Ovulatiedatum en zwangerschapskansen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Vivianne84, 14 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vivianne84

6 sep 2015
    96
    85
    18
    Hoi meiden,

Ik heb een gekke vraag! Weten jullie wanneer je bevrucht bent? Ik heb een collega die mij attendeerde op de theorie van de rode en witte maancyclus. En dat bij de 1 met volle maan je eisprong hebt en bij de ander rond nieuwe maan. (Beetje daartussen kan natuurlijk ook.) volgens die theorie heb je veel meer kans op een succesvolle bevruchting als je rond volle maan je eisprong hebt! Bij mij klopte dat ook want al mijn drie kids zijn verwerkt rond volle maan.
    Nu heb ik net een miskraam gehad en ben ik net weer ongesteld geworden. Nu dus en het is nu volle maan. Wat volgens die theorie zou betekenen dat ik dus met nieuwe maan ovuleer. Ik maak mezelf nou helemaal gek!! dat ik nu noooooit meer zwanger kan worden. Tot huilens aan toe, ik voel me gewoon klote nu ik weer ongi ben na miskraam.

wie wil mij helpen? Weet je wanneer
    je ongeveer je eisprong had en was dit rond volle maan? In deze kalender kun je de maanstanden zien: https://www.withjoy.nl/maankalender-2022/

dankjewel! Ergens in mij denk ik dat het gewoon toeval is maar ik kan het niet loslaten….

2. DBoer

DBoer Bekend lid

4 jan 2022
    828
    814
    93
    Vrouw
    Ik snap heel goed dat je je klote voelt nu na je miskraam en dat dat op zichzelf gewoon al stress en onzekerheid met zich meebrengt. Waar naar dat dat je is overkomen!

Iedereen heeft natuurlijk het recht om bepaalde dingen te geloven, persoonlijk geloof ik in de medische wetenschap en ben ik ervan overtuigd dat dit echt onzin is die jou onnodig stress geeft over jouw zwangerschapskansen. Je hebt gewoon iedere maand even veel kans om zwanger te raken wanneer je vrijt rondom je eisprong, dit is geloof ik ongeveer 20% per cyclus (tenzij er andere fertiliteitsproblemen spelen natuurlijk). Er zijn altijd continu nieuwe vrouwen die zwanger worden, ook rond de nieuwe maan. Dat kun je bijvoorbeeld hier in de NOD groepjes zien aan het einde van de lijst, de mensen die op roze staan zijn zwanger geraakt. Zowel rond nieuwe als volle maand zie je dat er mensen zwanger zijn geworden.

Ik heb het voor de grap nagekeken, ik ben één keer zwanger geraakt (uiteindelijk een miskraam geworden helaas), daarvan was mijn eisprong op 31 januari, 1 dag voor de nieuwe maan (vastgesteld met ovulatietesten én temperaturen).

Heel veel succes de komende tijd, en ik hoop dat jij snel weer een positieve test in handen mag hebben❤️

Kundera vindt dit leuk.
  3. Vivianne84

6 sep 2015
    96
    85
    18
    Dankjewel voor je reactie! Ik had dit zo even nodig. Zat helemaal in de paniek daardoor. Ik geloof zeker in de medische wetenschap , 100%, tegelijk kan je het aanvullen met natuurlijke dingetjes enzo maar deze was wel ver gezocht. En op zich zou je denken dat als dit waar is, dit ook wel eerder ontdekt zou zijn.

nou goed: nogmaals super dankjewel voor de moeite die je genomen hebt!!

DBoer vindt dit leuk.
  4. DBoer

DBoer Bekend lid

4 jan 2022
    828
    814
    93
    Vrouw
    Ik snap het ook absoluut hoor, en ik ben het ook met je eens dat je wetenschap inderdaad aan kunt vullen met andere dingen, zeker als het jou gewoon meer vertrouwen en een beter gevoel geeft. Zo gebruik ik bijvoorbeeld sinds een paar maanden een conceptiecup nadat ik zwanger werd toen ik er voor het eerst een gebruikte. In mijn hoofd werkt dat en geeft het me meer vertrouwen wanneer ik hem gebruik, ook al is het wetenschappelijk niet zo zeer onderbouwd. Maar als het je alleen maar stress geeft is het niet goed natuurlijk. Ik maak me soms ook over de meest stomme dingen die je hoort zorgen dat het mijn kansen slecht beïnvloed, zeker nu we al langere tijd bezig zijn en ik ook een miskraam heb gehad. Er zwerven zoveel dingen op het internet dat dit je zo onzeker en gestresst kan maken, ook al weet je soms met je verstand al wel dat het waarschijnlijk vergezocht is. Je wil gewoon zo graag iets van invloed kunnen uitoefenen op dit hele proces, wat gewoon heel lastig is omdat het grootste gedeelte gewoon echt buiten je macht ligt en in je lichaam gebeurt zonder dat je daar iets aan kunt doen. Dat maakt het best moeilijk!

5. Vivianne84

6 sep 2015
    96
    85
    18
    Ja hè. Het is onzeker proces en dat is eng. En soms heb je dan even zo’n controle dingetje waardoor je helemaal angstig wordt. Zoals ik met die maan .

Maar het gaat sws goed komen hoor. De natuur heeft soms tijd nodig en we mogen vertrouwen op ons lichaam daarin.

Ik kende de fertility cup niet. Ik ga dat eens bekijken!

Ik wens voor jou dat je een gezond kindje mag krijgen!

DBoer vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina