Op dit moment gebruiken we als anticonceptie condooms, aangezien we dit niet echt ideaal vinden (onderbreking, minder gevoel) willen we toch iets anders. Dus kwam ik op de pil. Een hele tijd terug heb ik ook de pil geslikt, daar ben ik toen wel van aangekomen en ik had het gevoel dat het me emotioneel wat afvlakte. Ik heb de pil al in huis, ik heb gekozen voor de Yaz 24+4 omdat deze wat lichter is en voor minder schommelingen in je hormoonhuishouding zou zorgen. Maar nu heb ik gister de bijsluiter zitten lezen en ben ik toch wat huiverig geworden er zijn zoveel bijwerkingen dat ik denk: is dat het wel waard, kan ik niet beter iets anders proberen met minder bijwerkingen? Ook ben ik bang dat ik juist weer aan ga komen terwijl ik bijna weer op een goed gewicht zit. En misschien juist meer acne ga krijgen (heb er nu nog wel last van maar niet heel erg). Hebben jullie dit ook gehad? En zijn jullie toen wel of niet gestart met de pil?
Toen ik starte met de pil had ik dat ook,, Toen ben ik tot de conclusie gekomen. De pil komt er bij mij niet meer in Ook niet na als ik zwanger mag raken en mijn eerste kindje krijg (als het zo mag zijn natuurlijk) Is er niks anders dat je zou kunnen gebruiken dan?? Iets waar nog minder hormonen inzitten?? Koperspiraal ofzo??
Bij mij komt de pil er ook never nooit meer in. Was al die hormonen al meer dan zat, ik kreeg er inmense moodswings van, en was dan echt 1,5 week niet te genieten. Wat je wel kan doen in de mirena spiraal, deze geeft alleen plaatselijk hormonen af. Koperspiraal zitten geen hormonen in, maar lijkt mij minder betrouwbaar. Ik denk dat het hier mochten we een kindje krijgen en we moeten er weer over nadenken het de mirena spiraal wordt.
Bedankt voor jullie reacties, toch wel herkenbaar dus. Koperspiraal is voor mij geen optie, omdat ik niet achter het principe ervan sta. (eicellen kunnen wel bevrucht worden maar niet nestellen in de baarmoeder, wat voor mij een soort vroegtijdige abortus is, maar dat is heel persoonlijk). Mirena heeft mijn zus vorig jaar laten plaatsen en is daar niet echt over te spreken geweest. Daarbij is mn schoonzus zwanger geworden ondanks spiraal... En misschien willen we over 2 a 3 jaar nog een derde (zijn we nog niet over uit, voorlopig in elk geval niet) en ik vind het nu geen prettig idee dat ik dan eerst langs de dokter moet voordat we kunnen proberen.8) Nu hebben we geen superhoog libido, dus het is niet zo dat we maar condooms blijven kopen maar zou graag iets anders willen wat wel veilig genoeg is (want op dit moment ga ik bijna gillen bij het idee dat ik zwanger zou zijn)
Nuvaring heb ik al eens geprobeerd, ik vond het persoonlijk niks. Ik had steeds het gevoel dat ik hem verloor en mn man voelde hem zitten. En volgens mij maakt het qua hormonen ook niet zoveel uit toch?
En de implanon dan? Als het je aanspreekt is het het proberen waard! Maar ik ben dan ook wel een zeer positieve gebruiksters. als je vragen hebt hoor ik dat graag. Groetjes