PurFlo matras

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door moon85, 16 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moon85

    moon85 VIP lid

    5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Ik vroeg me af wie deze heeft en als je hem al gebruikt wat je er van vindt?
     
  2. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.593
    3.483
    113
    Wij hebben het matrasje, bevalt goed hoor. Het enige nadeel is dat je de zijkanten niet in kunt duwen om de lakentjes er makkelijk tussen te steken. Dat is even prutsen.
     
  3. moon85

    moon85 VIP lid

    5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Hmz ja dat is zo natuurlijk omdat het frame natuurlijk er zit.
    Ach daar heb je denk ik na tijdje ook wel een handje in.
    Wilde eerst gewoon matrasje met aerosleep maar dit leek toch stuk veiliger.
     
  4. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.593
    3.483
    113
    Ja, als het eenmaal goed zit, blijft het ook wel zo zitten. Verder vind ik het handig dat je het matrasje gewoon in de wasmachine kunt wassen. Mijn man vindt het jammer dat ze deze matrassen niet voor volwassenen hebben, anders zou hij er zelf eentje nemen, want hij ligt altijd maar te zweten in bed. De kraamhulp had het ook nog nooit gezien.
     
  5. moon85

    moon85 VIP lid

    5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Ja dat is zkr handig.
    Grappig mijn man had het er ook al over haha :)
     
  6. Clau

    Clau Actief lid

    8 okt 2006
    313
    0
    0
    Twente
    Dan mijn ervaring (ik had het ook al bij de juni-mama's gezegd, Moon ;) ): ik vind het een kl*te-ding! :( Hij zit bij ons heel strak in het bedje, verschonen is dus lastig want dan moet het hele matras er uit. Instoppen is ook bijna niet te doen, behalve aan de zijkanten, daar moet je echt dikke proppen maken anders zit het te los.
    Zaterdag had ik ook al bij de babywinkel geklaagd, nu mag ik 'm ruilen voor een matrasje dat aan alle kanten een centimeter kleiner is. We zullen het maar proberen. Maar eigenlijk had ik toch beter een ander matrasje kunnen kopen...
     
  7. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    tegenwoordig zijn de purflo matrassne iets kleiner, zodat de lakens en dekens er beter tussen passen.
     
  8. moon85

    moon85 VIP lid

    5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ clau

    Hihi had niet gelezen.. denk over heen gekeken.
    Hmz ik twijfel een klein beetje.
    Vind het veilig enz maar lijkt me zo'n gedoe met verschonen enz wat jij ook zegt.
     
  9. marsab

    marsab VIP lid

    6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    ik heb er ook een.
    Idd, het opmaken is even prutsen, maar ik vind veiligheid veeeeeeeeeeeeel belangrijker, dus was voor mij de keuze zo gemaakt! ;)
     
  10. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.593
    3.483
    113
    Wij doen aan een van de zijkanten een opgevouwen hydrofielluier ertussen, zo kun je het lakentje en dekentje goed strak trekken.
     
  11. sunnycloud

    sunnycloud Fanatiek lid

    28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Zat net de ouders van nu te lezen en daarin staat dat de pur flo niet doet wat hij beloofd!
    Baby's kunnen ook op dit matras niet op hun buik slapen, hij ademt wel goed maar niet zo goed dat ze op hun buik kunnen slapen.
    Ook het tegengaan van het afplatten van het hoofd is niet op onderzoek gebaseerd.
    Het stukje staat op blz. 9 onder het kopje "Niet veilig"
     
  12. moon85

    moon85 VIP lid

    5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Hij is met gaatjes dus kunnen er beter door ademen dan een gewoon matras of met aerosleep/
     
  13. Wilbert Kuster

    2 mrt 2007
    6
    0
    0
    Directeur
    Epe
    Wat u schrijft is niet correct!
    Omdat nog niet helemaal duidelijk is of de buikligging nog meer risico's heeft dan alleen adembelemmering, is de zin "Veilig ongeacht slaappositie" bijgesteld. Duidelijk is wel dat het PurFlo Slaapsysteem veiliger is dan "normale" matrasjes. Het gaat erom dat het advies -het kind op de buik te laten slapen- gehandhaafd blijft.
    Mocht een baby zich toch omdraaien tijdens de slaap dan wordt de ademhaling niet belemmerd op een PurFlo matras! Het kind moet dan wel volgens advies weer op de rug worden gelegd.

    Afplatting van achterhoofdje
    Doordat de druk in zijn geheel wordt verdeeld op een PurFlo matras, onstaat er minder druk op het achterhoofdje. Medisch onderzoek heeft echter aangetoond dat afplatting van het achterhoofdje veelal in de eerste maanden ontstaat door een passieve voorkeurshouding van de baby. Wanneer de eerste tekenen van de voorkeurshouding te zien zijn, is het belangrijk maatregelen te nemen om afplatting te voorkomen en/of te verminderen.
    Het is de bedoeling de baby zoveel en zovaak mogelijk (zelf) met het hoofdje naar een andere zijde (de niet voorkeurszijde) te (laten) draaien. Over het algemeen is het beter in de eerste maanden (als de baby wakker is) minder op de rug te laten liggen. Ook vaker en langer in zij- en buikligging (onder toezicht) wordt aangeraden.

    Praktische adviezen:
    - Draai het hoofd regelmatig rustig naar de niet voorkeurszijde en laat het hoofd in die richting liggen.
    - Leg de baby meerdere keren per dag (als hij wakker is) op de buik (u moet er dan wel bij aanwezig blijven!).
    - Hang kleurig, geluidmakend speelgoed aan de niet voorkeurszijde. Zorg ervoor dat de ruimte er aan de voorkeurszijde saai en zo onaantrekkelijk mogelijk uitziet voor uw baby. Ook moet geluid vanuit die zijde worden vermeden.
    - Benader de baby consequent vanaf de niet voorkeurszijde.

    Voor meer informatie over PurFlo Slaapsysteem of vragen zie www.purflo.nl

    Met vriendelijke groet,
    Wilbert Kuster
    Pretura.
     
  14. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.593
    3.483
    113
    Inderdaad, het is helemaal niet de bedoeling om je kindje op zijn buik te laten slapen op dit matras, staat ook nergens, het is meer voor als ze omrollen en op hun buik terecht komen, dat het makkelijker ademen is. Druk zelf je neus maar eens in een gewoon matras of in een purflo matras, ik merk het verschil wel. Ik ben er heel tevreden over. Alleen met het bedje opmaken is het wel even freubelen.
     
  15. Wilbert Kuster

    2 mrt 2007
    6
    0
    0
    Directeur
    Epe
    Rectificatie: Uiteraard bedoelen wij in de eerste alinia; Het gaat erom dat het advies- het kind op de buik te laten slapen- moet zijn: op de rug te laten slapen.
     

Deel Deze Pagina