keizersnee of stuitbevalling bij een niet te groot kind

Discussie in 'De bevalling' gestart door jmm, 6 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    Hoi lieve mensen,

wanneer ze dachten in welke week een geplande
    keizersnee wilden doen?

bij mij twijfelen ze nog omdat het kindje niet zo groot is, maar ligt wel met zijn hoofdje omhoog, en het moet er toch uit, zometeen ligt het bekneld of krijgt geen zuurstof meer jakkes moet er niet aan denken!

En is het niet wat en wie heeft dat gedaan om de zwaartekracht te benutten voor een kindje die in stuit vorm ligt? En wie heeft dat gedaan?

Wat zou jij doen en vertel wat jouw ervaringen zijn voordat je aan of ze aan een keizersnee dachten?

Was het kindje bij jouw ook niet zo groot, toen je een stuitbevalling kreeg en ging dat evengoed goed

wat raden jullie me aan? stuitbevalling of keizersnee?
    gr jacque

2. 1 en 1 is drie

1 en 1 is drie Actief lid

26 mei 2008
    112
    0
    0
    Roosendaal
    Vandaag hebben wij een tweede poging gedaan om de kleine te draaien. Dit is helaas weer mislukt. Die van ons ligt in een onvolkomen stuit (beide beentjes omhoog dus). Het kontje is al een stuk ingedaald. Mijn bekken is onderzocht, dit was allemaal oke. De kleine is niet te groot en normaal van gewicht. Een stuitbevalling zou dus gewoon kunnen. Ons is verteld dat als het niet mocht vlotten met de bevalling, ze altijd nog een keizersnee kunnen doen. Maar ik tijfel toch ook nog steeds een beetje. Aan allebei de opties zitten risico's...Moeilijk hoor!

3. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    ja precies, aan alle twee zitten weer risico's
    vindt het ook zo moeilijk , zit al in de 37 ste week en krijg volgende week pas een groeieggo

Maandag ga ik zeker even bellen , heb nog wat vragen te stellen,

Wie herkend dit nog meer of heeft al eens meegemaakt?

gr jacque

4. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Hoi meiden,

Ik heb afgelopen valentijnsdag een stuitbevalling gehad. Het is bij mij erg snel gegaan en ook goed.
    Mijn meisje woog bij de geboorte net geen 6 pond, dus een kleine baby.
    Een week voor de bevalling was ik doorgestuurd naar de gynaecoloog ivm de stuitligging. Daar werd door een echo haar gewicht op ongeveer 6 pond geschat. Ze lag in een half onvolkomen stuit (1 been omhoog en eentje in kleermakerszit) en was al wat ingedaald met de stuit. De gyn vond dit allemaal voorwaarden waarom een stuitbevalling goed te doen moest zijn. Ook schatten ze het hoofdje niet groot.
    Wij hebben toen gekozen om een stuitbevalling te doen. Wat ik altijd heb begrepen nemen ze geen risico, dus als je een stuitbevalling mag doen dan kan het ook. En als ze twijfelen voor of tijdens de bevalling wordt het een keizersnee.
    Het is natuurlijk bij iedereen anders, maar ik wil met mijn verhaal laten weten dat een stuitbevalling ook goed kan gaan.

Het blijft een moeilijke keuze. Sterkte ermee!

liefs emmalotte

5. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    zeg dat wel dat het een moeilijke beslissing is, ga woe even praten met gynacoloog over een keizersnee en stuitligging?

Donderdag een groeieggo , dan gaan ze kijken hoe groot het is?
    maar ik weet je ik ben vet zooooo bang dat het kindje ademhalingsproblemen krijgt , en daarom sta ik er niet helemaal 100 % achter een stuitbevalling , omdat ik dat enggg vindt!
    :(
    gr jacque

6. Delilah

Delilah Niet meer actief

Pfoe meiden! Wat een keuze... Dat is zeker lastig!

Ik heb mezelf altijd voorgenomen als ik in zo'n situatie een keuze zou hebben zou ik kiezen voor een ks. Maar ja, heb nooit in die situatie gezeten dus kan er eigenlijk niet over meepraten.

Wil je wel even succes wensen!

7. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik heb voor een keizersnede gekozen omdat ik bang was dat er iets met de baby zou gebeuren, en omdat ik erg tegen een keizersnede opzag als ik zelf al weeen had.
    Ben achteraf erg blij met mijn beslissing. De keizersnede is mij 100% meegevallen.

8. Jewel

Jewel Bekend lid

9 jun 2008
    553
    0
    0
    Heb destijds gekozen voor een stuitbevalling, wat nog wel een keizersnede is geworden, maar geen spijt van gehad hoor. ;) Had trouwens ook een ukkie, ben bevallen met 40 week en 6 dagen en mijn dochter wa 3070 gram ;)

Succes met je keuze!

9. peet

peet Lid

14 aug 2008
    38
    0
    0
    banketbakker
    gelderland
    Ik kreeg toen ik 2 weken overtijd was te horen dat mijn zoontje in een onvolkomen stuit lag. Mijn eerste reactie was dan ook "dan draaien jullie hem toch even"helaas ging dat niet door want er was geen vruchtwater meer. Ik heb toen gelijk gekozen voor een stuitbevalling. Maar als het niet wou vlotten ik wel een keizersnede ging krijgen. Uit eindelijk was onze zoon al na 5 uur geboren. Hij was niet zo groot dus dat is ook mijn geluk geweest dat ik het zelf mocht doen. Hij was namelijk maar 3100 gram en 49 centimeter. Ik ben nu weer zwanger en als deze ook niet goed ligt zou ik weer precies het zelfde doen.

Groeten Peet

Deel Deze Pagina