amoxciline/clavulaanzuur

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Angelala, 15 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelala

Angelala Actief lid

3 apr 2008
    296
    0
    0
    Hoihoi,

Ik heb 2 weken geleden een kuur gehad van amoxciline/clavulaanzuur voor een blaasontsteking. Ik maak me erge zorgen dat het beebje nou geen afwijkingen krijgt hierdooor :( Weet iemand dit ik was toen in ieder geval ongeveer 7 weken zwanger :rolleyes:

De verloskundige zegt dat het niets uit maakt maar dat kan ik niet geloven.... zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

De blaasontsteking is wel over trouwens :D

Groetjes Angela

2. Volgens de site www.apotheek.nl kun je het medicijn gewoon gebruiken tijdens zwangerschap

Zwangerschap
    In de normale dosering kunt u dit middel veilig gebruiken. Het wordt al jarenlang gebruikt door zwangere vrouwen, zonder nadelige gevolgen voor het kind.

Groetjes Marijke

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik heb dit 11 dagen geslikt 4x per dag, en van de 11 dagen ook nog 2 dagen 8 per dag. En er is me verzekerd dat dit echt gewoon kan door zowel de huisarts als de gynaecoloog. Dus neem aan dat het bij jou ook echt goed zit! (en onze echo vandaag was super, een prachtig wondertje te zien, heel beweeglijk, met van alles er op en er aan dus ik denk dat het idd wel goed zit!)

4. Dienares

Dienares Actief lid

23 jul 2008
    255
    0
    0
    Met de zwangerschap van mijn zoon heb ik het in totaal 5 keer de kuur gehad. De eerste was met een paar weken en laatste was ergens met 30 weken ofzo. Mijn kind is kerngezond!

5. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik heb amoxciline geslikt ivm met ernstige ontsteking in me mond... was toen 31 weken zwanger en mocht het gewoon gebruiken, 4x nagevraagd dus het zal wel kloppen ;)

6. Angelala

Angelala Actief lid

3 apr 2008
    296
    0
    0
    Dat is wel een geruststelling want ik maak me er wel druk om. Dan denk ik van oh jee als hij/zij maar niks mankeert straks en dat ik dan zeg van ja dat komt door mij omdat ik die antibiotica geslikt heb :rolleyes:

Bedankt voor jullie reacties :D

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Dit is een van de antibiotica's die wel mag tijdens de zwangerschap, niet druk over maken.

De kleine en vooral jij had er meer last van gehad als je het niet genomen had, kans op nierbek onsteking en dus soms daardoor ook op ziekenhuisopname.

Ik heb de antibiotica nu ook ook voor blaasonsteking en er wordt verwacht dat ik het tijdens de zwangerschap nog wel vaker nodig heb. Heb normaal al vaak blaasonsteking, en ja dat gaat nu gewoon sneller.

Het komt bij mij door het feit dat door jarenlange rugtraining/pijn mijn bekenbodem zo sterk is dat ik moet persen om te plassen en dan krijg je nu al helemaal niet alees eruit.

Ga na de bevalling naar speciale terapeute om te leren onstpannen in mijn bekkenbodem als ik dat wil, maar dat heeft nu geen zin.

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Zwangerschap/Lactatie
    Bij gebruik van amoxicilline/clavulaanzuur in de zwangerschap bij de mens zijn geen schadelijke effecten op de vrucht waargenomen. Dit geneesmiddel kan overeenkomstig het voorschrift worden gebruikt in het tweede en derde trimester van de zwangerschap. Over het gebruik van de preparaat tijdens het eerste trimester zijn onvoldoende gegevens om de mogelijke schadelijkheid te beoordelen.

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb het ook gebruikt tijdens de zwangerschap, kan gewoon, artsen weten echt wel welke kuur wel en niet kan :)

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik lees ook overal dat het wel kan, maar de info over het eerste trimester zou me wel zorgen baren of is het niet zo'n zwaar middel? Info komt trouwens uit het Farmaceutisch Kompas.

11. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Toen ik 11 weken was kreeg ik een longontsteking en heb ik ook amoxicilline gehad, was geen probleem.

12. Niet meer actief

Angelala, gewoon wel je vk blijven vertrouwen hoor... ze zegt het niet voor niets.

Amoxicilline is een veelgebruikt antibiotica tijdens zwangerschap voor blaasontsteking

13. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ik heb het ook gebruikt tijdens de zwangerschap ivm een oogontsteking en mijn dochter is kerngezond!

Deel Deze Pagina