Vraag over cyclus

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Pinguïns, 9 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinguïns

Pinguïns Niet meer actief

Hallo ik ben eind januari gestopt met de pil en ben op 1 februari ongesteld geworden.
    Toen ben ik op 27 februari wederom ongesteld geworden.
    Nu gebruik ik sinds 3 maart (cyclusdag 5) ovulatietesten van babyboomshop.
    De eerste paar dagen gaven ze hele lichte streepjes maar op cyclusdag 7 gaven ze duidelijkere streepjes aan. Ik heb toen voor de zekerheid ook een ovulatietest van matcare gedaann en die was ongeveer even duidelijk als die van de babyboomshop.
    Sindsdien zijn de streepjes weer heel licht.
    Ik zit nu op cyclusdag 11. Kan het zijn dat mijn eisprong al zo vroeg is geweest?
    Hebben jullie misschien ook tips om het zwanger worden te bespoedigen?
    Groetjes Ilona

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi ilona,

Ja het kan zijn dat je eisprong vroeg is geweest, na het stoppen van de pil kan het een half jaar tot een jaar duren voordat je cyclus weer helemaal de oude is. Een zwangerschap kan je helaas niet versnellen. Het is een kwestie van veel oefenen.

Imke

3. Pinguïns

Okee, maar de streepjes op de ovulaatietest waren nog niet net zo donker als de controlestreep dus ik twijfel heel erg.
    Vooral omdat ik gelijk een cyclus van 27 dagen heb...
    Groetjes

4. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Ik begrijp je twijffel, ( is dat de reden dat je de vraag er nog eenkeer op hebt gezet?) Maarl ondachs dat je eerste cycles 27 dagen was kan deze ineens 21 of 35 dagen zijn....
    Ga nog even door met de tests om te kijken of de streepjes donkerder worden maar ik zou wel uitgaan van een eisprong qua gemeenschap hebben. Als je nu geen gemeenschap hebt en de lijntjes worden nu alleen maar lichter dan baal je achteraf.

Imke

5. Pinguïns

Ja ik had hem er nog een keertje op gezet inderdaad, ik ben gewoonbang dat ik misschien nog geen eisprong heb.
    Als je de testjes ziet zou je ook denken dat het nog niet positief was, maar daarentegen de tests die erna komen die zijn weer een stukje lichter, dus ik ben nogal onzeker.
    Hoe lang adviseer je om door te gaan met de tests?
    En stel dat er geen donkerder streepje komt, wanneer zou ik dan het beste een zwangerschapstest kunnen doen?
    En qua gemeenschap hebben zit het wel goed hoor :)

Deel Deze Pagina