Ik ben inmiddels de 30 weken gepasseerd en vandaag weer op controle geweest. Alles is prima, enkel blijft mijn bloeddruk laag (85-50) en in tegenstelling tot het begin van de zwangerschap (toen was mijn Hb keurig 7.5) is mijn Hb nu een grensgeval van 6.3. Tips iemand??
Hey, Ze zeggen als je bloeddruk laag is af en toe een dropje eten ivm het zout wat erin zit. Als je ijzer laag is dan roosvicee nemen, die speciaal voor ijzertekort is of via de dokter aan de ijzertabletten. Ik zou het eerst proberen met voedingswaren waar dit in zit, mocht dat niet werken dan richting ha. Ik heb sinds deze week dat ik vaker duizelig ben, en na iets gegeten te hebben heel snel weer een lege maag gevoel krijg. Waardoor ik me dus weer slapjes ga voelen. Heb donderdag controle en ben eens benieuwd wat daar uitkomt
Thanks voor de tips alvast zout eten idd.. Maar ook daar weer mee uitkijken ivm vocht vasthouden. Verder ga ik morgen een flesje Floradix halen en Roosvicee Ferro... Ijzertabletten hoefde nog niet dus dat wil ik graag nog ff niet.
Voor de wat lagere bloeddruk eet ik een paar dropjes... en HB, spinazie, appelstroop en broccoli andijvie enz
Krijg je verder onderzoek voor je lage hb? Want het hoeft geen ijzertekort te zijn he. Ik had 6.1 en kreeg verder bloedonderzoek; resultaat was dat ik geen tekorten had, maar dat het hb laag was vanwege de maximale verdunning van m'n bloed. Ijzertabletten etc kunnen dan juist onnodige extra klachten geven, zoals verstopping. Verder hier ook een lage bloeddruk (de hele zwangerschap al 90/50). Wat bij mij helpt is regelmatig eten, aan m'n zout denken (zoute nootjes), dropjes (met zoethout), en rustig opstaan etc. Bij warm weer ook echt rustig aan doen, anders ga ik van m'n stokje. Maar moet zeggen dat ik amper nog de trap op kom, moet soms halverwege echt even gaan zitten....
Even terug komen op mijn vorige bericht; mijn mcv-waarde was weldegelijk verlaagd, terwijl mijn vk expliciet zei van niet. Verlaagde mcv-waarde duidt op ijzertekort. Ik ben dus nu ook aan de ijzertabletten, mijn hb was vandaag 6. Vind het vrij kwalijk dat de vk een mcv-test laat doen en vervolgens de uitslag gewoon naast zich neer legt.