lage bloeddruk latere bevalling?

Discussion in 'De bevalling' started by Sweetlakecity, Mar 4, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

Als je alsmaar een lage bloeddruk hebt is de kans dat je met 42 weken pas bevalt en ingeleid gaat worden groot?

Hoe was jullie bloeddruk voordat je wist dat je ging bevallen?

2. Speentje

Speentje Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    1,343
    2
    0
    Ik heb daar eigenlijk nooit van gehoord dat daar een link mee is. Ik heb altijd een lage bloeddruk gehad (inclusief veel duizelingen en zwarte vlekken voor mijn ogen tijdens de zwangerschap) en ben uiteindelijk bij 40w6d bevallen. Zou dus kunnen...
    Zeker de laatste week was mijn bloeddruk heel erg laag, maar ik weet mijn bloeddruk niet precies meer. Gemiddeld was mijn bloeddruk tijdens de zwangerschap 115/60.

3. Yjc

Yjc Fanatiek lid

Jan 18, 2008
    1,133
    0
    0
    Tilburg
    ik ben ingeleid met 42 weken en heb inderdaad de hele zwangerschap een vrij lage bloeddruk gehad, compleet met bijna flauwvallen e.d. Maar ik heb nog nooit gehoord dat er een samenhang zit tussen een lage bloeddruk en laat bevallen.

4. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

Nov 16, 2007
    10,986
    116
    63
    vanaf 38 weken werd mijn bloeddruk steeds wat hoger. met 39 weken was hij bijna te hoog.
    ben met 41 weken bevallen..
    Volgens mij is het zo dat hoe verder je zwangerschap vordert hoe hoger je bloeddruk over het algemeen wordt..

5. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    1,535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Ik heb ook altijd een lage bloeddruk gehad (dieptepunt 85/35 :confused: ) maar heb nooit gehoord dat daar een link tussen ligt! Al zou het best kunnen: bij mijn oudste ben ik bevallen op 41 weken (na strippen) en bij mijn jongste twee ben ik ingeleid, maar er was toen geen enkel signaal whatsoever dat mijn lichaam al van plan was om 'het kind er zelf uit te werken'.. :) Ik zou het niet weten, misschien is het een onderzoek waard! :p

6. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

ik had ook de hele zwangerschap een hele lage bloeddruk.
    Met 37 wk was het ineens zo hoog dat ik naar ziekenshuis moest (dachten aan Helpp) week later ben ik bevallen was gewoon een teken voor mij dat niet lang meer duurde. Denk niet dat een lage bloeddruk een verbaand heeft met later bevallen. Wel hogere bloeddruk dan zal het namenlijk niet langer meer duren ;)

7. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

May 8, 2008
    4,332
    0
    0
    Mijn bloeddruk is altijd laag geweest gedurende de zws, ook nooit omhoog gegaan. De dinsdag voordat ik beviel (ben vrijdags bevallen) was mn bloeddruk bij de vk nog 100/60, nog steeds laag dus...
    Ben bevallen bij 39+5, zegt dus niks volgens mij.

8. tascha

tascha Fanatiek lid

Apr 8, 2006
    4,180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik ben met 37,3 bevallen en ik heb ook altijd een lage/normale bloeddruk. Bij zei het dus helemaal niks.

9. Sweetlakecity

hmmm ik ben namelijk echt benieuwd.
    Bij de maart mama's is ook iemand met een lage bloeddruk en ze zeggen dat t wel even kan duren bij haar. Ik heb altijd ook een lage maar goede bloeddruk.
    Ik ga het vanmiddag aan de Vk ook nog eens voorleggen. Ik moet er niet aan denken ingeleid te worden namelijk.

10. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Bij mijn zoontje (1e kindje) steeg mijn bloeddruk gestaag. Hoogst gemeten aan het einde van de zwangerschap was 140/95. Op het randje dus van opnemen. Ik beviel uiteindelijk 10 dagen nà de uitgerekende datum.

Tijdens de zwangerschap van mijn dochter (2e kindje) is mijn bloeddruk constant vrij laag geweest, met als dieptepunt 95/55. Op het einde zat ik nog vrij laag, nl 100/60. Mijn "normale" bloeddruk, zonder zwangerschap is 125/75...Van mijn dochter beviel ik 2 dagen vòòr de uitgerekende datum.

11. Ien

Ien Bekend lid

Aug 11, 2006
    935
    0
    0
    Zegt helemaal niets hoor.
    Bij mn dochtertje had ik iedere keer een mooie lage bloeddruk en bevallen met 36 weken + 3 dagen.
    Nu weer dezelfde lage bloeddruk, maar nog niet bevallen ;)

12. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

Jul 25, 2008
    1,945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Nou dan zal de bevalling er bij mij ook aan moeten komen te zitten? :)

Voor de zwangerschap gemiddeld: 115/60
    Tijdens zwangerschap gemiddeld: 110/65
    Gister: 130/75

Zo hoog heb ik hem dan ook echt nog niet gehad... Dus wie weet? :)

Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat het veel zegt. Je bloeddruk gaat over het algemeen altijd omhoog, maar of daarmee ook maar iets te voorspellen is...

13. Sweetlakecity

nou de vk zei dat t totaal dus niets uitmaakte.
    Jammer...maar ook wel goed. Want het zou dus gewoon kunnen gebeuren.
    Zat weer mooi laag 100/60 dus...
    ach als ik me maar goed voel niet waar.

14. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

Aug 12, 2008
    1,443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Gelukkig....zat al te hopen dat ik niet "overtijd" raak.
    Heb mn hele zwangerschap al 110/55.
    We zullen zien ;)

15. 123miesje

123miesje Bekend lid

Dec 5, 2008
    872
    0
    0
    Dat zegt niets. In beide zwangerschappen had ik een hele lage bloeddruk: 85/45. De eerste keer ben ik bevallen met 38 weken en de tweede keer met 40 +1 dag.

16. patje

patje Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,923
    0
    0
    overijssel
    Ik had en heb mijn bloeddruk ook laag, ik ben bij de eerste bevallen met 42 weken, mijn bloeddruk was toen vaak rond 90/50 en aan het einde heel iets hoger.
    Nu zit ie dus weer heel erg laag, 100/50 dus ik ben benieuwd of ik weer erg overtijd zal lopen.
    Ik heb geen idee of dat een teken is dat je een grotere kans hebt dat je overtijd loopt.

17. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

May 30, 2006
    1,356
    0
    0
    Hoi! Ik had gedurende mijn zwangerschap altijd een lage bloeddruk, rond de 100/60. M'n zoontje is een week te vroeg geboren, dus in mijn geval gaat de theorie niet op ;) .

18. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

Oct 30, 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    hoi meiden

mijn bloeddruk was gemiddeld 110/60 en ik ben 4 daagjes te laat bevallen. Maar voor een eerste is het wel normaal om wat later te zijn. Volgens mijn VK zien ze bij eerste kindjes een piek bij 5 dagen overtijd.

Dus wie weet!

19. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,050
    2,186
    113
    Brabant
    hier een onderdruk tussen de 50 en max 65 en ik beviel met 40 w 2 d

Share This Page