beeb draait, maar bij vk wel met hoofd naar beneden...

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Grassprietje, 20 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    De titel zegt het al denk ik..

    ik heb het idee (en voel) dat de kleine meid overdags graag in een dwarse houding ligt....snachts draait ze met haar hoofd naar beneden en ruggetjes naar de rechterkant...

    Het maffe is dat wanneer ik een bezoek aan de vk breng ze weer netjes met haar hoofd naar beneden lig, terwijl ik op andere dagen er echt van voertuigd ben dat ze dwars ligt...en staat er op de kaart dus ook een rondje met streepje in de "goede"houding op de kaart

    Nu mijn vraag, stel voor naar mijn idee, ligt ze overdwars, en me vliezen breken, of ik krijg weeen, moet ik dan nog iets ondernemen?

    Ik zie al allerlei doomscenario`s voor me dat ik aan het bevallen ben met een dwars liggende baby...
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Claudia23,

    het is zelf heel lastig te voelen hoe het kindje ligt. Het kan goed zijn hoor, dat het dwars lijkt te liggen voor je gevoel, maar het hoofdje toch wel beneden ligt, want ze kunnen echt in een kronkel liggen hoor! ZIt het hoofjde al ingedaald? Want als dat zo is, is de kans heel klein dat het nog zo draait, met name omdat je al best ver bent. Wanneer nu je vliezen breken en het is niet ingedaald moet je sowieso bellen met de vk. Dat legt ze je nog wel uit. Wanneerj e nu excht sterk twijfelt over hoe het ligt ten tijde van het breken van de vliezen, bel je oook gewoon de vk op. Wanneer de ww beginnen zie je vaak dat het kindje alsnog goed gaat liggen. Het gaat met name om breken van de vliezen. MAar kaart het vlg keer goed aan bij de vk, die kan je dan de precieze uitleg nog eens geven.

    Groetjes Brigitte
     
  3. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Bedankt voor je antwoord Brigitte!
    ik zou de vk eens even flink aan de tand voelen a.s. donderdag...
    De laatse keer wertelde ze me namelijk dat de beeb wel met haar hoofd naar beneden ligt en wel iets is ingedaalt, maar nog een stukkie te gaan had...

    Maar nogmaals bedankt voor het antwoorden!
     

Deel Deze Pagina