Mijn dochter (bijna 11 mnd) wordt sinds een 3-tal weken 5 tot 10x wakker 's nachts (elke 1 à 2 uur). Dan is ze om 5u klaarwakker. Hoe kan je zoiets blijven volhouden? Ik ben ten einde raad, gebroken en oververmoeid. Ik heb nood om het even van me af te schrijven... Een lange sprong rond die periode?? Gek word ik er van. Er zijn momenten dat ik het niet meer zie zitten en ik het liefst uit het huis wegren, of dat ik haar bedje zou willen op zolder zetten zodat ik haar gehuil en gekrijs niet meer hoef aan te horen. Ze vraagt nog 2 flesjes melk 's nachts, zonder dat blijft ze zeker en vast huilen... Haar in bed troosten en speentje teruggeven is niet voldoende, enkel oppakken en in mijn armen troosten of wiegen helpt. Overdag gaat het redelijk goed maar ik merk wel dat ze veel afleiding nodig heeft, speelt niet graag alleen, en is liever ergens anders dan thuis dus ga ik het liefst vaker op stap om de verveling thuis te doorbreken. Maar dus die nachten, die zijn zo lastig. Het opstapelen van onvoldoende nachtrust, week na week, zorgt voor frustratie en weinig vreugde. Zijn er meiden die zich hierin herkennen, en wanneer gaat het over... Gedeelde smart is iig halve smart...
Ik zou flesjes afbouwen dat lijkt mij goede stap. Ze heeft dat snachts echt niet meer nodig. Sterkte! Probeer rust vinden waar het kan. Eventueel in bed nemen etc
Heel herkenbaar, hier ook gehad. Precies hetzelfde. Weet niet meer hoe lang net geduurd heeft, maar sinds een tijdje gaat het weer goed(zo fijn). Dat slaaptekort, poeh ben nu nog herstellende Maar het gaat over... Waren bij ons ook tandjes, verkoudheid, alles bij elkaar. Nu slaapt ze gelukkig meestal weer van 19:00/19:30 tot 7:30 ongeveer. Sterkte!
Was hier ook zo, net voor en net na de eerste verjaardagen. Achteraf weet ik ook niet meer hoe we het hebben volgehouden. Weet wel nog dat ik het heel fijn vond om ze een halve dag extra naar opa en oma te brengen en dan ging ik echt knock out in bed liggen. Het is echt heel zwaar. Gaat over.... maar daar heb je nu niks aan. Heb met je te doen. Oh trouwens er schiet me iets te binnen. We hebben wel een paar keer op een matras op hun kamertjes gelegen. Konden we zelf slapen en ze zonder op te staan troosten.
Hier ook net 3 weken ellende 's nachts achter de rug. (aantal keer per nacht uit het niets super hard huilen) (nu 3 nachten weer doorgeslapen, dus hopen dat dit zo blijft ).. Ik ben ook steeds op zoek naar oorzaak: tandjes, verkouden, dromen, sprong, verlatingsangst..... Maar uiteindelijk helpt het niet om dit te weten.... Enige wat mij hielp (want ze slaapt normaal altijd goed, met gemak het klokje rond): mijn mantra: 'het is een fase het is een fase het is een fase'... En de gedachte dat zij er ook niets aan kan doen .. Haar bij ons nemen, lekker knuffelen, veiligheid geven... de eerste paar keer echt bij ons in slaap gewiegd, fles gegeven, maar daar zijn we uiteindelijk toch van af gestapt... voor ons gevoel was dat een korte termijn oplossing en zouden we op lange termijn er meer aan hebben als we haar wakker wegleggen... Dit ook gaan doen.... haar er uit halen (zullen sommige mensen ook niet mee eens zijn), haar rustig met knuffel bij ons nemen zodat ze rustig werd en daarna weer terug leggen... Dat werkte bij ons het beste.... En wat wij deden... als we haar op bed legde, direct naar bed... niet gezellig, maar wel nodig om te overleven...
Aaahg! Wij zitten in exact hetzelfde schuitje.. (Op die nachtflessen na dan, die hebben we dan niet) Ik wilde er net een topic over openen. Is dit nou die 11maanden-sprong? Want als dat zo is kan ik niet wachten tot ie over is!! De nachten zijn op het moment echt niet te doen.. Zl word een stuk of 6a7 keer per nacht wakker en zet het op een gillen, wat zeg ik? Krijsen tot hij schor is! (Gaat dan staan in zijn bed, valt meestal weer om daardoor nog harder huilen). Wij gaan niet bij hem slapen en hij niet bij ons in bed dat werkt hier niet, we geven hem zijn speen met dentinox voor tandjes (al las ik net weer ergens dat je maar 4druppels per dag mag geven dus daar moeten we maar mee minderen) we leggen hem weer goed neer, kus en welterusten.. Om een uur of 6 is het helemaal gebeurd en is hem in slaap krijgen onmogelijk.. Dan ga ik er maar uit hopend dat hij het volgende slaapje wel gewoon doet (niet dus ) De rest van de dag hangt hij aan mijn been, alleen spelen is er bijna niet bij en als hij dan wel iets onderneemt bijv. staan bij de tafel dan valt hij steeds omdat hij bekaf is. En is het weer huilen.. Ik mis mijn vrolijke mannetje! Dusja herkenbaar, laten we samen heel hard hopen dat het een fase is Ojaa wat ik dus doe is de deur uitgaan hup in de wagen een stuk wandelen hij blij ik blij.
Wij hebben dat bij de laatste sprong gehad(is nu 9 maanden) 6 weken gebroken nachten. Nu zijn we alweer een week in de nacht bezig. Hij was vannacht om 02.50 wakker(wij krap 4 uur geslapen) en om 4.40 ben ik maar naar beneden gegaan.hij sliep om 5.15 ik om 1 uur een dik uur geslapen. Hopelijk duurt deze fase kort.
Herkenbaar! Geen oplossing nog helaas. Al hoop ik bij ons dat de buisjes eind deze week ham helpen. Wij nemen m rond middernacht bij ons in bed. Tussen ons in slaapt hij wel lekker en hoeft hij niet te drinken. Hoop dat het binnenkort rustiger wordt s nachts.
Ik ken het... Hier ook een schone slechte slaapster! Waarschijnlijk is dat patroon wel ontstaan wanneer ze het nodig had, bvb omdat ze in een groeispurtje zat, maar langer dan een week zou dit toch niet mogen duren... Nu is het puur uit gewoonte... Je moet dit zo snel mogelijk doorbreken... Haar innerlijke klok is ingesteld op het wakker worden na 1 tot 2 uur. En verder is ze vergeten dat ze zélf weer in slaap dient te vallen, zonder jouw hulp... Het belangrijkste waardoor het in stand wordt gehouden lijkt me omdat je ze oppakt... En dan nog enkele flessen per nacht... Ze heeft dat niet nodig! Slim kindje denk ik wel. Ze heeft duidelijk door dat wanneer ze al haar emoties in de strijd gooit, en vooral zo lang mogelijk blijft huilen, jij sowieso zwicht... Wie weet stopt ze er binnenkort vanzelf mee, of wie weet doet ze dit binnen 6 maand nog... Fifty-fifty.... Dit kan je niet weten... Maar er is geen enkele 'redelijke' reden om dit patroon te blijven onderhouden. Het is niet gezond, noch voor jou, noch voor je uk...
Bij ons gaat het ook hetzelfde en helaas al een halfjaar. Pfff heel vermoeiend! Nu gaat het sinds drie dagen eindelijk beter. Zijn toch maar overgegaan op laten huilen wat ik eigenlijk niet wilde en een bezoek aan de osteopaat. Misschien toeval maar niet vol te houden idd anders. Ik wilde even laten weten dat ik het herken en sterkte!!! Een flesje 's nachts zou ik overigens ook niet doen.