hey wij hebben even een vraagje als je zwanger bent moet je dan foliumzuur slikken of hoeft het niet ? en wat gebeurt er als je het niet slikt? groetjes manuel en sabrina
Ja, wel goed om te nemen. Zonder heb je meer kans op een baby met open ruggetje e.d. Google maar even. Ze geven het niet voor niks allemaal aan dat je dat moet slikken voor en tijdens je zwangerschap.
Het is wel verstandig om foliumzuur te slikken, voor de reden die hierboven al genoemd is. Foliumzuur slik je tot 10 weken zwangerschap. Elke dag 1 pilletje. Gefeliciteerd!
folimzuur slikken is inderdaad belangrijk zoals al beantwoord is. Wel is het zo dat je het beste voor je zwanger wilt worden al foliumzuur gaat slikken. Zodat de stof voldoende in je lichaam zit. Ze adviseren zeker 4 weken voor de bevruchting te beginnen. Als ik jou was zou ik wel beginnen met slikken nu, alle beetjes helpen. gr Suzanne
Ik heb het ook ingenomen tot 10de week (Folavit). Niet voor de bevruchting, want je weet immers nooit wanneer het wonder in je buik gebeurt hé.. Het is wel aangewezen, maar ik denk niet dat het "hoeft" of "verplicht is". Nu neem ik Omnibionta in.. vind ik wel minder leuk omdat ik niet goed pillen kan slikken en die zijn dikker Maar, alles voor de baby.. Groetjes, xxx
Sinds ik de test heb gedaan gebruik ik de multivitamine van vsm ( Puur mama) daar zit ook foliumzuur in... ik "snoep"het potje maar leeg...
Als je genoeg en gevarieerd eet is er niks aan de hand. Ik maakte elke dag een smoothie met avocado en at veel boemkool. Daar zit vee foliumzuur in. En foliumzuur uit voeding is altijd nog wel beter dan foliumzuur uit een potje
Ook als je gezond en gevarieerd et is het verstandig om foliumzuur te slikken. Het is idd om neurale buis defecten te voorkomen, het kan de kans tot 70% verkleinen. De moeite waard dus zou ik zeggen. En ze kosten geen drol, dus daar hoef je het ook niet voor te laten. En de hoeveelheid is zo gering (maar dus wel genoeg voor je baby), dat je geen overdosis kunt krijgen. Daarom kun je het het beste al voor je conceptie slikken, al duurt het jaaaren voor je zwanger raakt.