Mijn zoontje heeft al een tijdje moeite met poepen rn daardoor verstopping.. Na alles al geprobeerd te hebben heeft de HA nu lactulose voorgeschreven. Hij krijgt het sinds vrijdag maar nog zonder resultaat. Heeft waarschijnlijk nog tijd nodig maar was benieuwd hoelang het bij jullie duurde voordat het hielp?
Hier werkte het averechts, ze kreeg er alleen maar meer buikpijn van! Toen heb ik in één fles per dag een lepeltje olijfolie gedaan. Daar werd haar ontlasting zachter van en ze ging er heel goed van poepen! Toen ik dit bij het volgende bezoek aan het CB aangaf, zeiden ze dat het geen kwaad kon, maar dat je het niet te lang mag gebruiken, omdat de darmen dan "lui" zouden worden. Ehh en als wij elke dag ons eten in olijfolie bakken, worden onze darmen dan ook lui? Dus daar heb ik me niks van aangetrokken en ik heb het zeker een half jaar gedaan. Heeft heel goed geholpen en tot op de dag van vandaag poept ze als de beste (lekker onderwerp zeg haha!)
Bij mijn zoontje heeft het nooit geholpen. Hij was ook iets jonger als jouw zoontje toen hij het kreeg. Hij kreeg er giga krampen van, en lag het echt uit te schreeuwen. Wat hier goed heeft geholpen is Forlax.
Heeft bij ons nooit geholpen. Zoontje kon ook niet poepen en na een fles op te hebben nog steeds niet (uiteraard niet in 1 dag.. ) Wij zijn op aanraden van schoonzus overgegaan op Nutrilon OMNEO en oh oh oh had ik dat maar eerder gedaan... Ik weet niet of je borstvoeding geeft of flesvoeding, maar in het geval van flesvoeding zou ik overgaan op OMNEO.. Sterkte want wat zal je het moeilijk hebben met je kindje, vond het zelf ook zo zielig..
Hier hielp de lactulose ook niet. Toen kregen we macrogol (forlax) 1 zakje per dag.. Hielp nog niet echt... Nu mogen we 2 zakjes op een dag geven.. En vanmorgen was het al iets soepeler
Ojee, toch veel waarbij het niet hielp, en hoopte zo dat het nu eindelijk beter zou worden. @mamalicious, na 3,5/4 maanden borstvoeding (toen nog geen verstopping) overgestapt op flesvoeding op nutrilon omneo.. Maar die kon mijn zoontje niet verdragen.. toen friso comfort (ook ivm omhoog komen en spugen van voeding) en toen is de verstopping langzamerhand begonnen.. Toen gaan mengen met de standaard omdat we het vermoeden hadden dat het kwam door de jhbp die er in zit.. Extra water in fles, kindicol druppels, pruimensap, pruimenhap.. Allemaal geprobeerd maar sommuge dingen hielpen niet.. En sommige dingen leken te helpen maar daarna niet meer.. Terwijl ik het wel bleef geven. Sinds ongeveer 1 maand weten we dat hij verborgen reflux heeft en krijgt daar ook meds voor..
Hier na 2 dagen, en toen had het ook echt goed geholpen. In 1 verschoonsessie moesten er maar liefst 5 luiers aan te pas komen en moest ik daarna de grond en muur poetsen. Alles eruit wat meneer opgespaard had denk ik haha. Daarna heb ik het niet eens meer hoeven gebruiken
Hier heeft het nog steeds niet geholpen. Vandaag weer de huisarts weer gesproken en moet nu de dosis verhogen.. als het dan niet verbetert voor vrijdag worden we door gestuurd naar de kinderarts
Hier werkte het totaal niet, ook olijfolie niet. Hij krijgt nu Forlax Junior en zit op 1,5 zakje, dat werkt goed.
Hier werkte het ook van geen meter. Toen Mirte voor tractiebehandeling in het ziekenhuis lag van ka forlax gekregen (als ze een week stil moest liggen werd dat poepen natuurlijk helemaal niets meer). Dat werkte wel. Eerst elke dag een zakje, afgebouwd naar om de dag. Nu kan ze redelijk zonder, maar gisteravond weer een harde keutel dus forlax gegeven. Verwacht vandaag weer een goeie broek (met een beetje mazzel nog op kdv )
Lactulose werkte hier ook niet. Na verschillende keren te hebben gemicrolaxst bij de ka movicol junior gekregen. Werkte super en is niet schadelijk ofzo. Ik wilde toch van ?de med. af en ben bij de osteopaat geweest. Sindsdien poept hij prima!
Ons zoontje krijgt het al vanaf z'n 5e week. Hij is nu 5 maanden. In het begin kreeg hij 15ml nu nog maar 3 ml. Dus zijn op de goede weg. Lactulose heeft een inwerkingstijd van 24 uur.