Lage bloeddruk: wie ook en tips?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door raspberry, 2 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

gisteren bij de VK bleek mijn bloeddruk weer verder gezakt te zijn naar 91/58. Ik heb er dus ook steeds meer last van en vroeg me af of er meer zijn die hier zo 'n last van hebben. En of je tips hebt...
    Lukt het jullie om gewoon te blijven werken? Ik vind het namelijk wel zwaar!

2. liena

liena Fanatiek lid

21 feb 2008
    1.900
    0
    0
    Leidster kinderopvang
    Noord Holland
    Hallo Rozemarijke,

Vervelend is dat zo'n lage bloeddruk he? :(
    Ik heb er zelf ook last van. Die van mij was de laatste keer 100/55. Ik ben iedere keer duizelig en draaierig. Nu met de warmte lijkt het wel of ik er meer last van heb.....
    De VK zei tegen mij dat er niet heel veel aan te doen is, alleen maar dat ik zoute drop mocht eten :D , bij brood tussen de middag zoute soep zoals boullion en ook op het warm eten 's avonds wat extra zout mocht doen. Evt 's avonds nog wat zoute sticks. Hier ben ik nu heel druk mee bezig. Over 3 weken moet ik weer naar de vk en dan hoop ik dat ie weer wat hoger is.....

Hoop dat je er wat mee kan en dat ook jij je snel beter gaat voelen.

Groetjes Liena

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik heb het ook gehad. Ik vond het ook erg eng op mijn werk (ik ben zwemonderwijzeres) , als ik in het bad stond. Maar wat liena al schrijft dus.
    Smiddags een bouillonnetje, of juist als je je wat minder voelt. Verder had ik voor mezelf aan de badrand zowel dextro als dubbelzoute drop liggen, voor als ik me niet lekker voelde worden.
    Durfde echt een tijdje niet zonder die 2 dingen weg te gaan. Maar na een tijdje had ik het dus niet meer nodig en toen bleek m'n bloeddruk ook weer normaal te zijn.

4. Rooos

Rooos Actief lid

20 mrt 2008
    149
    0
    0
    Vries
    Ook hier een lage bloeddruk (120/50), maar eigenlijk redelijk zonder klachten. Veel drinken en bouillonnetjes doen wonderen.
    Halverwege je zwangerschap blijk je de ergste dip te hebben, wat betreft de bloeddruk. Daarna zal hij langzaamaan weer stijgen. Dus, Rozemarijke, voor jou lijken er betere tijden aan te komen!

5. Niet meer actief

Ik heb het ook :(
    Inderdaad drop eten helpt, en wat zoute soep inderdaad ook (cup a soup)
    ik werk nog wel gewoon maar vind t ook zwaar hoor...

6. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Je zit momenteel ook in de periode van je zwangerschap dat je bloeddruk het laagste is. Ik heb van mijn eigen normaal een bloeddruk van 90/60 en het enigste is inderdaad zoute drop of bouillion. Ook rustig opstaan en lopen ed.

7. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik heb het ook 120/40 zelfs....mocht niet meer verde zakken...

Heb er enorm veel last van (gehad), drink nu elke middag een cup-a-soupje, eet regelmatig drop en salmiak snoepjes, lekker een eitje met zout e.d.

Voel me dan meestal wel weer iets beter

8. raspberry

Ja, ben ook al zwaar aan de zoute drop, naturel chips enzo. Van de soepjes en bouillons ben ik niet zo: word ik ook misselijk van, dus dat gaat niet werken.

Hoorde nu wel dat zoethout(thee) ook bloeddrukverhogend werkt, (zal wel dezelfde stof inzitten als in drop, denk ik dan?). Dus, ga ik dat ook maar eens proberen...
    Thanks!

9. hoi, mijn bloeddruk is soms ook heel laag. Gisteren zelf 95/54. Ik heb echt af en toe het gevoel dat ik voor de vlakte ga. Vooral als ik ergens in een rij sta te wachten of gewoon lang stilsta. En met opstaan moet ik ook voorzichtig doen. Ik weet niet wat ik eraan moet doen. Ik hou niet van drop, maar eet wel lekker soep en minder zeker niet met zout.

O,ja ik eet nooit chips, maar daar heb ik opeens wel heel vaak behoefte aan. Vooral naturel ribbelchips van Lays :D

gr. adriana

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik eet iedere dag iets van 4 dropjes vanwege de lage bloeddruk! En dat helpt wel aardig moet ik zeggen... Ik voel me nu een stuk minder slap en ik ben daarbij ook echt veel minder misselijk sinds ik die dropjes eet.

11. raspberry

Ja, naturelchips eet ik me ook helemaal ongans in, :) We waren in Israel op vakantie toen ik 12 weken was en zeker daar met het warme weer had ik voortdurend trek in zoute chips... ;) Het duurde even voordat ik het hebreeuws ontcijferd had en zeker wist welke zakken naturel waren, maar daar kanpte ik dan echt van op, ;)
    Ik heb nog niet echt het gevoel dat ik flauw ga vallen, wel buiten adem halverwege de trap, snel fietsen lukt niet meer en ik zweet me verrot elke keer. En steeds zwart voor m'n ogen als ik opsta :( Maar het moet niet veel verder zakken, of ik krijg helemaal niets meer voor elkaar...

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

Oh is die slechte conditie ook een gevolg van de lage bloeddruk? Want het is echt heel slecht gesteld met mij...

13. Niet meer actief

Ohh dat wist ik ook niet... hier nog eentje die echt supersnel buiten adem is

14. raspberry

Ja, die slechte conditie komt door je lage bloeddruk... Werkt namelijk net zoiets als je CV-systeem thuis: als die niet voldoende druk heeft, er niet voldoende water inzit, stroomt het water minder goed door en moet je je helemaal rot stoken om het warm te krijgen in huis.
    Zo is het met je bloeddruk ook: je hebt dan gewoon minder bloed in je aderen stromen en dus moet je hart harder werken om het allemaal voldoende rondgepompt te krijgen. En omdat er dus minder bloed rondstroomt, krijgen je organen ook allemaal minder zuurstof, word je kortademig bij kleine inspanningen enzovoort...
    Bij mij knapt het vooralsnog niet heel erg op...

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.157
    8.132
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Buiten adem hoeft niet aan je bloeddruk te liggen. Je baarmoeder wordt steeds groter en grotr en gaat op je longen drukken waardoor je minder lucht krijgt en sneller buiten adem bent.

Mijn bloeddruk is 120/70, gewoon perfect dus en ik heb echt geen slechte conditie maar 2 keer de trap oprennen en ik ben bek af.

Je kan beter een dropje eten als zout. Zout hou je ook vocht van vast, in drop zit een bepaalde stof dat voor een hogere bloeddruk zorgt.

16. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    handig deze tips, ik heb namelijk ook een lage bloeddruk. ik word er af en toe echt helemaal kriegel van.... ik ben ook bouillion gaan drinken enzo en helpt wel. alleen s'ochtends met opstaan gaat het vaak mis. en ik heb een hondje die eruit moet dus dat moet heel rustig aan. en ik heb niemand die dat voor me kan doen dus ik moet wel.
    vooral alles rustig aan doen helpt.

17. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Hier nog iemand met een lage bloeddruk, deze was vorige week 80/50 en dat is zoals ik lees wel erg laag, het is dat mijn moeder en zus er net over begonnen dat hij wel erg laag is dus daarom ben ik even gaan googlen en ik heb begrepen dat je wel duizelig kan zijn of kan flauwvallen! Nu kan ik dus wel plaatsen waarom ik sneller moe ben en af en toe duizelig en sterretjes zie! Ik stond er totaal niet bij stil maar waarschijnlijk heeft het met mijn lage bloeddruk te maken!

Gelukkig ben ik nog niet flauwgevallen en ik eet gewoon zoute dingen dus misschien is hij straks weer gestegen!

Beter te lage bloeddruk dan te hoge maar nu het verklaart misschien wel mijn moeheid.

18. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Ook als ik niet zwanger ben heb ik een lage bloeddruk zit altijd tussen de 90/50 min. en de 100/60 max. En ik kan dropjes en zoute dingen eten bij het leven maarreh omhoog gaan..ho maar. Heb er zelf niet zoveel last van, ja als ik druk in de weer ben geweest en ik wil te snel opstaan... dan kan het af en toe wat licht aanvoelen in me hoofd.

Als je zo een moment voelt aankomen gewoon op de grond gaan liggen met je benen omhoog (ik gebruik meestal de bank of muur om me benen tegen te doen) Maar het helpt wel, binnen een paar minuten is dat enge gevoel weg..

19. Lynn22

Lynn22 Actief lid

30 apr 2008
    300
    0
    16
    Den Haag
    heel vervelend en herkenbaar.
    Van die zoute sticks vaak 's avonds (is ook calorie-arm) en elke middag een cup a soup.
    Er ligt hier ook dubbelzoute drop in de auto.

Deel Deze Pagina