wanneer mag je weer in bad?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Sharon20, 22 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    Hoi Allen,

vanavond is het weer douche tijd... nouja lees: op mijn knieËn in het bad zitten en mijzelf zo enigsinds proberen te wassen met de sproeikop! vreselijk koud en zo'n klus achteraf om de badkamer weer spatvrij te krijgen!

wanneer zou ik nu weer in bad mogen? ik vloei nog amper... zou ik in een bad zonder zeep mogen? dat ik ff lekker half uurtje kan liggen en me dan staand inzeep en effe snel afspoel...??
    zo kan er nog geen zeep bij de wond komen zeg maar...

2. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Hier zei de kraamhulp dat je pas na 6 weken weer in bad mag, ook al vloei je niet meer.

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoi!

Ik ging pas weer in bad nadat ik echt niet meer vloeide. Ik vloeide een paar dagen heeel veel en daarna al snel een paar druppeltjes per dag. Dit duurde overigens wel een week of 4. Ietsjes daarna ben ik weer voor het eerst in bad geweest.

Het gaat bij het in bad gaan overigens niet om de zeep, maar om infectiegevaar. Ook in gewoon badwater zitten bacteriën die een infectie kunnen veroorzaken (die dragen we namelijk gewoon bij ons en zitten eigenlijk overal in huis). Zolang je nog vloeit is de wond in je baarmoeder niet dicht en kan er dus een infectie ontstaan. Ik zou dus ook een badje zonder zeep nog niet doen....

Misschien anders nog even een keer je vk bellen en het vragen?
    Liefs!!

4. jose13

jose13 Actief lid

21 dec 2008
    146
    0
    0
    Ik wilde ook zo graag weer in bad. Heb dit aan de verloskundige gevraagd. Die vertelde mij dat je weer in bad mag als de baarmoedermond weer helemaal dicht is.

Deel Deze Pagina