Lieve mensen, Ik vroeg me af bij wie de baarmoederfoto (HSG) ook een therapeutische werking heeft gehad? Ik bedoel dus wie na dit onderzoek zwanger is geworden terwijl het daarvoor niet bleek te lukken? Ik vraag dit omdat ik volgende maand zelf een HSG moet ondergaan (als ik dan niet zwanger ben). Alle andere onderzoeken waren positief, dus ik hoop heel erg dat dit onderzoek enig effect zal hebben! Ben benieuwd naar jullie verhalen!
Ik heb begrepen dat ze in sommige gevallen meteen de eileiders kunnen doorspuiten zodat je erna zwanger zou kunnen worden. Moeten ze wel iets vinden. Bij mij zagen ze alleen dat alles goed was dat is trouwens ook fijn hoef je daar geen zorgen over te maken wat dus weer een beetje rust geeft!
Beste Kiddo81, Bij een HSG wordt een contrastvloeistof in je baarmoeder gespoten dat via je eileiders in de buikholte verdwijnt. Op datzelfde moment wordt er een rontgenfoto gemaakt. Hierdoor kunnen ze dus zien of beide eileiders goed doorgankelijk zijn. Bij het inspuiten van de contrastvloeistof kunnen eventuele kleine verstoppingen dus ook weggespoten worden. Ik heb al van een aantal mensen gehoord dat ze hierdoor zwanger zijn geraakt! Bij mij is er in september een HSG gemaakt, helaas zonder resultaat Veel succes! Ik zal voor je duimen!
Volgens mijn gyn had ik de maanden na de HSG meer kans om zwanger te worden omdat de boel goed open gespoeld zou worden. Helaas was mijn HSG niet goed, en ondertussen beginnen we met IUI, dus of het echt zo was kan ik je niet zeggen
Hoi Kiddo, Er zijn goede maar helaas ook minder goede verhalen over de effecten van een HSG. Ik heb er zelf een gehad eind november. Ik wilde eigenlijk meer een bevestiging dat mijn eieleiders goed doorgangelijk waren en ging en ga er niet vanuit dat dit mijn kansen vergroot op een zwangerschaps aangezien we over de eerste (wat een miskraam werd) ook 2 jaar hebben gedaan. Bij mij was het dus meer de geruststelling dat alles goed open was, wat dus ook bleek gelukkig. Maar ik wens jou heel veel succes. Het is geen leuk onderzoek (op zich valt de pijn mee) maar als je even doorbijt is het ook snel voorbij. Grt Vanilia