Traphekje nodig als je een deur hebt?

Discussie in 'Maak je huis kindveilig' gestart door Rikky, 23 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rikky

Rikky Actief lid

25 mrt 2014
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben deuren bij de trap zitten.

Denken jullie dat een traphekje perce nodig is ?
    Ik hoor altijd van mensen die hier komen een traphekje vergeet je niet een deur kun je wel vergeten.

Wat vinden jullie ? Voor elke trap opening zit een deur.

2. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Nee dat lijkt me wat overbodig. Ik heb hier wel een traphekje bij de deur, maar dat is omdat die deur altijd op een keur staat voor de katten en je daar uitkomt op de gang met 2 trappen.

Ik zou het zelf in elk geval niet gedaan hebben en kom je er achter dat je wel regelmatig de deur open laat kan je het altijd nog doen.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Een traphekje kan je ook vergeten. Wij hadden er wel een, de deur naar de gang en wc was meestal wel dicht tot dochter zelf naar de wc ging. In het nieuwe huis is er echt een trap met deur, en dan hebben we geen traphek nodig.

4. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    We hebben nu pas traphekjes. Zo lang je geen oudere kids hebt die de deur open laten staan en als je kleintje de deuren nog niet open kan maken dan kan je goed zonder traphekje. Nu wel traphekjes, omdat ik bang ben dat ze binnenkort misschien uit haar ledikant kan klimmen. Dus alleen op 1e verdieping traphekjes. Het geeft me wel wat meer rust en haar wat meer vrijheid. Vroeger moesten alle deuren snel dicht en nu kan ze van haar kamer naar onze kamer rennen.

5. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    nee hoor, wij hebben ook een deur naar de gang waar de trap is, geen traphekje dus. boven wel een traphekje omdat het daar een open gat is bij de trap.

6. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Hier boven een traphekje omdat ze de deur openkrijgt. Beneden heb ik er ook een maar gebruik m nooit, we hebben de trap in de gang.

7. misa

misa Niet meer actief

Wij hebben het traphekje maar zelden echt dicht gehad. Toen ze kropen, maar dan kunnen ze ook niet bij de deurklink. Vanaf dat ze kunnen lopen hebben we gelijk heel snel duidelijk gemaakt dat het hekje dicht blijft (als hij niet op slot was zeg maar). Dus dat kun je met een deur ook zo aanleren.
    Beneden hebben we ook een deur. Gewoon aanleren wat wel en niet mag. En als ze bij de klink kunnen, dan kun je ze dat zeker leren denk ik. Ennnnn zo snel mogelijk leren traplopen onder begeleiding.
    En vergeten? Dat kan toch met beiden? Gewoon kwestie van aanwennen.

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Waar een deur zit, hebben wij geen traphek. Wel op een gegeven moment de klink omhoog gezet.

Deel Deze Pagina