Vlooien omgevingsspray

Discussie in 'Gezondheid' gestart door piccolina, 13 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ons trimmster had een vlooi gevonden bij ons hondje.. dat verklaard dus haar jeuk dan afgelopen week.
    Zelf waren we op vakantie in B&B daar waren katten en ik denk dat zij vlooien van hun had gehad. Ze had het nooit en altijd werd al 6 jaar elke maand met Advange tegen gespoten...
    Maar goed nu advies van trimmster gekregen om de omgevingsspray gebruiken voor huis....

wie weet of het schadelijk kan zijn voor mijn baby: ik ga het zelf niet doen, en we gaan uurtje weg, maar toch!

2. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Als je man zou spuiten met de spray en jullie komen een paar uur later terug, zou het geen kwaad moeten kunnen. Je moet het alleen wel herhalen anders heeft het nog geen zin.

Succes ermee.

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    hebben we gekocht en gedaan... inderdaad naar 2 uur niks gemerkt van de geuren.

Volgens het buisje hoef je het pas herhalen als het heel heftig is of als de hond wel last blijft hebben.. we hebben echt heel goed schoon gemaakt en alles spullen in was gedaan en ik zag geen vlooien zelf ergens, dus het zou wel de larven zijn hoop dat het nu weg is en staat als we blijven goed onze tapijtje stofzuigen dan komt er geen poep van hun meer op en dan sterven zij van honger... nou we zien het wel... hondje nogmaals met shampoo en druppels behandelt.. zij blijft jeuken maar hoop gaat het binnen 12 uur over...
    het is echt die kut Frankrijk... dierenarts zei dat in nl in grote steden vooraal soort vlooien bijna niet meer, dat zij nauwelijks klachten krijgen.. en dat in Frankrijk leven zij gewoon in de gras.. echt niet normaal...

4. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Verschillende middelen, verschillende gevaren.
    Dus even goed kijken naar de werkzame stof.
    Ik zou minimaal 2,5 uur wegblijven, dan je man alles open laten zetten om te luchten voor een half uur...en dan zou ik het aandurven denk ik.

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ja ik had van Bayer gekocht, dierenarts zei dat het niet schadelijk is maar laten door man doen en moest minimaal 2-2,5 uur luchten. In de dierenwinkel zei zei ook zo lang mogelijk luchten en zelf niet te doen.
    We hebben gekocht, alles grondig stofgezogen en wat kon wassen in de was of op balkon voor de was. alles afgeklopt. Ik ging weg en mijn man spuitte alles ermee. Hij zei wel dat het naar olie of brandstof meer rook maar niet erg veel. 30 minuten volgens aanwijzingen laten inwerken in afgesloten ruimte en dan ging hij alle ramen open halen en balkon. Toen waren wij dus weg voor 3 uurtjes uit eten op de strand :)

Toen we thuis kwamen was geen luchtje te merken.. hoop dat het ook zo blijft en het geen directe schade voor baby was. Maar was niet anders... :((

6. Daydreams

Daydreams Actief lid

31 okt 2010
    270
    1
    0
    Noord-Brabant
    Nou van mijn dierenarts mocht het niet. Omdat ik zwanger ben en ook een kleine onder de 4 heb. Het spul tast het zenuwstelsel van de vlo aan en dat kan (in grote hoeveelheden) schadelijk zijn voor zwangere vrouwen en kinderen onder de 4. Het staat ook op de meeste bijsluiters want ik heb het nog nagezocht. Zijn advies was om stipt om de 4 weken stronghold te gebruiken en zo alle cyclussen van de vlo aan te pakken.

7. hanneke7

hanneke7 Lid

9 jul 2012
    79
    0
    6
    NULL
    NULL
    zit in dezelfde situatie. De kat heeft de vlooien mee naar binnen genomen en met het warme weer gaat het hard. Jammer dat de vlooien hier resistent zijn tegen de normale vlooienmiddeltjes.

Gisteravond heeft mijn vriend de vloerbedekking in de slaapkamer ingespoten. Daarna hebben we het laten luchten en de hele nacht het raam wijd open gelaten. Ik denk zelf dat de kans dat dit schade aan mijn kindje kan veroorzaken minimaal is. Ben nu 33 weken zwanger. Misschien als je nog in je eerste trimester bent en alle organen nog gevormd moeten worden dat het dan schadelijker is?

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Tja dat stond niet in bijsluiter of op de buis.
    De halsbanden en sommige druppels zijn wel schadijk inderdaad!
    Onze trimster was ook zwanger en heeft nu dochter ze zei dat ze ook altijd door haar man hey last dOen: keertje vlooienspay omgeving van salOn spuiten en druppels- dat doet haar man voor haar toen ze zwanger was en ze had het altijd 2 uur alles goed doorluchten..
    Ik denk als je het zelf niet doet en daar het ook niet meer inademt direct dus het lucht is al weg, dan kan het weinig schade meebrengen

Voor hetzelfde formaldehyde is ook schadelikk maar ja 99% mensen weten het niet en hebben laminaat en mdf meubels...

De druppels werken dus blijkbaar niet altijd want we hadden super dure advantix en toch na een 4 dagen jeuk!
    Nu hebben we adwantage gekregen ook goede maar volgens de arts als bayer niet werkt enige oplossIng is omgevingsspray en vlooienkam...

Deel Deze Pagina