volgende week krijg ik 2 mensen een weekend op bezoek 1 daarvan drinkt bier en de ander drinkt graag een droge witte wijn.. maar aangezien ik geen wijn lust en dus nooit drink,weet ik ook niet wat voor wijn er lekker is.. dus mijn vraag aan jullie: welke wijn kan ik dan het beste kopen ? welk merk en waar kan ik hem kopen? (het hoeven geen hele dure wijnen te zijn,als ze maar gewoon lekker zijn..) bedankt alvast!
Ik zou lekker iets van de AH eigen merk nemen of van de hema de Chât-en-Oeuf. Altijd lekker. Niet te moeilijk doen hoor
Chardonnay valt bij veel mensen goed. Maar dat is geen kurkdroge wijn, dat zijn meer de Franse wijnen als Chablis, Sancerre (goed bij vis). Een Chardonnay is wat voller, vetter. Ergens daartussen in zit een Sauvignon Blanc, Chenin Blanc, Pinot Gris. Ik zou even langs een wijnboer gaan voor advies. Een lekker flesje heb je al vanaf een euro of 7.
Hier gewoon het eigen merk van de Bas van der heijden/ dirk van den broek. 3 euro een fles en zit lekker veel in. En vind hemzelf de lekkerste wijn die er is maar denk dat smaken erg verschillen. Misschien anders eventjes vragen? dan weet je zeker dat je een goed wijntje heb
Droge witte wijn is een rekbaar begrip. Als het een ervaren wijndrinker is zou ik een heel droge kopen, zoals idd een pinot gris. Maar meestal zeggen mensen droge witte wijn om aan te geven dat ze geen zoete witte wijn willen, en dan gewoon een niet te dure Chardonnay kopen bij de supermarkt, is echt een allemansvriend.
het is geen kenner ofzo van wijn. ze houd er gewoon van om een lekker wijntje te drinken. maar aangezien ik het niet drink koop ik straks iets dat niet te drinken is misschien toch maar even vragen welk soort ze altijd drinkt? h
Zou ik niet doen. De meeste mensen hebben niet maar één soort die ze lekker vinden. Ga gewoon naar de supermarkt of hema, of de aldi, ze hebben allemaal prima wijnen. Op het etiket kun je wel zien of het meer een zoete of een droge wijn is (ik val meestal voor de term fris, of fruitig, minder voor kruidig bij wit). Qua druivensoort hou ik erg van pinot gris (of pinot grigio als je Italiaanse koopt). Maar ook een chardonnay is altijd lekker, als die maar goed gekoeld is - zet 'm dus op tijd in de koelkast! Enne... de beste wijnen hebben tegenwoordig ook een metalen schroefdop. Denk dus niet dat het rommel is, als er geen kurk op zit.
Pinot grigio is inderdaad wel een witte wijn die een heleboel mensen lekker vinden. En ook betaalbaar! Een pinot blanc valt meestal ook wel in de smaak. En goed koud zetten inderdaad!
Wij zijn hier wijndrinkers (ik nu even niet, maar over een paar weken wel weer hihi). We hebben nooit witte wijn in huis, altijd rode. Dus aan witte kan ik je niet helpen. Wel Canei en Prosecco. Ohja en ik heb eens gewoon een wit wijntje (niet droog) van huismerk AH gehad, die was lekker.
Moezelwijnen zijn bijna altijd zoet. Canei en prosecco zijn ook zoet. Een prosecco op z'n tijd vind ik nog wel lekker, maar canei vind ik echt niet lekker. Ik drink ook liever droog. TS, heb je al iets gevonden? 't Is echt niet moeilijk of ingewikkeld hoor...
Ik heb echt vaak meegemaakt, zelfs op school, dat er mensen zeiden: een droge wijn en vervolgens de wijn te droog vonden of liever zoet hadden.. Dan is Moezel een perfecte uitkomst.. heb het ook altijd in huis.. Zolang mensen geen ijsklontjes in de wijn doen, vind ik het prima. Dat vind ik echt verpesten. Canei is geen wijn nee.. ik heb geleerd bij mijn eerste wijncertificaat dat een wijn minstens 3,50 euro moest kosten om kosten van maken en transport te kunnen voldoen.. En dan had je nog een goedkope wijn.. anders was het gewoon smaakstoffen ipv druiven.
Ik werk bij de Gall&Gall. Je hebt daar prima wijntjes voor 5.00 euro hoor. Ik zou gewoon zeggen ik wil een droge witte wijn, van ongeveer 5.00 euro, zijn er genoeg van
bedankt allemaal voor de tips!. ik ga vanavond boodschappen doen, dus kan ik gelijk gaan kijken.. ik ga denk ik maar gewoon even neuzen.. der zit daar ook een dirk 3, dus kan het ook vragen
Gewoon vragen hoor, het is echt geen gekke vraag. Er zijn wel meer mensen die zelf nooit wijn drinken, maar het voor hun bezoek wel in huis willen halen.