Hoi! Ik heb sinds half maart een koperspiraaltje en hij bevalt op zich prima. Al ben ik nu ineens 5 dagen te vroeg ongesteld. Hiervoor had ik eens in de 29 a 30 dagen een menstruatie, met wat standaard klachten vooraf. En nu dus na 24 dagen alweer. Het is ook minder bloederig dan ik gewend ben, maar de klachten waren wel weer heftiger (vooral de kramp!). Gebeurt dat nou vaker en kan dit door de spiraal komen of is het gewoon stom toevallig een keertje eerder?
Denk niet dat spiraaltje is, maar gewoon je lijf? Spiraal heeft tenslotte geen invloed op je hormoonhuishouding. Er kunnen altijd uitschieters bij zitten die duidelijk afwijken van je 'norm', tenslotte is je lichaam geen computer . De klachten per cyclus variëren bij mij ook een beetje, meestal hoe langer de cyclus hoe meer 'last' ik heb. Mijn cyclus (met koperspiraal) is meestal rond de 28-30 dagen, maar soms ook 27 of uitschieters naar 35 (en zelfs 1 keer 44 dagen). Theoretisch zou je natuurlijk kunnen denken aan vreemde zwangerschap-gerelateerde bloedingen , maar die kans is natuurlijk uiterst klein (bij echte twijfel is een testje dan zo gedaan).
Je hebt gelijk, het zal wel een gewone uitschieter (naar beneden) zijn. Ik was alleen even verbaasd, mijn cyclussen schieten wel eens uit naar boven, dus dit is nieuw Ik heb gisteren wel getwijfeld of ik niet moet testen, maar vandaag is het bloeden behoorlijk op gang gekomen, dus ik geloof het wel
Ik heb sinds april koperspiraal en qua klachten dus totaal geen last van de menstruatie. Zo goed als geen kramp of buikpijn. Maar wel enorm bloedverlies en ook lang, ben 10 dagen onderweg met daarna nog bruinverlies. Ik wijt dit nog even aan het wennen van mijn lijf. Maar ook de timing is nog niet zo als voorheen. KOmt vanzelf, of niet denk ik dan!
Ik hoop voor jou dat het bloedverlies in de loop van de tijd wel iets minder wordt, 10 dagen is wel erg lang! Ik dacht dat misschien het spiraaltje van binnen wat kapot had gemaakt of dat het zorgde voor een (te) dun bms. Wat nu niet erg is, want zwanger worden heeft nu toch niet de prioriteit. Een korte, minder heftige cyclus was ook wel een keertje prettig.
En nu ben ik 3 dagen te laat Cyclus is echt nog een rommeltje! (en de test omo-wit, je moet het toch maar zeker weten )
Nou idd , hoe klein de kans ook is, hij is niet 0... Ik zie overigens dat je niet zo lang geleden gestopt bent met BV? Dat is ook meer dan genoeg reden om hormonaal nog 'een zooitje' te zijn ...
Kan kloppen, maar ik werd 6 weken na de bevalling alweer redelijk regelmatig ongesteld. Het is de desogestrel (minipil) die de hele boel overhoop heeft gegooid (ook al heb ik die maar heel kort gehad).
Bij mij was het zo dat ik een week voor de menstruatie met koperspiraal ongeveer kramp kreeg en begon met spotting. Menstruatie zelf met heftig bloedverlies maar geen pijn meer. Net of mijn baarmoeder in de fase ervoor alvast aan het voorbereiden was en dan menstruatie zelf hoppaaa alles eruit. Edit: Dit had ik dus elke maand