beste vk, ik heb een bloedtest gehad (2 mnd na geboorte) omdat mijn kindje met 9 mnd plotseling overleed in mijn buik. mijn antitrombine was een beetje laag (niet heel erg). "76B" staat er en normaal is 80-140 ze zouden de test over een maand weer doen maar nu ben ik weer zwanger. ik ga dit natuurlijk ook aan mijn gyn voorleggen volgende week maar ik heb ook geleerd om zélf op zoek te gaan en zelf na te denken. dus mijn vraag aan u, wat kan dit betekenen? moet ik ergens alert op zijn? ik weet dat het iets met stolling te maken heeft. ps ik woon in Spanje vandaar dat ik het ook fijn vindt om "Nederlandse informatie" te hebben voordat ze straks weer begint met haar waterval aan woorden in het Spaans
Goedemiddag, ik weet er ook niet het fijne van, maar als je antitrombine laag is, kan dat voor problemen zorgen bij de stolling. De kans op miskramen is licht verhoogd en je hebt meer kans op trombose. Bij jouw is de waarde iets verlaagd, dus ik zou het zeker bespreken met de gynaecoloog of dit voor jouw consequenties heeft. Succes! Groetjes Monique