Hallo, Ik heb een vraag, ik ben 28 en mijn man 30 we hebben een dochter van 5, (dus we zijn vruchtbaar). Maar na haar geboorte hebben we geen anticonceptie middelen meer gebruikt. En wel altijd regelmatig gevreeen. Nu viel het me op dat mijn baarmoedermond wel erg laag zit, zo een twee cm bij de uitgang, bemoeilijkt dit een zwangerschap, kunnen de zaadcellen er wel in. Ik wilde deze maand gaan beginnen met zelfinseminatie door het zaad in mijn vruchtbare periode rechtstreeks in mijn baarmoeder te spuiten mbv een spuit (zonder naald natuurlijk). Zou dit helpen, ik heb al ovulatiesticks gekocht, en ben verder normaal gezond met een regelmatige cycles. Maar het gaat zo kriebelen, we willen heel graag nog een baby. Alvast bedankt voor het antwoord. Groetjes Maria
Hoi maria, Een lage baarmoedermond zou het zwanger worden niet moet belemmeren. Maar als je al 5 jaar zonder anticonceptie gemeenschap hebt zou je toch verwachten dat het een keerjte raak zou moeten zijn geweest. Je zou het kunnen proberen met zelfinseminatie maar anders zou je toch eens langs de huisart kunnen gaan om evt doorverwezen te worden naar een gynacoloog voor verder onderzoek. Succes! Imke