34+ en nog een kinderwens. Wie kletst er mee? ♡

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Lichtziener, 9 apr 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lichtziener

6 apr 2023
    41
    10
    8
    Vrouw
    Goedemiddag lieve dames,

ik heb hier wat topics gevonden betreft dit onderwerp maar helaas met een slotje.

Ik zal me even voorstellen, ik ben mamma van 34 (bijna 35) van twee prachtige kindjes♡♡! Maar de wens voor nog een kindje is groot. Vandaag blijkt ronde 2 (en I know het is nog " maar ronde 2 ") helaas verkeken te zijn :( (al jaren geen anticonceptie overigens). Ik voel me vandaag even rot. Maar goed wij gaan niet bij de pakken neer zitten♡! Ik merk wel dat de focus aardig ligt op... en ik weet het, loslaten.. maar het is soms zo lastig :oops:!

Zijn en nog meer mama's die willen mee kletsen? Hoe gaat het met jullie? Positieve verhalen? Willen jullie wat kwijt? Liefs ♡ !

2. Kaas123

Kaas123 Bekend lid

8 apr 2023
    919
    830
    93
    Vrouw
    Hi,

Goed idee ik ben 'al' 37 en pas bezig voor ons eerste kindje er waren wat obstakels op de weg waarom het zo lang geduurd heeft.
    Eerst moest ik zonodig dokter worden en een medaille winnen op de spelen in Tokyo, dat is beide gelukt.
    Waardoor ik misschien wel extra dacht dat alles maakbaar was.
    Dat ik ondanks een al uitgewerkte kyleena spiraal geen cyclus had vond ik destijds ideaal. Toen ik 8 maanden na verwijdering nog anovulatoir was begon ik me wel zorgen te maken. Daarnaast ben ik al ruim een jaar ernstig ziek 4 opnames van 3+ weken in het AMC, 5 operaties, bijna amputatie, toch bot uit mijn beken in mijn been gezet, liters infuus antibiotica, meer dagen met antibiotica dan zonder (pillen meegerekend) en ruim een jaar van mijn tenen tot mijn lies in het gips.
    In verband met een botinfectie, super resistente bacterie ook nog in mijn longen en bloed aangetroffen. Maar nu denken de doktoren dat het weg is!
    En 9 dagen geleden heb ik voor het eerst geovuleerd! Heel erg duimen dat het gelukt is.

Mimosa, Mom86 en Lichtziener vinden dit leuk.
  3. Lichtziener

6 apr 2023
    41
    10
    8
    Vrouw
    Hi♡!

Ok, dit is poging #4 want mijn telefoon werkt niet mee :eek:!

Lieve vrouw, wat een mooie carrière heb jij (achter de rug)! Daar mag je écht trots op zijn! En in dat opzicht zeker.. zijn dingen " maakbaar " .. als de wil er is :)! Ik bedoel, erg veel respect voor jouw doorzettingsvermogen ook! YOU did that!

En mijn hemel wat heb jij een hoop ellende op jouw bordje gehad wat betreft het ziek zijn! Hopelijk kan jij dat achter je laten en komen er straks alleen maar mooie, positieve dingen op jouw pad♡!

Ik las dat jij 9 DPO zit! Spannend! Ik duim mee! Hoe voel jij je?

Ik heb me hier maar neergelegd bij het feit dat het denk ik even gaat duren. Ik was afgelopen ronde in de weer met ovulatietesten maar dat zorgde achteraf gezien.. voor meer teleurstelling én spanning :|. Dus aankomende ronde ga ik het maar wat meer los proberen te laten....

4. Kaas123

Kaas123 Bekend lid

8 apr 2023
    919
    830
    93
    Vrouw
    Brdankt voor je lieve bericht!
    Inmiddels dpo 10 en ik voel me heel 'anders' dan normaal, beetje alsof ik ziek wordt maar dan zonder het echt ziek worden.
    Mijn pols is omhoog, ik heb het koud en ben moe. Ik sport nog wel 4x per week en dat gaat redelijk. Ik hoop echt dat het voortekenen zijn. Maar tegelijkertijd is dit mijn eerste ovulatoire cyclus, dus misschien niet zo gek want er zijn sowieso hormonen en processen actief die ik jaren niet gehad heb.
    Dus maar even afwachten.

Balen dat de ronde er voor jou alweer op zit, op naar de volgende helaas.
    Hierbij mijn kaartje, hopelijk is het een implantatie dip en geen voorteken van.

Bijgevoegde bestanden:

5. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Hallo meiden,

Ik heb al 4 kinderen uit mijn eerdere relatie.
    Dacht dat ik nooit meer aan een zwangerschap/baby zou denken, maar de liefde van mijn leven heeft me anders laten zien.
    Vorig jaar 2 miskramen gehad. Waarvan we bij de eerste niet eens wisten dat ik al 2 maanden zwanger was. Miskraam verliep lichamelijk erg heftig. Pas daarna kwam de kinderwens erg naar boven en ter sprake. Een kindje van ons samen. 3 maanden later raakte ik weer zwanger, helaas van korte duur. Mentaal veel gedaan.
    En sindsdien lijkt het maar niet te lukken..
    Elke maand weer die teleurstelling..
    De wens nu is nog groter dan ooit.
    Klokje tikt ook door.. Dit jaar wordt ik 37. Het maakt me bang.
    Eind mei naar het ziekenhuis. Iets wat ik liever niet wil dan wel... Maar de wens is zo groot..

6. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    wow een Olympisch kampioen. Wat bijzonder. Het is in ieder geval een goed teken dat je cyclus op gang komt. Dat is het begin. Veel succes! Ik ben Patty 36 jaar en mama van 2 spontaan gekomen dochters. Nu al bijna 2,5 jaar bezig voor een 3e kindje. We gaan komende week horen waneer we starten met IVF of ICSI. Wij hebben 3 vroege miskramen gehad. Al met al begint traject 7x iui nu wel zijn tol te eisen. Heb veel zin in de volgende stap in de hoop dat de kansen nu wel gaan toenemen..

7. Kaas123

Kaas123 Bekend lid

8 apr 2023
    919
    830
    93
    Vrouw
    Jeetje wat een verhaal ook. Ik snap wel dat je het liever natuurlijk wilt. Maar wij moesten dus al voor ronde 1 voor ons eerste kind naar de gyn omdat ik überhaupt niet menstrueerde. Ik moet eerlijk zeggen dat dat juist ook wel heel fijn was om geholpen te worden.

8. Kaas123

Kaas123 Bekend lid

8 apr 2023
    919
    830
    93
    Vrouw
    Helaas geen kampioen, ik won daar zilver, in de dubbel 2, roeien.
    Mijn cyclus is helaas niet natuurlijk op gang gekomen maar ik heb dus clomid gehad. Ik noem het wel ronde 1 omdat wij beide wel wisten dat ik zonder cyclus niet vruchtbaar was.
    Jeetje dat is ook wel een fors traject! Ik hoop echt dat ons dat bespaart blijft en het nu gewoon gereset is en goed blijft gaan, ik heb wel nog een kuur maar ik weet nog niet of ik die volgende cyclus slik of dat ik kijk of mijn lichaam het op pakt.
    Afgelopen jaar sinds najaar 2021 heb ik al 8x keer in het ziekenhuis gelegen waarvan 4x >3 weken in het AMC ik zit al meer dan een jaar van mijn tenen tot mijn lies in het gips ivm een infectie in mijn bot. Ik denk dat de orthopeed zich überhaupt afvraagt hoe ik zwanger denk te worden, maar ik ben erg lenig geworden en mijn vriend erg creatief :roflmao:

9. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Ja ergens voelt het ook fijn dat er 'hulp' komt.
    Maar ook tegenstrijdig als we beide al kinderen hebben uit vorige relaties.
    Maar het is wat het is. En hopelijk is er lichamelijk niks aan de hand en mag de wens ooit uitkomen.

10. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    We hebben de uitslag van de SOT gehad en dat was opnieuw heel erg slecht. Maar enkele zaadcellen. Mijn man heeft in februari koorts gehad. Dus nu wachten tot eind mei en dan een nieuwe SOT. Daarna mogen we direct door voor icsi. We kiezen ervoor om nog even te wachten. Bij de IUI was het zaad veel beter.

11. Kaas123

Kaas123 Bekend lid

8 apr 2023
    919
    830
    93
    Vrouw
    Jeetje wat balen! Denk idd beter om voor de zekerheid te wachten. Voordeel van ICSI is wel dat het met lagere aantallen kan.

Ik dacht dat deze ronde afgeschreven was met een negatieve test 11 dpo en een iets zakkende temperatuur. Maar ik ben nu toch overtijd gegaan.
    Nu net vandaag heeft de orthopeed bedacht dat ik over 7 weken weer een CT moet van mijn been, ivm bot transplantatie.

12. Kitty13

Kitty13 Lid

27 dec 2022
    67
    62
    18
    Vrouw
    Hoi Lichtziener, wat een mooi gekozen naam overigens ;)

Mijn partner en ik zijn gestopt met anticonceptie sinds januari 2021. Al die tijd zijn we rustig gebleven tot eind vorig jaar. Ik wist al dat er iets mis was met zijn zaadkwaliteit, dus dat was geen verrassing ;) Mijn partner heeft in zijn vorige relatie 3 ICSI pogingen gehad en allemaal mislukt. Telkens slechte kwaliteit embryo's. Ik dacht dat wij nooit een kans zouden krijgen op überhaupt een embryo. En nu heb ik deze maand mijn eerste ICSI poging gehad en op dag 3 1 embryo teruggeplaatst van goede kwaliteit en dag 5 nog 3 goede kwaliteit embryo's over in de vriezer. Ik mag aankomende dinsdag testen. Ik google uren achter elkaar op symptomen 10 dpo en maak mezelf helemaal gek haha

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je misschien net een extra zetje nodig hebt voor een kleintje? Zouden jullie overwegen om naar de dokter te gaan om een aantal testen uit te voeren?

13. Lichtziener

6 apr 2023
    41
    10
    8
    Vrouw
    Sorry lieve vrouw! Ik zie het bericht nu pas! Hoe gaat het met jou? Hoe is het afgelopen? ❤️

14. Lichtziener

6 apr 2023
    41
    10
    8
    Vrouw
    Lieve vrouw, heftig❤️! Dat vrouwenlichaam is ingewikkeld! Ik snap de angst heel goed! Het bekruipt je toch. En de teleurstelling komt hard aan als je al kindjes hebt... " Hallo? Wat is er nu mis? " Waarom lukt het nu niet? " Heel dapper dat jij toch de stap hebt genomen om duidelijkheid te krijgen!

Mom86 vindt dit leuk.
  15. Lichtziener

6 apr 2023
    41
    10
    8
    Vrouw
    Dank je❤️! Dat is de naam van één van mijn tarot decks !

Oh wat spannend zo'n traject! Hoe gaat het nu met jou❤️? Hoe is het gegaan?

Ik heb besloten om geen hulp te gaan zoeken mocht het " niet lukken ". Ookal is de wens erg aanwezig probeer ik te vertrouwen op de natuurlijke beloop . Uiteraard heb ik alle respect voor iedereen die anders kiest❤️! Ik duim heel hard voor iedereen❤️!

Kitty13 vindt dit leuk.
  16. Lichtziener

6 apr 2023
    41
    10
    8
    Vrouw
    Och , dat is geen fijn bericht ! Ik ben niet zo thuis in onderzoeken. Maar ik lees dat er hoop is!

Ooit vertelde ze tegen mij (na wat onderzoeken) dat de kans op een zwangerschap klein was. Dat het allemaal lang zou duren voordat ik zwanger zou zijn maar niets bleek minder waar toen, werd toch van het kastje naar de muur gestuurd. Wat dat betreft is mijn vertrouwen qua uitslagen flink gedaald. Ik hield en houd hoop...❤️!

Hopelijk hebben jullie eind mei een fijn bericht❤️!

17. Kitty13

Kitty13 Lid

27 dec 2022
    67
    62
    18
    Vrouw
    Oh, ik leg ook tarot kaarten... Ik heb eind vorig jaar een cursus gevolgd. Het is alleen niet zo dat ik dingen voel als een medium etc., meer intuïtie en vertellen wat de kaart zegt. En Licht Ziener heb ik ook thuis hahaha die is echt mooi!

Geeft niet. We hebben alle tijd haha

Het is positief afgelopen. Mijn test was positief op de officiële testdatum, dus we moeten even de eerste echo afwachten :)

Respect dat je de medische molen niet in gaat. Dat heb ik ook lang gedacht. Alleen werd de wens toch groter, want ik ben alweer 31 jaar. Ik wilde later niet denken aan de 'wat als'.

Lichtziener vindt dit leuk.
  18. Lichtziener

6 apr 2023
    41
    10
    8
    Vrouw
    Ohhh wat tof een tarot cursus! En wat leuk dat jij dat deck ook hebt! Leg je ook met dat deck? Ik leg alleen voor vrienden en bekenden. Ik heb de rust niet om me heen. Twee moppies van bijna 4 en bijna 2 om me heen whieeee !

& wat een mooi nieuws❤️!!! GEFELICITEERD❤️!!! Hoe voel jij je?

Ik was trouwens 30 toen ik zwanger werd van mijn dochtertje en net voor mijn 33ste was ik zwanger van mijn zoontje. Op de een of andere manier vind ik het (bijna 2 jaar later) serieus spannend dan daarvoor..het feit dat ik denk.. " Ben ik nu niet ineens oud? " bekruipt mij wel. Toch houd ik hoop❤️!

19. Kaas123

Kaas123 Bekend lid

8 apr 2023
    919
    830
    93
    Vrouw

Dank voor je lieve reactie. Ik ben vorige ronde op dpo 16 'pas' ongesteld geworden maar wist toen echt al heel duidelijk dat het niet gelukt was, heel sterk gevoel. Na dpo11 ook niet meer getest.
    Omdat ik dus vrij ernstig ziek (geweest) ben en immunotherapie gebruik (voor astma) zijn wij al voor actief proberen bij de gyneacoloog gestart ivm preconceptie advies. Daarvoor heb ik jarenlang topsport gedaan waardoor mijn cyclus al jaren een rommeltje was. Bovendien is mijn spiraal al een jaar verwijderd en hebben wij (ondanks alles) altijd heel regelmatig gemeenschap gehad. Kortom de gyneacoloog vond eigenlijk dat het al te lang duurde ook gezien mijn/onze leeftijd. Ze heeft een ronde clomid geprobeerd en daarop had ik voor het eerst in jaren een eisprong vorige cyclus (tel die dus als ronde 1). Toen dat succesvol was zei ze ga toch maar naar de fertiliteit poli om alles in kaart te brengen. Nadeel van academisch ziekenhuis (moet gezien onze situatie derde lijns is) is dat je voor alles bij een ander moet zijn. We hadden eigenlijk 26 mei onze eerste afspraak maar gezien vakantie is dat 14 juni geworden. Voor ons dus nog een ronde na deze, hoewel het met vakantie erbij zomaar eens kan helpen ;).
    Ik merk wel dat ik relaxter ben sinds de verwijzing, we hoeven het niet meer alleen te doen. En ineens had ik op cd9 al een vaste :) op de paarse clearblue ovulatie test (wel na eerst 2 dagen een rondje, dus nooit de knipperende smiley gehad) dit keer zonder clomid, dus misschien ben ik gewoon gereset ofzo :roflmao:. We gaan het zien nu weer dpo 2, ik ben overigens zelf kinderarts waardoor ik te veel weet en nog veel krampachtiger was vorige ronde.

En 34 valt echt nog wel mee qua leeftijd, mijn zusje van 35 was in een ronde zwanger (van nummer 2). Na 35 neemt de vruchtbaarheid duidelijk af, maar de gynaecoloog zei mij dat het na 40 pas echt drastisch is, dus zijn we nog niet zo oud :roflmao:

Lichtziener vindt dit leuk.
  20. Kaas123

Kaas123 Bekend lid

8 apr 2023
    919
    830
    93
    Vrouw
    Zag het al staan in je beschrijving onderin, wat een goed nieuws.

Kitty13 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina