Tot wanneer gebruik je eigenlijk een slaapzak bij de kleine? Ik heb zojuist een lekkere warme aangeschaft en vind het gebruik van een slaapzak super! Mijn kleintje is erg beweeglijk en blijft zo lekker warm. Laatst hoorde ik iemand vragen 'doe je geen dekentje over de slaapzak?' dan begin ik me opeens af te vragen 'moet dat?'. Ik heb het idee dat zo'n deken dan een grote prop wordt....
Voorlopig blijven wij gewoon slaapzakken gebruiken, laatst een keertje geprobeerd om weer eens een deken in bed te leggen maar meneer ligt er binnen 10 seconden boven... Hij blijft er echt niet onder liggen... Dus voorlopig blijven wij bij de slaapzakken en hebben we toevallig laatst een paar hele warme gekocht om de winter door te komen Ik denk dat wij pas overstappen als ze geen slaapzakken meer in zijn maat hebben
Hier slaapt ze al haar hele leventje in een slaapzak. Ze is, net als die van jou, erg beweeglijk. In een slaapzak heeft ze het altijd lekker warm. Nog nooit een dekentje er overheen geprobeerd. Tot grote verbazing van mijn schoonmoeder. Maar het was tot nu toe gewoon niet nodig. Wie weet als het echt heel koud wordt...
hier hoort de slaapzak aandoen bij het ritueel om te gaan slapen. Dat vind ik voor ons al een goede reden om het voorlopig niet te veranderen! Daarnaast lijkt de winter me geen goed moment om naar een deken over te stappen, met die kou. Lekker mee doorgaan als jullie beiden je er goed bij voelt!
Hier ligt ze nog steeds in een slaapzak hoor! Lekker warm en ook hier een heel beweeglijk meisje. Zolang die dingen er in Haarlem maar zijn... Misschien dat ik het in de lente ga proberen. Dan zal ze ook zo ongeveer naar een gewoon bed moeten. Dan maar ales in een keer.
je hebt de maat 110! dus 110cm. het hoort ongeveer 10cm langer te zijn van het kindje. dus? ik heb geen idee hoe oud ze zijn wanneer ze 100cm lang zijn.
Dat verschilt per kind de lengte mijn zoon was met vier jaar net 99 centimeter lang hihih. Hier dochterlief ligt heerlijk in een slaap zak lekker warm heerlijk. Nooit problemen of ze het te koud hebben in de winter er is altijd wat bedekt van hun lichaam nu al lekker de slaapzak met lange mouwen aan gedaan en bij de kruitvat waar ik ze vandaan hebt zijn ze helemaal niet duur had er zelfs een gratis met de 3 halen 2 betalen actie. Geen geld hihih.
Hoi hoi mijn mannetje ligt ook lekker in een slaapzak met mouwtjes en een dekentje erover heen, zodat ie beetje ingestopt ligt en minder gaat wurmen!! Mijn dochter heeft tot 2jaar en 8mnd in een slaapzak geslapen, toen kreeg ze een andere slaapkamer, met echt bed en een denkbed. Ze is nu 95cm en als het aan haar lag, deed ze net als haar broertje nog altijd een slaapzak aan, hahaha!! LEkker laten liggen hoor, zolang ze er toch net zelf uithoeven!! twinny
Hier ook alleen slaapzakken hoor! Van het weekend nog lekkere dikke gekocht. Weer helemaal nieuw. Dochter is enorm bewegelijk. Dekentje hebben we onlangs nog geprobeerd, maar binnen 10 seconden staat mevrouw rechtop in bed of kruipt er gewoon onder vandaan. Geen succes dus Nu ligt ze in een dikke slaapzak met mouwen zonder deken! Deken gebruiken we hoe dan ook niet in combinatie met een (dikke) slaapzak.
Dat werkt toch hetzelfde als een jas aantrekken? Ik heb hier nog niet de mouwen eraan geritst en ook nog niet de dikste slaapzak aan. Zit wel te twijfelen vanaf wanneer dit zou moeten. Het is 's nachts nog gewoon 19 graden op haar kamer. Hoe warm is het bij jullie?
Die armpjes wurm je er zo in hoor. Inderdaad net een jas aantrekken . @Poema: hier ligt ze wel in een pyjama in een dikke slaapzak met mouwen, maar haar kamer is echt koud!! Enkel glas he Dus heeft ze het ook nodig. Ik denk dat je even aan je kindje moet voelen of het al nodig is.
Hier ook nog steeds een slaapzak hoor (20 mnd). Ik heb pas weer eens een dekbedje geprobeerd, maar ze lijkt nog helemaal niet te begrijpen dat dat ding er ligt om over je heen te trekken als je het koud krijgt (i.p.v. te gaan huilen en mama te roepen hahaha!!) Ze past er nog makkelijk in, dus ik denk dat we deze winter nog zeker wel 'geslaapzakt' door gaan brengen!
Nou, ik heb net 2 winterslaapzakken aangeschaft mt 86-104, dus ik hoop dat ie er nog wel eventjes in past. Wat mij betreft volgend winter ook nog. Maar dat ligt geheel aan hem. Als hij nou onder een dekentje zou blijven liggen... Meneer heeft hier alleen de eerste paar weken een dekentje over gehad, toen begon hij te woelen en te doen en toen de dekens omgeruild voor slaapzakken en dat bevalt erg goed moet ik zeggen. En het scheelt enorm met bed opmaken .