Heej mede-mama's, Ik heb voor mijn zoon (5 mnd) zojuist een mega-fles lactulose meegekregen. Heel fijn, want echt heel zielig dat hij nu ff zo moeilijk poept! Wij (man & ik) vragen ons nu alleen af hoe we hem dit moeten geven?? Doe je dat vanaf een lepeltje? Meng je het ergens doorheen? Ik heb de fles nog niet opengemaakt, dus heb ook geen idee of het 'lekker' smaakt enzo Zo suf dat ik 't bij de apotheek niet heb gevraagd...! (ik heb trouwens gezocht of ik iets kon vinden hier op ZP, maar dat lukte niet; misschien heb ik een topic over 't hoofd gezien - wijs me daar dan gerust op!) Alvast bedankt voor de antwoorden!
Ik had het laatst ook (voor mezelf). Het lijkt op een soort suikersiroop wel heel dik. Ik had er toen een soort cupje bij gekregen, maar een lepeltje is denk ik net zo handig. Je moet het hem zo geven en dus niet met iets mengen. Er zit een smaakje aan dat ik niet zo lekker vond, maar het kan zijn dat hij het wel lekker vind. Eventueel kan je hem daarna nog een slokje melk oid geven om de smaak weg te werken. Bij mij hielp het, hopelijk bij jou mannetje ook!
Heb je er geen spuitje bij gekregen?? Wij hebben Amy al verschillende keren vloeibare medicijnen moeten toedienen en dan kregen we een 10 ml spuitje erbij zodat we het makkelijker konden toedienen. Ik zou even terug gaan naar de apotheek en om een spuitje vragen, is ook secuurder met toedienen van bepaalde hoeveelheden. Succes ermee! Ik hoop dat het helpt voor Sil!
Ik zou idd even naar de apotheek gaan en een spuitje vragen. Dan kan je het hem daaruit laten drinken zegmaar. Verder zou je kunnen proberen of ie het uit een flesje wil drinken, maar weet niet of ik dat zou durven, je hebt naar mijn mening best kans dat ie omdat dat vieze spul uit zijn flesje gekomen is, ook geen melk meer wil uit de fles, omdat hij 'bang' is dat dat vieze er weer uit gaat komen ipv lekkere melk. En tja wat ik al zei, vies spul, ik vind het zelf ook echt vies spul. Ga af en toe gewoon over mn nek als ik het probeer op te drinken...Bleh! Succes in ieder geval ! Liefs, Hanneke!
Ik weet niet zeker of het ook daadwerkelijk mag maar wij doen het op het werk in pure nood ook regelmatig door drinken of pap heen... Zou het de apotheek eens navragen... Het is vrij zoet dus kans is groot dat kinderen dat best lusten denk ik... Groetjes en stertke ermee.. Catheleine
Als dat helpt voor het innemen zou ik het gewoon doen. Ik heb het ook weleens geprobeerd, maar het volume word daardoor groter en de smaak van waar je het doorheen doet komt niet echt ten goede ! Haha! Maar echt heel veel uitmaken doet het mi niet hoor, als het maar binnenkomt ! Of het nu doorelkaar laat drinken of je eerst die lactulose laat drinken en daarna een fles melk, in de buik mengt het zich dan toch weer !
Oh, tuurlijk!!! We hebben hier nog zo'n spuit liggen van de halve dag dat Sil bijvoeding 'nodig had' in zijn eerste week! Wat suf, zeg; helemaal niet aan gedacht, maar idd het handigst! Bedankt, meiden!
Niet te veel geven de eerste keer. Dan kun je eerst even zien hoe je kind reageert. Meestal gaat het goed hoor, maar wij hadden kind met erg veel pijn door krampen in het eerste uur na het toedienen. Gaat vanzelf over, maar niet voor herhaling vatbaar.
Deed het eerst altijd in de speen van de fles en dan zo de speen leeg laten drinken (dus niet op de fles doen). Maar ik deed het later en nu nog gewoon door de melkfles! Werkt prima! Alleen als je kindje de fles niet leeg drinkt kun je het best eerst een beetje melk erin doen, en dan later de rest erbij. Weet je zeker dat je kindje het binnen krijgt
ik zou het inderdaad gewoon door de fles doen, eerst een beetje en dan later de rest van de melk. Kijk uit als je het gewoon geeft, dat hij zich niet verslikt, het is erg zoet.
We gaan morgenochtend eerst een klein beetje proberen. Eerst met de spuit, maar anders (als dat toch niet goed werkt, want hij is met zijn 5 maanden al behoorlijk eigenwijs, haha) met een lepeltje ofzo. Gaat helemaal goed komen. Bedankt voor alle tips!
Wij moesten vd kinderarts bij een gewicht van 7 kilo 3 ml per dag aanhouden wegens continu obstipatie , misschien heb je er iets aan? Wij deden de lactulose in een speciaal potje wat we hadden gekregen bij de apotheek met een witte draaidop waar een gaatje inzit waarmee je de vloeistof zeer makkelijk in een spuitje kan opzuigen. Giorgio vond het zelfs erg lekker