doet plaatsen spiraal pijn?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Scorpion, 10 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    Ik heb een vraag.
    Ik laat de 23e een spiraal plaatsen, maar nou heb ik voor die dag ook een leuke avond gepland.

Heb je dag van het plaatsen best wel veel last of valt het mee.
    Anders verplaats ik de afspraak;)

2. Amethist

Amethist Niet meer actief

Het plaatsen was niet geheel pijnloos vond ik, maar daarna heb ik er geen last meer van gehad. Ik zou de afspraak 's avonds gewoon laten staan en anders kan je altijd nog een paracetamol innemen.

3. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    Oke

4. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Het is geen fijn gevoel maar je telt tot 3 en het is klaar! Gewoon doen!

5. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    voelde ff raar, maar khad savonds best kunnen gaan feesten:D Totaal geen last meer van gehad

6. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

hier ook dat je het even voelt (helaas bij mij bleef ie de eerste keer niet zitten en moest het nog een keer) vond de klem het minst prettig, maar als alles goed verloop ben je binnen 30 sec. klaar.

7. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    Het zetten ben ik ook niet bang voor maar niet dat ik meteen de hele avond buikpijn en bloedverlies heb :d

8. moonymuppet

scorpio, dat was bij mij helaas wel het geval ik kreeg namelijk rugweeën... haha me baarmoeder wilde het spiraaltje niet..
    nu wil ik je niet bang maken maar ik denk dat het allemaal wel goed komt en anders neem je zoals hierboven genoemd een paracetemol

9. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    Rugweeen???? Die wil ik NOOIT meer!!!!

Hmmm dubio

10. moonymuppet

dat wil natuurlijk niet zeggen dat jij dat ook krijgt, dat is volgens mij een kans van 1 op 1000 ofzo.

11. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Bij mij was het plaatsen niet zo pijnlijk. Maar ik had de hele dag wel buikpijn. Een beetje een iets heftigere ongesteldheidspijn. Verder verloor ik wel meteen bloed en dat een week of 2 achter elkaar.
    Ik zou voor ik ging alvast een paracetamol nemen, volgens mij moest ik die ook nemen ervoor.
    Suc6!

12. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Als je al kinderen hebt gehad valt het plaatsen volgens mij wel redelijk mee, alhoewel het vast van persoon tot persoon kan verschillen. Ik heb de Mirena gehad en ik heb nog geen kinderen gehad, ik kan je vertellen, geen pretje. Pijn was onvoorstelbaar, viel bijna flauw en moest ook kotsen. Ik zal je verder de details besparen maar het hele avontuur met de Mirena was zeker niet voor herhaling vatbaar voor mij :)
    Daarentegen hoor ik ook genoeg positieve verhalen erover, dus ja, zeer persoonlijk!

13. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Ik had van tevoren een pijnstiller genomen. Het is niet een vervelende gebeurtenis in zn geheel. Er zijn 3 momentjes die wat minder prettig zijn, althans in mijn geval. Gelukkig trekt het gevoel snel weg.
    Uiteindelijk vond ik het best te doen en het zou zeker weer mijn eerst keus voor ac zijn.

14. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Het plaatsen deed bij mij flink pijn, maar dan ben je er ook 5 jaar vanaf, dus ik zou het er zo weer voor over hebben! Alleen op het moment zelf doet het pijn, maar daarna niet meer hoor. Succes!

15. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    Voor het moment zelf ben ik echt niet bang. Wil alleen gewoon een leuke avond hebben ;)

Maar het lijkt me HEERLIJK om 5 jaar bijna tot niet ongesteld te worden.
    Hoop alleen dat de bijwerkingen meevallen. Je leest zoveel nare dingen...

16. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    om je ff uit de droom te helpen....
    ik heb m 4 jaar gehad en werd gewoon elke maand ongesteld!
    wel langzaam aan wat minder....
    plaatsen doet wel een beetje pijn, maar stond zo weer buiten.
    is wel te doen hoor!

17. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

@Scorpion:
    Ik werd idd ook gewoon keurig elke 4 weken ongesteld.
    Ik heb trouwens wel echt de rest van de dag op de bank gelegen.. ik had geen pijn maar heb het bewust wel even heel rustig aan gedaan..

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nou dit wil je niet horen maar ik vond het flink tegenvallen. Als zijnde lichte weeen vond ik. Was er een halve dag niet lekker van. Ik mocht trouwens geen ibuprofan omdat ik borstvoeding gaf en bij mij is hij niet tijdens ongesteldheid geplaatst (omdat ik nog niet ongesteld was geworden).
    Bij mijn vriendin ging er iets mis en die moest zelfs een dag opgenomen worden in het ziekenhuis omdat ze daardoor knock out ging.

Even een tipje: laat wel een echo maken of ie goed zit na een paar weken en doe het tot die tijd veilig. Bij mij is de spiraal namelijk op mysterieuze wijze verdwenen en was ik dus toch zwanger...

19. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Mijn bm wilde het spiraaltje ook niet, net als moonymuppet. Ik jreeg ook een soort weeen. Persoonlijk beval ik liever.

20. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    pijn doet het niet als je het na je bevalling laat doen. je moet er wel rekening mee houden dat je die dag en de dagen erna behoorlijk kan vloeien en dat je dan geen tampons mag gebruiken.

Deel Deze Pagina