Hoi meiden, Omdat ik de pil spuugzat was, ben ik gestopt met het slikken ervan. Nu ben ik mij aan het oriënteren op hormoonvrije anticonceptie. Een koperspiraal komt er bij mij niet in. Inmiddels heb ik een cycluscomputer op het oog, genaamd: Ladycomp. Wie o wie heeft hier ervaring mee? Alvast bedankt voor het delen van de informatie! Groetjes Mave
Hoi hoi, Ik gebruik de ladycomp. Het bevalt me goed, maar het is vrijwel hetzelfde als temperaturen, behalve dan dat Ladycomp het voor je bijhoudt. Als je meer wilt weten, dan kun je het altijd vragen.
Bedankt voor je reactie! Het prettige lijkt mij ook dat het computertje m'n cyclus bijhoudt i.p.v. dat ik zelf moet gaan experimenteren . Vragen heb ik wel haha. In de brochure staat dat er in principe elke dag op hetzelfde tijdstip gemeten moet worden. Hoe gaat dat dan als mijn dochter 's nachts komt, of wanneer ik om bijv. 05.00 uur naar de wc moet? Je mag immers geen lichamelijke activiteiten gehad hebben voor het meten. Is het apparaatje zo eenvoudig te bedienen/ te lezen als de brochure wil doen geloven? Na hoeveel tijd had jouw Ladycomp jouw cyclus goed in de gaten? Ben je er al eens mee naar een vakantieland geweest met tijdverschil en hoe deed je dat dan met meten? Ik ben zelf vorige maand met de pil gestopt en wacht nog op m'n eerste 'normale' menstruatie. Volgende week wil ik hem bestellen. Hij is vrij prijzig helaas . Bedankt alvast voor je antwoorden!
trouwens je weet wel dat het niet helemaal waterdicht is zoiets? gezien je cyclus soms gekke dingen kan uithalen... je moet het zelf weten maar helaas gaan zulke dingen wel vaak mis even om wel bij stil te staan
Geen enkele vorm van anticonceptie is waterdicht. Als je je aan de spelregels houdt dan is de ladycomp vrijwel even betrouwbaar als de pil...