35 lijkt me idd erg extreem? ik zou nog even willen toevoegen dat het m.n. de eerste 3 maanden belangrijk is voorzichtig te zijn. daarna kun je wat meer doen. als je twijfelt zou ik het de eerste 3 maanden niet doen, daarna wel...
Die grens zijn wij nu gepasseerd he! Hier het stukje van het Voedingscentrum: "Bepaalde kruiden niet gebruiken! Uit voorzorg is het aan te raden om niet te vaak of te veel (producten met) venkel, fenegriek, anijs, nigelle (nieszaad), moederkruid, salie, senna, rabarber, gember, meidoorn en dong quai te gebruiken. Dat geldt ook voor thee van deze kruiden. Bij het koken zijn de hoeveelheden zo klein dat normaal keukengebruik van deze kruiden wel toegestaan is. Kruiden die echt vermeden moeten worden zijn efedra, aloƫ, sassafras, kava kava, absint-alsem, borage (komkommerkruid), groot en klein hoefblad, smeerwortel en boerenwormkruid". Efedra snap ik wel, maar aloe vera? Ik weet dat dat heel gezond is en op andere sites wordt weer beweerd dat aloe vera de slijmvliezen en de wand van de baarmoeder versterkt, wat oa gunstig is voor een goede innesteling! Soms wel verwarrend al die tegenstrijdige informatie!
ja, het is zo verwarrend, elk lijstje dat je leest is anders.... sassafras zit toch in rootbier? drink ik steeds voor de misselijkheid. borage is trouwens super voor je melkproductie (dus pas na de zwangerschap) Ik heb een paar hele goede recepten voor late zwangerschap en borstvoeding, zal die tzt wel eens doorgeven
drop is ook slecht voor de nieren (heb ik ook net pas te horen gekregen) Maar ja je kunt toch voor het zout ook een soepje nemen of een handje chips? Heb ook een lage bloeddruk maar wil hem niet meer meten, raak er alleen maar gestresst van. Ben laatst wel bijna in de winkel van mijn stokje gegaan, kon geeneens meer terug naar de auto lopen, zakte gewoon in, mijn man hield me gleukkig nog overeind. Neem elke dag zowiezo een soepje en veel zout over mijn eten heen anders kom ik de dag niet door.... En veel zitten!
In drop zit de stof glycyrrhizine en die heeft invloed op de werking van de nieren. Maar ook teveel zout is slecht voor de nieren. "Glycyrhizine in drop en zoethoutthee In drop zit de stof glycyrrhizine, die effect heeft op de werking van de nieren. Van een hoeveelheid tot 100 mg glycyrrhizine per dag hoeft een volwassene normaal gesproken geen nadelige effecten te verwachten. Dit komt neer op ongeveer 100 gram drop of drie tot vier glazen zoethoutthee (maximaal 500 milliliter). Bij sommige mensen treden al effecten op bij kleinere hoeveelheden. Mensen met (aanleg voor) een te hoge bloeddruk of met oedeemvorming (vochtophoping) kunnen dagelijkse consumptie van drop en producten met zoethoutwortelextract beter beperken of vermijden. De stof glycyrrhizine is het bestanddeel van zoethoutwortelextract dat voor de zoete en karakteristieke smaak van zoethout zorgt. Zoethoutwortelextract is de belangrijkste grondstof van drop en wordt ook gebruikt in bepaalde dranken, kauwgum, hoestdrank, keelpastilles en tabak. Glycyrrhizine heeft via de hormoonhuishouding invloed op de werking van de nieren. Door inname van grote hoeveelheden glycyrrhizine stijgt de bloeddruk en houdt het lichaam meer vocht vast. Door langere tijd overmatig drop te eten of zoethoutthee te drinken, kan na verloop van tijd een verhoogde bloeddruk, vochtophoping en een tekort aan het mineraal kalium ontstaan."