dreumes om half 6 wakker

Discussion in 'Baby en dreumes' started by speentje2012, Jan 28, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. speentje2012

speentje2012 Actief lid

Oct 3, 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    Hoi, hoi. Hebben jullie misschien tips om mijn dreumes (15maanden) 's ochtends langer te laten slapen?
    Het is nu al 3 weken zo en ik vind het eigenlijk wel iets te vroeg om dan al op te staan.
    Daarvoor was ze altijd kwart over 7 wakker. Dat vond ik een stuk aangenamer.

Heb echt al van alles geprobeerd.
    meer melk 's avonds.
    later naar bed.
    vroeger naar bed.

Overdag doet ze nog wel 2 slaapjes van een uurtje ongeveer.
    en 's avonds is ze om half 6 al uitgeput en gaat ze naar bed.

Wat ik nu doe in de ochtend. Ik geef haar een klein flesje melk en laat haar die in bed op drinken. Daarna gooit ze hem weg en blijft ze zeuren tot ze eruit mag. Terwijl ze rond een uur of 8 weer moe is en gaat slapen.

2. tuc

tuc Niet meer actief

Blijven terugleggen en uitleggen dat het nog nacht is. Ik zou hetzelfde reageren dan wanneer ze om 2 uur naast je bed staat..dan mag ze er ook niet uit neem ik aan;)

Volhouden en terug blijven leggen is het enige dat je kunt doen.

3. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,616
    1,156
    113
    maar ze gaat om half 6 s avonds al de nacht in? dan is het ook niet gek als ze s morgens ook heel vroeg wakker is natuurlijk...
    ik zou proberen te gaan rekken naar 7 uur in de avond ofzo... en dan een paar weken vol houden. en idd s morgens vroeg terug leggen en doen alsof het nacht is...

hopen dat ze haar schema een beetje kan veranderen...

4. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

Jun 22, 2013
    1,507
    202
    63
    Female
    Zeeland
    Kun je 's avonds niet nog wat rekken door badje of bij jullie aan tafel laten zitten/mee-eten?

5. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    3,530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dat lijkt me wel zwaar. Maar ik lees dat je graag zou willen dat ze iets langer slaapt maar ze slaapt dan dus al 12 uur? Dat vind ik al heel erg netjes. Begrijp wel dat het tijdstip van wakker worden absoluut niet ideaal is, ik denk dat ik zelf zou kijken of het me dan zou lukken om iets aan haar schema overdag te veranderen zodat ze er iets later in kan.

6. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Lijkt me inderdaad zwaar ja, zeker gezien je onderschrift:)
    Ze slaapt in principe 12 uur dus dat is prima, alleen kan ik me heel goed voorstellen dat je liever hebt dat ze dan van 7 tot 7 slaapt bijvoorbeeld..
    Slaappatronen zijn soms moeilijk te doorbreken, maar wat als je haar bedtijd 's avonds eens heel geleidelijk opschuift?
    Dus elke avond of per 2 avonden 10/15 minuten later op bed leggen?
    Ik kan me voorstellen dat als je haar ineens 1.5 uur later op bed legt, dit juist averechts kan werken, maar misschien zou dit wel kunnen lukken?

Of kan het soms zijn dat ze ergens wakker van wordt rond die tijd?
    Buren, jullie wekker oid??

Succes, ik hoop dat ze snel wat langer uitslaapt:)

7. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Dit!
    Ze is nu op een leeftijd dat ze dingen gaat uitproberen, en jullie moeten daar je grenzen in aangeven.
    Het is nog nacht:).
    Misschien is ze er overdag al wel aan toe om naar 1 slaapje te gaan.
    Als je haar rond 13.00 a 14.00 uur in bed legt, slaapt ze misschien iets langer waardoor je haar 's avonds zo rond 19.00 uur op bed kunt leggen.

8. speentje2012

speentje2012 Actief lid

Oct 3, 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    Bedankt voor de tips.
    Ik heb het nu weten te rekken tot 6 uur.
    Ze werd wel erg vervelend en zeurderig.
    Alleen nu ligt ze nog te spoken in haar bed. Is ze nu dan weer over haar slaap heen?

9. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,616
    1,156
    113
    pff lastig... ik zou t zo rustig aan proberen te gaan rekken, iedere dag paar minuutjes langer als dat lukt... kijken of hij dan s morgens ook langer gaat slapen...

aan 12 uur slapen zal hij dan genoeg hebben, en als dat van half 7 tot half 7 ofzo is, is dat s morgens voor jou wel een heel stuk fijner natuurlijk!;)

misschien kan je de slaapjes overdag dan ook naar wat later verschuiven....

10. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    1,702
    0
    0
    Hier een mannetje dat telkens rond zes uur wakker wordt. Soms ook half zes of eerder. Wij hebben ook veel geprobeerd net als jij. Wel of niet een fles voor het slapen, vroeg of laat naar bed. Het maakt weinig uit. Als hij wakker is heeft hij ook dorst, dus we maken wat drinken en leggen hem tussen ons in. Misschien niet zo slim als ik de andere reacties lees. Maar zo kunnen we nog een beetje slapen.
    Hij gaat trouwens niet zo vroeg naar bed als jouw meisje, namelijk tussen zeven en acht.

11. meelezer

meelezer Niet meer actief

Eind vd middag klein slaapje of slaaptijden verzetten. Is geen garantie. Dochterlief werd ruim 7 maanden lang om 5.30 wakker. Dus ook in het weekend. Heb het geaccepteerd en toen ze zich een keer niet liet horen om 6.00 werd ze om 6.30 wakker. Nu soms een uitschieter naar 7u. Heb er niks voor gedaan.

12. speentje2012

speentje2012 Actief lid

Oct 3, 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    Misschien is het gewoon toeval maar mijn dochter heeft vanochtend tot kwart over 7 geslapen. Helaas was ik zelf wel al om 6 uur wakker. Maar het is natuurlijk heerlijk om nog eventjes te kunnen blijven liggen. Nu word het vanavond vast ook wat makkelijker om het een beetje te rekken zodat ze uiteindelijk om 7 uur naar bed kan. Hopelijk doet ze morgen ochtend hetzelfde :D

13. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,282
    1,443
    113
    Mijn zus heeft zo een Nijntje 'klok' . Je kunt instellen tot hoe lang Nijntje moet slapen en tot die tijd heeft hij (of is Nijntje een zij??) zijn oogjes dicht. Mijn zus had met haar kids afgesproken dat ze pas als de oogjes open zijn uit bed mogen komen. ;s Avonds deed ze ook samen met de kids Nijntje instellen. Bij haar hielp het erg goed!

14. Happy12

Happy12 Niet meer actief

En?? Was het toeval?? Hoop van niet:)

15. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Hier gebeurt dat ook wel eens.. Ik geef haar dan in het donker de fles en leg haar weer terug in bed of laat haar bij ons in bed liggen.

Maar zodra het licht aangaat is het feest dus ik hou het donker en praat ook niet tegen haar.

16. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

Nov 13, 2012
    3,695
    2
    0
    Heel herkenbaar! Mees is sinds kort ook een stuk vroeger wakker dan eerst. Hij sliep altijd tot 08.00 ongeveer. Nu is het vaak om 06.30 al dat hij wakker is. We proberen hem in ieder geval tot 07.00 te laten liggen. Inderdaad erheen en zeggen dat het nog nacht is.. Even volhouden, gaat vanzelf over denk ik.. Ook weer een fase dat er een sprongetje aan zit te komen

17. speentje2012

speentje2012 Actief lid

Oct 3, 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    Het is geen toeval denk ik want vanochtend was ze zelfs om half 8 pas wakker. Heerlijk vind ik het. Nu vallen de andere slaapjes ook wat later zodat ze het makkelijker vol houd tot 7 uur. Ze blijft na de nacht wel altijd heel moe en 2 uur nadat ze wakker is, is ze toch wel weer toe aan een slaapje. Hopelijk morgen ochtend weer half 8 :D

18. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

Aug 17, 2012
    791
    116
    43
    Heb zelf een meisje van 18 maanden, maar wakker 's ochtends is helaas hier ook echt wakker. Drinken (water, flesje melk) geven helpt niet. Ook houden we het donker en praten niet tegen dr.. Ook wel eens geprobeerd bij ons in bed nog verder te dutten, maar ook dat wil ze niet :( Heb dus maar geaccepteerd dat het erbij hoort.
    Ze begrijpt naar mijn idee ook echt de uitleg nog niet dat het nog veel te vroeg is, ze gaat gewoon keihard gillen/huilen...

19. evelienharmsen

evelienharmsen Actief lid

Jan 15, 2013
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohhhh heel erg fijn dat het geen toeval is/lijkt! Ik zou zeggen, draai je lekker nog een keer om morgenvroeg haha.
    ik weet hoe het is mijn mannetje van 15 maanden is standaard om 6u klaaar wakker. Maar mijn meisje van 5 maanden slaapt van 21 tot 8. Heerlijk. Ach ja, 2 drukke kleine sprieterige armpjes die je om je nek vliegen sochtends is ook wat waard he ;)

20. ladyw

ladyw Fanatiek lid

Nov 4, 2011
    1,233
    2
    0
    Bergen op zoom
    ik ken het, vanochtend ook half 6. Maar mijn zoontje ging kwart over 7 naar bed. Als ik jou was zou ik toch 's avonds langer proberen te rekken. En misschien het laatste slaapje overdag halverwege de middag proberen te doen. vanaf 3 uur ofzo?

Share This Page