Het duurt nog even voor we er gebruik van kunnen maken denk ik, maar wil alvast even kijken. Welk hebben de kinderen een opzetzwembad belooft voor dit jaar, maar ik weet niet zo goed welke afmeting we moeten kiezen en dan rond of rechthoekig ? Welke afmetingen hebben jullie en welke vorm? Het stuk waar het zwembad komt te staan is ongeveer 50m2, dus in principe past alles wel, maar misschien is 2x3 ook wel prima?
Wij hebben een ronde van 4.57 doorsnee en 1.10 diep. Voorheen dezelfde doorsnee maar ondieper (90 cm geloof ik). Ik vind de huidige wel een fijn formaat, want je kunt er echt wat mee. Dat extra beetje diepte scheelt wel vind ik. Zéker nu mijn zoon wat ouder wordt.
Wij hebben een rechthoekige van 4x2x1m. Als ze kleiner zijn, zijn ze (meestal?) ook lager en juist de diepte vinden ze erg fijn. Hier komen er ook vaak vriendjes zwemmen en dat kan met dit formaat ook nog makkelijk. Als onze tuin groter zou zijn, zou ik het zwembad nog wel groter willen.
Wij hebben al 2 seizoenen een rechthoekige intex van 2 bij 3 en 75cm diep...suuuuper fijn zwembad, geen opblaasbare rand zoals veel ronde hebben maar een metalen frame... Heel mooie maat als ze vriendjes krijgen spelen en wat groter worden. Wij zijn inmiddels verhuisd en hebben een flink stuk tuin beschikbaar voor het zwembad dus gaan waarschijnlijk voor een nog grotere! maar wel precies hetzelfde model. Wij hebben er wel een pomp, chloor en ph tabletten bij...ook maken we hem dagelijks schoon...je moet hem wel bijhouden en dan heb je er de hele zomer plezier van!!
Als hij veel gebruikt word en het is erg warm dan staat hij veel aan.... Soms ook alleen savonds en snachts..je ziet het snel genoeg aan het water ook wbt de chloor en ph tabletten...ook die gaan er harder doorheen bij veel zwemmen en hitte....eerst is het een beetje zoeken...maar daar word je vlug handig in...
Hier ook een 2x3 zoals hierboven, opzet rechthoek. Vorige zomer voor het eerst opgezet. Let goed op de waardes, ik nam dat in het begin wat luchtjes op, maar heb al snel gemerkt dat je hier serieus mee aan de slag moet wil je niet elke week je water willen verschonen. Pomp stond hier aan vanaf het avondeten tot aan we zelf naar bed gingen. En soms vergat ik 'm wel eens en draaide hij hele nacht door. Kwa stroomverbruik viel het me nog reuze mee eigenlijk dus komende zomer gaat ie ook gewoon snachts aan bij warme dagen en wanneer ze hem veel hebben gebruikt.
Hier altijd het zelfde soort bad gehad Inc warmtepomp omdat draak toen nog kleiner was. Idiaal met een ijzeren frame!
Ik heb even een vraagje. Wij hebben een klein bad 3mx2mx50cm (geen ruimte voor zo'n grote) maar willen dit jaar wel wat meer doen qua onderhoud omdat ik niet elke 3 dagen het water wil vervangen. Waaaaar moet ik beginnen? Ik heb er echt totaal geen verstand van.
Hier een ronde van 3.66 en 90 diep volgens mij.. Kinderen hebben er veel plezier van. De pomp staat een uurtje of 6 per dag aan, heb een stofzuiger voor de bodem, chloor en ph.
Wij hebben eentje van Bestway van 4x2 en een meter hoog. Kinderen hebben er echt heel veel plezier van. Vooral de hoogte is fijn.
Ik denk idd dat deze het gaat worden ivm de hoogte. Onze kids hebben nu alle drie zwemdiploma's, dat maakt het al wat makkelijker.
Ehm, de pomp vaak aan, chloortabletten, elke dag vuil eruit scheppen. Filter vervangen natuurlijk, maar ik spuit hem ook regelmatig schoon met de tuinslang op jet stand.
Ik zou me even online inlezen over hoeveel chloortabs en welke pomp je wilt en zeker ook een setje bestellen om de waardes van het water te meten. Als je het water wil houden is het belangrijk om te zorgen dat het niet te vies wordt. Een vriendinnetje van mn dochter en haar ouders hebben vorige zomer allemaal een week lang met ernstige buikloop in bed gelegen, omdat ze nogal laconiek waren over de water kwaliteit (wel groot in grond zwembad overigens, dus water zat er al jaaaaaren in ). Sindsdien test ik het braaf elke week...
Je moet het water inderdaad goed schoonhouden. Wij hebben hier dan ook altijd een voetenbadje voor het zwembad staan, zodat het grootste vuil daar in belandt ipv in het zwembad. Daarnaast een goede pomp, zelf heb ik een patroon pomp maar ik neig dit jaar naar een zandfilterpomp, chloortabletten, schepnet voor drijvend vuil en een bodem stofzuiger. Ik test de waterkwaliteit dagelijks met teststrips. Soms is na bijvoorbeeld een onweersbui, wat extra anti alg nodig. Het zwembad staat hier vaak van mei tot eind september.
Wij gaan dit jaar voor een grotere en op zoutwater basis en niet met chloor en al die tabletten enzo. Met zoutwater is het onderhoudsvriendelijker want je hoeft niet elke te meten en tabletten bij te gooien. Het is qua aanschaf wel een stuk duurder maar daarna ben je wel klaar. Wij zijn aan het kijken voor een ronde of rechthoek, we hebben een stuk gras waar hij mooi op kan staan.
Wel goed opletten dat je bad ook tegen zout water kan. Wij hebben een Bestway zwembad en ook een zoutwatersysteem maar de buizen zijn inmiddels volledig verroest en we moeten nu een nieuw zwembad kopen.