foliumzuur

Discussion in 'Zwangerschap' started by maantje sabje, Dec 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maantje sabje

maantje sabje Actief lid

Dec 16, 2008
    108
    0
    0
    zeist
    hey

wij hebben even een vraagje
    als je zwanger bent
    moet je dan foliumzuur slikken
    of hoeft het niet ?
    en wat gebeurt er als je het niet slikt?

groetjes

manuel en sabrina

2. anne82

anne82 Bekend lid

Mar 16, 2008
    838
    0
    16
    Ja, wel goed om te nemen. Zonder heb je meer kans op een baby met open ruggetje e.d. Google maar even. Ze geven het niet voor niks allemaal aan dat je dat moet slikken voor en tijdens je zwangerschap.

3. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Het is wel verstandig om foliumzuur te slikken, voor de reden die hierboven al genoemd is. Foliumzuur slik je tot 10 weken zwangerschap. Elke dag 1 pilletje.

Gefeliciteerd!

4. suusvdw

suusvdw Actief lid

Jun 25, 2008
    475
    1
    0
    verpleegkundige
    Noord-Brabant
    folimzuur slikken is inderdaad belangrijk zoals al beantwoord is.
    Wel is het zo dat je het beste voor je zwanger wilt worden al foliumzuur gaat slikken. Zodat de stof voldoende in je lichaam zit.
    Ze adviseren zeker 4 weken voor de bevruchting te beginnen.
    Als ik jou was zou ik wel beginnen met slikken nu, alle beetjes helpen.

gr Suzanne

5. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Verplicgt is het niet maar menige vrouw die zwanger wil worden slikt het wel om dingen te voorkomen.

6. sanneke1982

sanneke1982 Actief lid

Nov 6, 2008
    217
    0
    16
    Ik heb het ook ingenomen tot 10de week (Folavit). Niet voor de bevruchting, want je weet immers nooit wanneer het wonder in je buik gebeurt hé.. Het is wel aangewezen, maar ik denk niet dat het "hoeft" of "verplicht is".
    Nu neem ik Omnibionta in.. vind ik wel minder leuk omdat ik niet goed pillen kan slikken en die zijn dikker :) Maar, alles voor de baby..

Groetjes,
    xxx

7. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Sinds ik de test heb gedaan gebruik ik de multivitamine van vsm ( Puur mama) daar zit ook foliumzuur in...

ik "snoep"het potje maar leeg...

8. Amom22

Amom22 Niet meer actief

Als je genoeg en gevarieerd eet is er niks aan de hand.

Ik maakte elke dag een smoothie met avocado en at veel boemkool. Daar zit vee foliumzuur in. En foliumzuur uit voeding is altijd nog wel beter dan foliumzuur uit een potje

9. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ook als je gezond en gevarieerd et is het verstandig om foliumzuur te slikken. Het is idd om neurale buis defecten te voorkomen, het kan de kans tot 70% verkleinen. De moeite waard dus zou ik zeggen. En ze kosten geen drol, dus daar hoef je het ook niet voor te laten. En de hoeveelheid is zo gering (maar dus wel genoeg voor je baby), dat je geen overdosis kunt krijgen. Daarom kun je het het beste al voor je conceptie slikken, al duurt het jaaaren voor je zwanger raakt.

Share This Page