lage bloeddruk, wie heeft tips?!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Melovekane, Jul 8, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

Mar 6, 2011
    1,284
    0
    36
    Female
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    hai allen,

vorige week bij de vk geweest en daar had ik een bloeddruk van 80/40... erg laag! Wie heeft er wat tips?!?!
    Ik eet nu zo nu en dan een dropje als ik mij dizzy voel. Maar kan ook zo moe zijn en kan niet altijd op bed gaan liggen met een stuiterende peuter!

2. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

Oct 24, 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een beker bouillon drinken tussendoor? Kan ook helpen.

3. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

Jun 28, 2014
    1,887
    1,011
    113
    Female
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Dropjes eten

4. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Oeh dat is heel laag inderdaad!
    Ik weet eigenlijk alleen dat (zoute) drop helpt. Meer weet ik niet.
    Wat zei de vk?

5. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    Inderdaad een bouillonnetje drinken, zout dropje, blokje kaas. Iets hartigs eten in ieder geval.

6. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Zoethout thee

7. engeltje23

engeltje23 VIP lid

Aug 14, 2011
    9,348
    0
    0
    Klinkt goor, is het ook maar je went eraan... Maar sochtends bij het ontbijt gelijk al bouillon nemen. Heeft mij erg geholpen en verder idd dropjes, zoethout thee, stukje worst of kaas nemen tussendoor. Probeer grote temperatuur verschillen te voorkomen en let goed op dat je steeds rustig opstaat. Waar je kunt ook echt je rust goed pakken.

8. Hanna83

Hanna83 Actief lid

Dec 1, 2014
    314
    96
    28
    Olijven schijnen het meeste zoute voedingsmiddel te zijn!
    Lekker Mediterraans ontbijtje? ;)

9. ikkemijik

ikkemijik Actief lid

Mar 22, 2015
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zat ook op 80/40 in het begin van de zwangerschap. Eet nu zo'n 5 dropjes (venco, zacht zout) per dag en zit nu met 20 weken rond de 110/55. Voel me daardoor ook een stuk fitter!

Gewoon zout of hartig eten heeft weinig zin. In drop zit namelijk een bepaald stofje wat bloeddrukverhogend werkt. Je zou dus zelfs zoete drop kunnen eten :)
    In zoethout zit hetzelfde stofje, dus daar kan je ook nog op knabbelen

10. YL1992

YL1992 Lid

Apr 4, 2015
    95
    87
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb normaal al een lage bloeddruk maar de eerste weken van mijn zwangerschap was het ook echt heel laag. Wat bij mij heeft geholpen is heel vaak eten (echt elk uur wat de hele dag door).

11. Twirler

Twirler Bekend lid

Jan 19, 2015
    757
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik had dit de eerste weken ook.
    Inderdaad dropjes en echt elk uur iets eten. Al was het maar een Liga of een stukje kaas. Veel slapen en rustig opstaan.
    Gelukkig was het bij mij na week 15 beter en voel ik me ook een stuk fitter!!

12. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

Mar 6, 2011
    1,284
    0
    36
    Female
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Eet idd nu druk. Als ik dizzy ben werkt dat wel. Maar tegen de vermoeidheid niet echt.
    boullion komt er gelijk weer uit. Te ranzig vind ik dat.
    ik ben nu trouwens 24 weken zwanger haha.. dus ja het is bij mij niet over gegaan na de begin periode.
    De vk gaf iid ook als tip drop en zoethout thee en rustig opstaan. Maar ja verder is er weinig aan te doen

13. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

May 29, 2013
    1,563
    46
    48
    Ik had laatst 85/40, ook zo laag😑
    Ik at wat vaker kaad op brood, boullion, etc
    Ik had het ook rond 24 weken nog zo laag.

14. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

May 23, 2011
    3,326
    676
    113
    Utrecht
    Ik had het gedurende de gehele zwangerschap in combinatie met een laag Hb, schildklierproblemen en glucosedalingen. Ik heb mij nog nooit zo vreselijk gevoeld en kon alleen maar liggen/hangen op de bank.
    Ik heb spijt dat ik niet meer voor mijzelf ben opgekomen achteraf. Ik had best zoethoutthee kunnen drinken bijvoorbeeld of ijzerpilletjes kunnen nemen (vitamines/supplementen). Ik was veel te bang dat ik de baby zou beschadigen, omdat continu werd gezegd dat een lage bloeddruk heel gezond is.
    Thuiszitten vanaf 11 weken zwangerschap is echt geen pretje, zeker niet als je weet dat ik best wat aan zout had kunnen/mogen eten. Dropjes hielpen niet trouwens.
    Nu ben ik onder behandeling voor een 2e kindje en ga in ieder geval bij een positieve zwangerschapstest meteen starten met zoethoutthee, bouillons en andere zoutproducten.
    En ik ga ook een gesprek aan met de vk en/of gyn over het feit dat ik mij de vorige keer niet echt gehoord heb gevoeld.

15. Tigra

Tigra Bekend lid

Dec 15, 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    De hele dag door kleine beetjes eten, het liefst iets zouts. En goed drinken!

Share This Page