ons kleine meisje is nu voor de 2e keer in bad geweest en nu laat heel dr huidje los.. terwijl ze maar heel even in bad zat. ze heeft allemaal kleine losse velletjes een erg gevoelig huidje. ze is ingesmeerd met Welleda iedere dag oli wat gebruiken jullie voor de kids?
Wij gebruiken intensive care lotion van Natusan. Heerlijk dikke en lekker ruikende bodylotion die goed smeert en snel intrekt. We hebben veel verschillende geprobeerd omdat onze dochter ook snel een droog huidje, maar deze werkt tot nu toe het best.
Vaseline Cetomacrogol crème voor de echte droge stukken en 'gewone' cetomacrogol crème voor de rest van zijn huid. Beide haal ik bij de apotheek
zarqa badolie, bodylotion, douchegel en voor de droge plekken vaseline paraffine (nog vetter dan cetamacrol)
dat vervellen hoort er echt bij..juist in de eerste week..kraamhulp zei dat je dat gewoon moest blijven insmeren..maar dat houdt wel op... ik smeerde dun laagje bepanthen als het echt droog was...en verder dignen voor het droge huidje... maar uiteindelijk heeft mijn zoontje helemaal geen droge huid,d at was alleen toen ff
Hier gebruik ik alles van Etos. Toen hij jonger was van Natusan en Balneum extra vettende badolie. En goed insmeren na het badderen/douchen.
Ik vond Balneum extra vettende badolie ook heel fijn! Zag dat hier net gezegd werd dat het bij de 'betere drogist' verkocht wordt maar dit is gewoon overal verkrijgbaar hoor (kruidvat, etos, DA, etc...)
Toen hij nog klein was gebruikte ik altijd badolie van Weleda en daarna smeerde ik hem in met olie van Weleda. Deze combinatie vond ik lekker en het werkte ook goed tegen een droog huidje. Nu gebruik ik gewoon de producten van zwitzal.