Ik heb nu zo'n 6,5 maand de mirena spiraal en ben steeds minder tevreden. Ik heb bijna elke dag wel heel licht bloedverlies of donkere afscheiding. Ik heb regelmatig last van buikpijn, lage rugpijn of zelfs pijn in mijn rechter bovenbeen. Ik ben vreselijk moe, mijn libido ligt onder nul, en ik ben erg humeurig/down (mijn arme man..) Ben er erg zat van en ga volgende week de ha bellen om het te laten verwijderen. Ook willen we graag voor een tweede kindje gaan. Herkennen jullie de klachten? Zou het allemaal door de spiraal komen?
Jup, herken het zeker! Hier gaat ie er morgen uit! Hier heel erg moe, libido vr onder het vriespunt, krampen, hoofdpijn, moodswings en vaak down. Oh, en het gevoel dat ik de sahara aan het imiteren ben, zo droog... Tja, morgen afspraak bij de gyn, dus hopelijk ben ik snel van de klachten af!
Hoe het verwijderen gaat kan ik je morgen vertellen, maar voor zover ik weet is het een kwestie van de draadjes te pakken krijgen en er een rukje aan geven.
Dankje voor je reactie! Balen he..! Ik ben benieuwd hoe het verwijderen gaat en of je je al snel beter voelt! Laat je het weten?
Ja, laat ik weten! Vanmiddag om 14:20 afspraak. En balen, tja, in eerste instantie beviel de mirena goed, maar de klachten worden steeds erger. Vriendlief heeft pech, maar hij wil ook graag dat ik me weer beter voel. En dan maar een andere manier van anticonceptie, ik wil geen kunstmatige hormonen meer!
Ja, ik was ook erg tevreden! Ik hoorde eerste: zo'n 6 weken misschien wat bloeding, daarna niet. Toen las ik: 3 maanden rommelig. Nu lees ik: kan wel 6 maand duren..! Ja daaaaaaag! En ik vind ook dat de klachten erger worden. Ik kon het eerst niet plaatsen, maar nu ik van alles lees weet ik zeker dat het van de spiraal komt. Wij 'hoeven' nu ff niets meer aan anticonceptie. We gaan er 'gewoon' weer voor. Dat was eerder ook al de bedoeling, maar nu helemaal! Maar na een volgende zwangerschap en bevalling... ik weet het niet. Ik wil ook eigenlijk geen hormonen meer.. Maar sterilisatie voor één van ons beiden wil ik ook zeker nog niet. Condoom... bah! Maar misschien wel de enige oplossing. Ik weet het niet. Misschien ga ik wel weer een lichte pil proberen dan. Succes vanmiddag!
Hier alleen een paar dagen spotting gehad na het plaatsen, en daarna 2x per maand een beetje spotting. Verder niks! Dus wat dat betreft ideaal. Wij gaan wegens practische redenen nu nog niet voor een tweede. Scheelt el dat je nu dan nog niet na hoeft te denken over anticonceptie! Misschien is de koperspiraal ook nog een optie. Condooms zijn idd niet fijn, maar je moet toch iets? Ik ga wel m'n temperatuur bijhouden zodat we na de eisprong toch ook nog een keer zonder kunnen.
Ja, die koperspiraal weet ik nog niet genoeg over. Even inlezen. Maar ik weet niet of ik er nog wel weer zo'n ding in wil hebben... Ik wilde altijd graag twee kindjes vrij snel achter elkaar. Voor zover je dat in de hand hebt.. Maar ook dat zal vast niet handig of praktisch zijn. Maar ik hoop wel heel leuk! Qua huis en financiën hebben we het wel oke, dus daarom hoeven we het niet te laten. Maar spannend vind ik het wel hoor....... En wanneer ben je 100% zeker..? Ik weet het niet. Ik denk nu nog meer na over alles wat mis kan gaan e.d. Maar ja dat zal wel normaal zijn! Jij zit nu bij de gyn..! Succes!
Klachten herken ik verder niet, maar verwijderen weet ik wel: arts vraagt je om even te kuchen en terwijl je dat doet, trekt ie 'm eruit. Voel je helemaal niets van. Succes! Ik ga juist morgen weer een Mirena laten plaatsen, dus hoop dat ie mij beter bevalt, haha!
Nou, het verwijderen stelde geen drol voor, de gyn ging eerst even kijken met de echo (of ie nog goed zat en naar m'n eierstokken ivm krampen), daarna eendebek er in, even kloten en toen had ie em al. Qua praktisch, ik heb nog een vol jaar studie te gaan, en ben intussen druk op zoek naar werk voor ernaast. Dus over een half jaar tot een jaar gaan we er denk ik wel weer voor. Eerst even zorgen dat we die dingen op de rit hebben, en dan mag het wel. Gyn vroeg ook nog wat voor anticonceptie we nu gingen gebruiken. Dus gezegd dat het condooms werden. Komt ie met een opmerking: Ja, voor iemand van 16 met wisselende contacten zou ik het echt afraden, maar gezien je leefsituatie en de wel aanwezige kinderwens is het geen probleem. Hoewel het even kan duren voor je weer een menstruatie hebt, kun je wel direct zwanger worden want de eisprong gaat wel gewoon door. Goed om te weten
Fijn dat het goed is gegaan! Spannend en vol jaar dus..! Ja condooms zou ook niet mijn keuze zijn. Wat een rotdingen! En voelt gewoon minder safe. Maar als je toch nog wel een kindje wilt in de toekomst, dan is het niet zo'n punt lijkt me. Nou ben heel benieuwd! Ik kan niet wachten tot mn ha er maandag weer is!
Haha, ja, ik kan me voorstellen dat je zo snel mogelijk dat ding er uit wilt hebben. Ik had een uur na het verwijderen al niet meer zo'n zwaar en opgeblazen gevoel in m'n onderbuik. Geen bloeding gehad trouwens, dus ben heel benieuwd wanner ik een cyclus heb!
hallo ik herken me wel had veel klachten met mirena okt2010 gezet afgelopen 8 aug mirena laten verwijderen omdat ik gewoon heel heel erg buikpijn had en heel erg last van de hormonen had nu weer aan de pil en voel me stukken beter dokter bij mij vroeg of ik beetje wou persen en toen hopla was die der al uit geen probleem haha
@Mirannlove: dat is beter dus..! Nou hier gaat ie er morgen uit! Ik heb vandaag gebeld: Ik gaf aan dat ik mijn spiraal wilde laten verwijderen. En het liefst zo snel mogelijk..! hihi! Ben benieuwd!
Misa, fijn dat ie er morgen uit gaat! Ben benieuwd hoe het bij jou gaat, en of je ook snel van je klachten af bent. Hier vrijdagmiddag een bloeding gehad, tot vanmorgen. Niet veel gelukkig. Ben heel benieuwd wat m'n lichaam gaat doen, temp is iig laag. Dus maar afwachten nu! De kriebels worden wel steeds erger iig, dus eerst kijken of ik een beetje normale cyclussen krijg, dan voor een tweede! Wel een beetje bang dat het nu weer 18 maanden duurt, maar we'll see!
Nou hij is eruit! Viel heel erg mee. De eendenbek was het vervelendst eigenlijk. Ik ben ook benieuwd wat mijn lichaam gaat doen. Spannend, ook voor jullie! Toch alweer de kriebels..? hihi! 18 maanden... jeetje. Bij ons een jaar en dat vond ik al lang..! Dat is ook wel een reden waarom ik denk: laten we maar gewoon rustig vast beginnen, straks duurt het weer zo'n poos. Nou we gaan ervoor en we wachten af hoe het loopt!
Saz667, zou dat jouw menstruatie geweest zijn dan? Ik heb sinds gisteren ook een bloeding (donker/ oud bloed). Zou dat van het verwijderen/opschonen zijn? Of een gewone menstruatie?