Hoi dames, Gister 18-12 weer voor controle naar de verloskundige geweest. Mijn bloeddruk was 100/45, een lage bloeddruk zei de vk. Ik heb er soms last van, dan heb ik klachten zoals duizelig, concentratieproblemen, vermoeid etc Er zullen vast meer dames zijn die er last van hebben, wat doen jullie er zoal tegen? Liefs
Die bloeddruk is idd best laag. Gemiddeld moet het ongeveer 120/80 zijn. Je zou eventueel wat meer zout kunnen eten. Zoals een extra bouillon. Ook in drop zit een stof die de bloeddruk wat verhoogt, dat zit zowel in zoete als in zoute drop.
Die van mij zit ook altijd tussen de 50-60 zoute dropjes, boullion, goede beweging en elke 2-3 uur eten helpen wel.
Ik heb dat ik gehad, tot 33 weken 90/40, voelde me er ook niet altijd goed bij. Veel zout eten, rust nemen en vooral niet gehaast dingen doen hielpen wel..
Zoute drop of boullion nemen! Af en toe eens een paar keer je billen bij elkaar knijpen. Ik heb van mezelf af en toe een lage bloeddruk, en dit helpt me wel. En niet te snel draaien, opstaan...
Ze zeggen dat je er niks aan kan doen, en dat je je door zout eten wel iets beter voelt maar de druk er niet door stijgt. Zout is trouwens erg slecht voor je dus , ik zou gewoon ff rustig gaan zitten of liggen als je je niet lekker voelt , druivensuiker of een aa drinken en dan voel je je ook vaker iets beter
Druivensuiker en aa is toch meer suiker? Mijn huisarts raadde me juist zoute producten aan. En dan niet meteen zakken per dag, maar 1 of 2 dropjes of 1 kopje boullion.
Inderdaad rustig aan doen. Opletten met bukken enzo, ik laat anderen stofzuigen en bukwerk doen als dat kan. Ik dacht ook dat zout eten niet helpt, en een lage bloeddruk is ook niet gevaarlijk ofzo. Dus je tempo aanpassen en jezelf tijd gunnen... ik ben er ook futloos/moe van, en daar kan je ook alleen maar rekening mee houden (wel dingen blijven doen, maar ook rust nemen).
Tijdens mijn bevalling was mijn bloeddruk 80/34 en hebben ze me ook pure druivensuiker gegeven waardoor mijn bloeddruk steeg, zoute drop schijnt ook goed te werken.
Hier de hele zwangerschap al rond de 85/45.. kan niet zeggen dat er ook maar iets echt heeft geholpen. Vanalles geprobeerd, dat wel. Heb gewoon altijd iets te eten bij me gehad, en dropjes etc voor als ik het idee had van mijn stokje te gaan. Overigens zei mijn vk altijd: beter een te lage dan een te hoge bloeddruk.. dus ach ja..
Je bovendruk is normaal, je onderdruk idd wat aan de lage kant. Een bloeddruk is pas te laag als je er ook daadwerkelijk last van hebt, wat bij jou ook zo is. Ikzelf had op mijn controle dinsdag 95/60. Heel normale bloeddruk, ik zit altijd lager dan als ik niet zwanger ben. En ik lees hier enkele zaken.... tegen een lage bloeddruk kun je weinig doen als je geen bloeddrukverlagende medicatie gebruikt. Druivensuikers tegen een lage bloeddruk is onzin.... dat geef je tegen een lage bloedsuiker. Ik werk in het ziekenhuis dus ik weer waarover ik praat. Wat je wel kunt proberen is meer zout tot je nemen. Zout houdt vocht vast en dan kan het wat gaan stijgen. Geen garanties. Wel belangrijk is dat je nooit snel opstaat, dan krijgt je bloeddruk even een inzakking. Als je vanuit lig wilt gaan staan, ga dan eerst even een tijdje zitten tot je weet dat het kan en sta rustig op.
Mijn advies is: Niks aan doen & Trots op zijn! Het is heel gezond voor de baby. Zout eten is niet gezond, dus dat zou ik niet doen. Ik heb het zelf ook gehad en zat dan op de 50. Nu ik weer 60 heb voelt het achteraf goed dat ik soms duizelig was (hoe vervelend ook).