mijn zoontje is morgen 3 maanden. tis een heerlijk manneke en hij groeit goed. Hij slaapt snachts heel goed, rond 21.00 naar bed, rond 23.00 een laatste fles en dan slaapt hij door tot een uurtje of 9.00! Maar overdag is het drama.... hij komt zoooo moeilijk in slaap en als ie dan eindelijk slaapt is het van korte duur. Heb al vanalles geprobeerd, kamer donker, kamer licht, wel knuffels, geen knuffels, laten huilen even, steeds er heen en aai over zijn bol en weer speentje geven.... maar het gaat gewoon niet. Hij slaapt nu net, met een hoop gedoe, maar wordt binnen het half uur dan weer wakker. Dit is de hele dag zo, en hij is echt wel moe! We hebben echt niets te klagen met een onwijs goed slapertje snachts, dat weet ik echt, maar overdag is het zoooo lastig, vooral omdat ik ook nog druk ben met ons zoontje van bijna 2. Ophouden op schoot, in de box, in de mc, in de wagen... tis allemaal van korte duur goed, omdat hij eigelijk wil slapen.... Iemande DE tip voor me? liefs Makkie
ik heb niet echt een tip maar weet precies hoe je je voelt. onze meid sliep overdag ook heel slecht, echte hazenslaapjes van max 30 min. maar daar integen snachts wel super goed. ben haar daarom gaan inbakeren en dat hielp heel goed. nu is ze daar uit gegroeid (ze rolt zich om en dat is ingebakert niet echt een optie) dus nu ligt ze in een slaapzak met lange mouwen waarvan ik de mouwen naar binnen heb gevouwen (en het voeten eind om het matrasje geslagen) dus toch nog een beetje het inbaker idee en ze kan nu niet rollen. ze slaapt nu 2 keer per dag een slaapje van 2 a 3 uurtjes, heerlijk! voor haar en mij
thanx voor je reactie, fijn dat het bij jullie nu goed gaat. tis idd vooral frustrerend, omdat ik merk dat hij zichzelf in de weg zit! (inbakeren heb ik geprobeerd, maar heeft niets geholpen. Tis ook niet dat hij last heeft van zijn armpjes/handjes) ik heb mijn bericht nog geen half uurtje geleden gepost, toen sliep hij net en nu hoor ik hem alweer mopperen.... pfffff niet normaal toch?
Hier ook nog steeds niet DE tip,maar even een hart onder de riem..heb hier ook een topic gepost met hetzelfde euvel..vervelend hè!Nog steeds slaapt hij niet goed,hij ligt altijd al met zijn armpjes ingevouwen..komt waarschijnlijk gewoon niet in de diepere slaapfase. Ik probeer wel eens rond het half uur bij hem te zijn en als ik zie dat hij wakker begint te worden geef ik zijn speen en wrijf over zijn oogjes. Vandaag wist ik niet wat me overkwam, hij heeft 2u geslapen!Is nu ook veel vrolijker.. Heel veel succes ermee en hopelijk wordt het snel beter, weet precies hoe je je voelt.. Groetjes!
Hoi Onze kleine is net ook 3 mnd oud en sinds we hem inbakeren met een puckababy is hij haast niet wakker te krijgen. In het begin sliep hij ook maar haast een half uurtje maar nu bv als hij om zn eerste flesje komt om 9u dan blijft ie 1,5 wakker, ff samen kletsen ff rondje lopen weer terug in zn box met muziek dingetjes en laten hem dan liggen tot hij bijna wegdommeld, dan pakken we hem snel in, in zn bed leggen en dan kom hij ong 2,5u later weer. We hebben nu zelfs al een paar keer gehad dat hij maar aan 4 voedingen komt op een dag. Dan heeft hij zoveel geslapen, dat we dan in de "knoei" komen met zn tijd, we geven dan wel een schepje extra in zn laatste 2 voedingen. Maar om m overdag wakker te maken doen we niet meer, dan is hij super sagerijnig. Hij zal wel zn slaap nodig hebben dan. Hij groeit goed is vrolijk enzz, dus hij zal wel niks tekort komen. Maar ik hoop dat jouw kindje het snel ook zal doen het wat langer doorslapen, ik weet hoe "vervelend" het kan zijn, zeker als je ff ergens mee bezig bent. Veel suc6 Groetjes!
heb je al geprobeerd hem in de wagenbak te laten slapen overdag?? Mijn meisje had er veel baat bij, omdat ze overdag haar ledikant zo groot vond. Ze had wat meer geborgenheid nodig.