Eileiders dicht laten maken.

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door beertje22, 6 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Hallo dames,

Ik en m'n vriend willen geen kinderen meer. We hebben nu een gezond vrolijk mannetje op de wereld gezet. Ik heb een ernstige vorm van Scoliose, wat best zwaar is. En vooral als je dan ook nog een kindje opvoed. Ik ben van de week bij de dokter geweest, en die adviseerde me om m'n eileiders dan dicht te maken door de gyn. Ik heb al wat op google zitten kijken, en er zijn 2 mogelijkheden.. De huisarts begreep mij volkomen, ze kent mij hele situatie en wat ik mankeer.
    Word je dan nog ongesteld?
    Iemand ervaring ermee? Alvast bedankt!

2. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.199
    531
    113
    Ik weet niet of je daarmee ook de Essure methode bedoelt maar mocht dat zo zijn dan raad ik je die heel erg af..

Zie ook deze site: Nieuws - Essure Problemen Nederland

Bij mij zijn inmiddels de eileiders helemaal verwijderd nadat ze de essure geplaatst hebben in 2012.

3. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Is het geen idee om bij je man de boel te laten doorknippen? Ik hoop dat er dames zijn die je verder kunnen helpen met de originele vraag

4. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.568
    113
    Ik gesteriliseerd dmv dichtschroeien eileiders
    Ik heb diverse medische problemen, heb twee meiden en was 40 en de Mirena spiraal was aan de wandel gegaan en moest sowieso een laparoscopie om dat ding er uit te halen.
    Ik weet niet hoe oud je bent maar dat zal bij gynaecoloog zeker mee tellen.

Er is ook een esurre methode waarbij je vaginaal veertjes in de eileider geplaatst krijgt.

Je blijft gewoon ongesteld want hormonaal veranderd er niets.

5. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    essure hoor ik hele slechte dingen over, niet doen dus!

6. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Waarom de man idd niet? Eenvoudige ingreep en snel herstel.

7. djennes

djennes Bekend lid

24 apr 2012
    823
    29
    28
    Vrouw
    Thuis mama
    Rsn
    Ik heb in april clipjes op de eileiders laten plaatsen en heb er weinig last van gehad.

De essure zou ik zoals de andere al hebben gezegt niet doen omdat deze problemen geeft.

Ik weet niet hoe oud je bent maar als de gyn je te jong vind moet je echt lullen als brugman om de gyn te overtuigen. Mijn dokter vond het ook de beste oplossing voor mij maar de gyn had het liever niet.

O en de ongesteldheid blijft gewoon doorgaan.

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Mijn ziekenhuis is met de Essure gestopt tot nader orde omdat er zoveel klachten zijn. Hier ook de man gestiriliseerd was echt een kleine ingreep zonder klachten.

9. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Het gaat er mij om dat ik niet meer ongesteld word, maar dat gaat helaas niet op. En ik wil het doen omdat ik niet meer zwanger wil worden.
    Voor die 2 dingen doe ik het eigenlijk. Heb eventjes zitten lezen over die veertjes methode, daar schrik ik wel ff van.
    Denk dat ik dan de pil maar moet door blijven slikken....

10. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Lijkt mij dat de gyn er geen problemen mee heeft als het om medische redenen niet goed is om weer zwanger te raken. Ik zou het zal zeker ook willen ipv mijn man, dan moet je verder kijken dan hem.

11. Sandy01

Sandy01 Bekend lid

5 okt 2009
    727
    306
    63
    Ik ben 8 jaar geleden gesteriliseerd dmv Essure en ondervind hier geen problemen van.

12. vertelikniet

vertelikniet Niet meer actief

ik was 28 en werd gesteriliseerd hij stelde het zelf voor hoor. Direct bij de ks. Dus dat jonge dat valt echt wel mee.

13. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Novasure is een methode om praktisch niet meer ongesteld te worden. Collega heeft het gedaan en is niet meer ongesteld geworden. Deze methode sluit alleen een zwangerschap niet uit.

14. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Het is best moeilijk te kiezen...

15. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Er zijn ook veel vrouwen die met een spiraal nooit meer ongesteld worden? Hoef je maar 1x in de 5 jaar over te denken. Of de prikpil. T blijven helaas wel hormonen behalve bij koperspiraal dacht ik.
    Ik heb de luxe dat ik nooit ongesteld word maar dat komt door mn zware pcos. Wat natuurlijk niet fijn is bij een kinderwens maar wel fijn als je een hekel hebt aan ongesteld zijn :p

16. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Jij de novasure zodat je niet meer ongesteld wordt en je vriend een knipje zodat er geen baby's meer komen:D

17. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Essure methode echt niet aan beginnen! Die veertjes kunnen aan de wandel gaan waardoor je alsnog zwanger wordt. En dan alle verdere problemen er nog bij. Ons ziekenhuis doet deze behandeling ook niet meer omdat er momenteel een onderzoek naar loopt.

Ik ben in februari dit jaar gesteriliseerd d.m.v. een kijkoperatie. Ok heb er weinig last van ondervonden. Paar dagen rustig aan gedaan en dat was het. Meer omdat het de derde keer was dat ze via het litteken van de ks naar binnen gingen en doordat ik lang onder narcose ben geweest vanwege een spoedgeval. Ik ben minder heftig ongesteld als voor de operatie maar het gaat niet weg.

18. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ken een heerlijk essure-verhaal!
    Iemand die ik ken werd zwanger van haar 5e kind...
    Na zo'n verhaal denk ik: gewoon ontmantelen die boel.

19. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Je weet dat het geen betrouwbare methode is en je dus gewoon zwanger kunt raken?

20. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hoeft natuurlijk niet. Misschien is het bij haar wel gewoon gelukt.
    Tis natuurlijk niet zo dat het overgrote deel van de essure behandelingen mislukt. Soort van Russisch roulette. Het kan ook goed gaan als je de trekker overhaalt 😉

Deel Deze Pagina