Onderstimulatie ivf/icsi ervaringen

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by SvS88, Jan 2, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SvS88

SvS88 Actief lid

Jan 2, 2021
    113
    58
    28
    Female
    Hoi allemaal,

Na heel veel onderzoeken bij mijn vriend vanaf begin Augustus zijn wij begin December uitgenodigd voor een intake voor IVF. Half December gelijk gestart met ons eerste traject. Mijn vriend is verminderd vruchtbaar, maar onze kansen leken goed volgends de arts die wij toen spraken. Ook waren er geen afwijkingen bij mij gevonden in bloed en andere onderzoeken.

Nu vandaag inmiddels op dag 17 en er is maar 1 goede follikel, de rest is niet gegroeid (alleen nog 1 ander klein eitje zichtbaar van nog geen 0,5). De arts (andere dan de intake) raad aan toch een punctie te doen, omdat ik de hoogste dosering Fostimon (225IE) heb gehad.
    Ook zei ze dat een tweede en derde poging niet vanzelfsprekend zijn.
    Dat kwam even hard binnen, want we zijn eigenlijk pas net gestart.. Zo ga ik ineens van goede hoop naar bijna wanhoop in mijn hoofd. Ik probeer positief te blijven, maar vind dat nu even heel moeilijk.
    Mijn vraag is of er anderen zijn die dit ook meegemaakt hebben en hoe dat verder is verlopen met evt. vervolgpogingen? Waren er toen andere pogingen wel meer eitjes, en hebben jullie toen weer dezelfde hormonen gekregen etc?

2. Kramertje

Kramertje VIP lid

Apr 4, 2019
    7,276
    5,872
    113
    Female
    #2 Kramertje, Jan 2, 2021
    Last edited: Jan 2, 2021
    Ik zou sowieso de punctie niet door laten gaan en vragen om een escape IUI (als het zaad dat toelaat) en dan vragen om andere hormonen voor een nieuwe poging. Ze zullen vast niet alleen met Fostimon werken. Het ene hormoon is het andere niet en je kan op andere hormonen heel anders reageren.

Mijn 2e ICSI had ik maar 3 follikels met 1 eitje welke niet bevrucht werd. Je bent direct je poging kwijt. Ik heb achteraf spijt dat ik het ziekenhuis hierin gevolgd hebt. De pogingen erna andere hormonen en nu steeds tussen de 7-12 follikels met 5-10 eitjes. Het kan dus heel veel uitmaken.

Is je AMH waarde en FSH geprikt dat je weet? En zo ja wat was de waarde?

3. Palmpje

Palmpje VIP lid

Jul 8, 2017
    8,994
    6,992
    113
    Female
    Hebben ze je amh ook gemeten? Ik heb ook 1 poging gehad waarbij ik maar 1 follikel had en die poging is toen afgeblazen. Ikzelf heb maar een amh van 0,4. De hoogste dosering is in Nederland trouwens 300 en niet 225. Ik heb altijd 300 gehad. De laatste keer heb ik gonal f gebruikt en toen had ik ineens 8 follikels. Was voor mij heel veel aangezien ik de pogingen daarvoor met fostimon er veel minder had.

4. rossi1

rossi1 Actief lid

Oct 9, 2012
    246
    154
    43
    Mij werd verteld dat de 1e keer eigenlijk een soort van uitproberen is, kijken of het standaard protocol voor jou werkt.
    Ik zou sowieso deze poging geen punctie doen, dan pas geldt het als verzekeringspoging.
    Wat betreft ervaring. In de 3e poging maar 3 follikels die reageerde, erg weinig in vergelijking met de rest. Geen idee waarom, verkeerd moment misschien? Mij is wel duidelijk geworden dat timing erg belangrijk is. De laatste (6e) poging nl 22 follikels. Nog steeds geen flauw idee hoe dat lukte.

5. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

Apr 28, 2020
    1,485
    955
    113
    Female
    Noord-holland
    Zoals de andere hier ook schrijven zou ik er ook voor kiezen deze poging niet door te laten gaan. 1 follikel is erg weinig en de kans dat daar alles volgens plan mee verloopt is klein.
    Wat bedoeld de arts met een 2e&3e poging is niet vanzelfsprekend?
    Je mag het niet eens zijn met de arts en de regie in handen nemen. Je hebt inspraak in je eigen behandeling. Het is de eerste keer deze behandeling voor jullie en dat is soms ook uitvogelen qua hormonen en dergelijke hoe je lijf erop reageert en wat het voor je doet. Jammer dat de opbrengst zo laag is. Misschien dat andere soort hormonen spuiten meer oplevert?
    Ik zou zeggen ga het gesprek aan met je arts en volg je gevoel en veel succes!

6. SvS88

SvS88 Actief lid

Jan 2, 2021
    113
    58
    28
    Female
    Bedankt voor jullie reacties!
    Mijn amh was 1,0. FSH was niet geprikt.
    Ik ben dus vandaag voor de punctie geweest, mijn ei bleek al gesprongen toen we de echo gingen maken, dus de punctie is alsnog niet doorgegaan. Ik heb daarom al mijn pogingen nog. Was al wel gesadeerd, dus lig nu verplicht nog even tot 11 uur.
    Ze gaan zo wel weer bloed afnemen voor mijn hormonen, dus ben benieuwd wat daar uitkomt. Donderdag word ik gebeld voor overleg, maar verwachting is dat alles over twee weken dus ongeveer opnieuw begint als ik ongesteld word. Nu maar hopen dat de hormonen dan beter aanslaan!
    Wel goed om te horen dat er bij jullie ook wel eens verschil in zat, dat geeft me toch weer wat hoop!

7. SvS88

SvS88 Actief lid

Jan 2, 2021
    113
    58
    28
    Female
    Ik was nog een beetje in de war van de medicatie geloof ik. 1 rustmaand en dan weer opnieuw beginnen

Share This Page