Gezonder eten, daardoor afvallen

Discussion in 'Zwangerschap' started by Fleetwood, Jul 9, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

Oct 24, 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een vraag...

De vorige zwangerschap ben ik 24 kilo aangekomen. Niet zo heel tof dus. Dus toen ik er dinsdag achter kwam zwanger te zijn, ben ik gezonder gaan eten. Resultaat op de weegschaal zegt dat ik aan het afvallen ben. Als ik het goed begrepen heb, mag je dus absoluut niet lijnen tijdens de zwangerschap.

Maar hoe zit het dan met afvallen door gezonder eten? En minder eten en daardoor afvallen omdat je je misselijk en zwak voelt? Want dat merk ik nu overigens ook, dat ik mijn ontbijt er echt in moet stouwen en niet bepaald uitkijk naar een bak yoghurt of een boterham als ik net wakker ben.

Ik zou het prettig vinden om toch met een iets lager gewicht te kunnen starten dan de vorige keer (wat nu wel het geval is) en uiteindelijk met minder kilo's naar de bevalling toe te gaan, maar kan iemand zeggen hoe dusdanig dat nu echt kwaad kan? Want baby staat voorop.

Nogmaals voor de goede orde: ik eet gezonder, en lijn dus niet. ;)

2. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

Sep 23, 2008
    2,810
    0
    0
    verkoopster
    Ik ben deze zwangerschap bijna 10 kilo afgevallen (begon met 75 kilo bij 1.62 dus had wel wat reserves)
    Ook idd Door gezond te eten.
    Ik eet wel gewoon genoeg maar meer fruit ipv een bak chips ed.
    Verloskundige zegt dat het niet uitmaakt kleine doet t goed.

Zorg dat je wel alle voedingsstoffen pakt en genoeg eet en drinkt.

3. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

Oct 24, 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cilla, fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Ik eet, voor wat ik nu kan, voldoende en afwisselend. Dus ik schrap niets, maar focus me meer op groenten en fruit en daar zitten gewoonweg minder kcal in.

10 kilo afvallen zou wat veel zijn, maar ik kan bij mijn lengte van 168 wel een kilo of vijf missen. Als ik dan rond de 65 kilo zou kunnen geraken voordat de echte kilo's aanslaan, dan zou dat fijn zijn. Maar ik blijf opletten en zie wel waar het schip strand.

4. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

Jan 26, 2015
    2,765
    1,028
    113
    Female
    Als je afvalt kan het zo zijn dat je misschien niet voldoende voedingsstoffen en vitamines binnen krijgt, maar als je van jezelf weet dat je gezond eet en daar door afvalt, tja...daar is weinig aan te doen vind ik, wat ik wel gehoord heb is dat als er vetcellen afgebroken worden in je lichaam er schadelijke stoffen vrij kunnen komen die opgeslagen liggen in die cellen. Dit kan schadelijk zijn voor je kindje maar volgens mij is dit niet wetenschappelijk bewezen. Het klinkt wel logisch, want in je vetcellen ligt een hoop troep opgeslagen. Maargoed voor alsnog, als je gezond eet en daardoor toevallig afvalt lijkt me dat toch beter klinken dan ongezond eten en aankomen ;)

Denk dat het enige wat je kunt doen is erop letten dat je gewoon voldoende binnen krijgt!

Share This Page