Jongste prematuur, nu bang

Discussion in 'Zwanger worden' started by , Nov 24, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Mijn jongste zoon is geboren bij een zwangerschap van 28/3 weken. Op zich wil ik wel een 3de (ben ook gestopt met de pil). Maar nu ben ik toch bang dat het ook te vroeg kan komen. Ze hebben ook geen oorzaak gevonden voor de vroeggeboorte van onze zoon. Herkent iemand dit en is diegene toch voor een volgende gegaan? En zo ja, hoe is dit verlopen. Zie er best wel een beetje tegenop. Maar de wens is ook best groot, haha. Verwarrend allemaal.

2. Brit1980

Brit1980 Actief lid

Aug 20, 2008
    240
    0
    0
    bij mijn man en kindjes
    hoi..
    ik heb ook 2 prematuurtjes (tweeling) en wij willen nu ook voor een derde gaan en die angst zit er bij mij ook wel in vooral omdat er bij 1 kindje een infectie in het vruchtwater zat.bij het 2e kindje niet..zijn nu allebij gezonde wildebrassen van 5...maar daar ben ik ook wel benieuwd naar..maar dat de ene zwangerschap is de andere niet is en dat het
    helemaal goed kan gaan.. mischien teveel inspanning gehad toendertijd?

en je mag jeals je zorgen hebt altijdnaar een gyneacoloog laten sturen zodat ze je nouwlettend in de gaten houden voor jou mischien een rustiger gevoel omdatje wens zoo groot is..

ik hoop dat je iets aan mijn antwoord hebt al moet ik zelf nog af gaan wachten hoe het gaat verlopen als ik opnieuw zwanger word..
    ik wens je veel succes en hoop dat er iemand een antwoord heeft op jou vraag..zodat je je wat rustiger voelt en er met een goed en rustig gevoel voor kan gaan zonder je zorgen te maken al begrijp ik je zorgen helemaal

heel veel liefs brit

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik ben zelf helaas nog niet zwanger geweest, maar het eerste kindje van mijn zusje was een prematuurtje (bij 28 weken geboren). Ook bij haar was er geen oorzaak gevonden voor de vroeggeboorte.

Haar tweede kindje werd echter pas geboren bij 38 weken.

Dus dat de eerste prematuur is, wil echt niet zeggen dat dat bij een volgende ook weer zo is. Mijn zusje stond trouwens wel goed onder controle bij de gynaecoloog.

4. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hoi hoi

hier ook een mama van een prematuurtje, ons zoontje is geboren met 32weken, maar groeide al niet meer vanaf 27 wkn(had hier ook het gewicht naar, namelijk 1 kilo). hij is de helft van een 2eiige tweeling (brusje is met 7 weken spontaan afgekomen).

bij mij bleek dat de navelstrengdoorbloeding niet goed genoeg was om het 40 wkn vol te houden, ook was het vruchtwater heel te weinig om een zwangerschap te voldragen. lag met 25 wkn in een academisch ziekenhuis omdat ze meenden dat het elke dag kon gebeuren.
    Verder heb ik ook een helehoop stress gehad gedurende deze zwangerschap, dus al met al niet zo'n leuke zwangerschap.

Nu voor een brusje bezig voor ons zoontje, maar mijn man is nog steeds erg onzeker wat betreft een brusje, hij is bang voor herhaling.

zelf sta ik nu een heel stuk positiever tegenover een mogelijke zwangerschap, en dat is volgens mij ook veel waard.

Ik ga meteen weer onder controle van een academisch ziekenhuis als ik zwanger ben, voor extra controles, en vroegtijdige diagnoses.

5. Blaak

Blaak Niet meer actief

Mijn eerste dochtertje was met week 27 geboren (alles goed gekomen gelukkig) En mijn zoontje is met week 39 geboren (werd gestript). Alleen bij mijn zoontje werd ik ook wat ziekjes rond week 27 en voelde ik krampjes, ben meteen naar het ziekenhuis gegaan want ik vertrouwde het niet. Na een paar dagen pilletjes slikken waren de weeen gelijk weg en na een weekje in het ZH gelegen te hebben mocht ik weer naar huis. En ja, hij wou er daarna moeilijk uit , veel voorweeen en gerommel, uiteindelijk gestript met goede resultaten (week 39 precies.)

Wij gaan ook voor meer kinderen, ben benieuwd hoe het gaat lopen, maar ik ben er wel erg scherp op en als ik het niet vertrouw, meteen richting ZH. En dat geef ik je ook mee als tip, scherp zijn.

6. Ikzelf ben 6 weken geleden na een zwangerschap van 23 weken en 3 dagen bevallen van mijn tweeling Sem en Thijs. Helaas voor de jongens te vroeg om te kunnen overleven.

Vanmorgen naar de gynaecoloog geweest en daar heb ik het volgende mee besproken.

Alle ziekenhuizen in Nederland zitten op dit moment nog in de testfae (loopt al enige jaren) met injecties progesteron vanaf de 16e zwangerschapsweek. Dit voor vrouwen die eerder te kampen hebben gehad met vroeggeboorte. Er worden al goede resultaten mee geboekt om in de volgende zwangerschap de duur te rekken. Ik ga hier aan mee doen zodra ik weer zwanger ben, want kwaad kan het niet!

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.

Ik moest dit echter wel zelf ter spraken brengen bij de gynaecoloog.

Het betreft een onderzoek van het AMC, zoek maar eens op Internet.

Share This Page