Lage bloeddruk tijdens de zwangerschap, wie heeft er tips?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Blosje89, 1 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Te laag is als onderdruk onder de 50 komt, en bovendruk onder de 100.

Dat is volgens de medische boekjes te laag.

2. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Wanneer je er last van krijgt.

Heb zelf altijd al een lage bloeddruk, maar nu is hij wel erg laag (70/55) en heb er dan ook last van.

Ik eet meer zout en drink dingen als zoethoutthee. En probeer in rijen te bewegen.

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Vervelend! Ik heb er ook last van en eet op aanraden van de vk meer zoute chips, drink cola en heb altijd zoute dropjes bij me. IJsthee werkt bij mij ook, zelfs beter dan cola.

En als je het voelt aankomen direct gaan zitten, hoofd omlaag. Ik heb zo kunnen voorkomen dat ik echt flauwviel.

4. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Te laag bestaat eigenlijk niet echt, voor de baby dan. Dan is het echt 'hoe lager, hoe beter'. De weerstand in je vaten (bloeddruk dus) is hetzelfde als de weerstand in de placenta. Dus hoe lager jouw bloeddruk, hoe makkelijker de uitwisseling tussen jou en de baby gaat.

De tips die ik heb zijn dan ook niet zozeer om de bloeddruk te verhogen, maar meer om te zorgen dat je er minder last van hebt dat je bloeddruk laag is.

* Vermijd lang staan of juist snel opstaan vanuit zitten en andere 'snelle' bewegingen
    * Probeer de hele dag kleine beetjes te eten (hier was zoute popcorn echt een uitvinding: licht, beetje zoutig)
    * Mocht je echt heel duizelig worden: hoofd tussen je knieen kan helpen
    * Veel drinken is goed, maar als je veel water drinkt kun je extra flauw worden

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Goed, dat wist ik dus niet! Ik drink normaal op mijn werk echt veel water, maar ben nu al een paar keer bijna van mijn stokje gegaan. Kan dus ook daarmee te maken hebben. Koffie drink ik al niet meer, en van cola en ijsthee wil ik ook niet teveel drinken...

6. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Drink hier ipv water aanmaaklimonade.
    Voel me niet echt lekker als ik water drink en als ik er een beetje siroop door doe werkt dat super.
    Krijgt zo ook meteen hele dag door wat suiker binnen, wat hier moest van de vk.
    Let verder niet echt oo met hoe zout mn eten is en af en toe lekker een zout dropje :)

Maargoed, blijk ook een te laag ijzergehalte te hebben, dus daar ook klachten van.

7. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Die van mij was gisteren 86/60. Ik drink inderdaad bouillon (wordt op mijn werk zoooooo gewaardeerd vanwege de lucht haha). En verder zoute salmiakdropjes. En bewegen is goed. Lekker veel wandelen in de buitenlucht zorgt er ook voor dat de bloeddruk omhoog gaat. Soms vervelend, maar liever te laag dan te hoog.

8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik drink sowieso ook wel eens bouillon omdat ik dat lekker vind.
    's Avonds ook lekkere maaltijdsalades met sojasaus en gerookte kip (lekker zout).

zometeen tijdens de lunch maïswafels met zeezout, oude kaas en een gekookt ei erop en mosterd.
    Zout krijg ik wel binnen. Moet zeggen dat ik er ook echt zin in heb haha.

Volgende week vrijdag laat ik gelijk even mijn hb waarde checken. Geen idee wat die waarde nu is en wat goed is.

9. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    Ik heb bij deze zwangerschap ook een erg lage bloeddruk waardoor ik mezelf niet altijd goed voel. Bij mij werkt regelmatig iets eten en drinken. Verder eet ik soms een klein zakje chips of een paar zoute dropjes of gesuikerde salmiak drop.
    Cup a soup werkt soms ook maar de geur is af en toe niet te harden *zucht*

10. jadie

jadie Bekend lid

18 aug 2016
    767
    209
    43
    ik heb ook een te lage bloeddruk gehad tot ongeveer 24 weken normaal is mijn bloeddruk tussen de 130/70. nu 90/50 ik was vooral erg moe en kon geen trap oplopen zonder buiten adem te zijn. gewoon rustig aan doen met opstaan vanuit liggende positie eerst even zitten en dan pas opstaan.
    nu is mijn bloeddruk 115/65 dus weer prima maar nu beginnen de laatste loodjes en die zijn wel zwaar

Deel Deze Pagina