Lage Bloeddruk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sas, 20 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sas

    Sas Actief lid

    12 jun 2005
    106
    0
    0
    Wie heeft er ervaring met een lage bloeddruk?

    Gisteren bij de vk. had ik 100/50 dat is erg laag en ik ben ook vaak duizelig. De vk. zei dat ik wat meer zout moest eten (daar ben ik altijd heel matig mee), maar is dat wel verstandig? Ik begin een beetje vocht vast te houden (bij de enkels) en zout is dan juist niet goed.

    Wie weet hier meer over?

    Sas.
     
  2. Angel79

    Angel79 VIP lid

    14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Bij mijn laatste zwangerschap had ik ook wat last van een lage bloeddruk al ondervond ik er zelf gelukkig geen last van.
    Op momenten dat ik wat licht in mijn hoofd was, pakte ik even een zout dropje of of een ander zout snoepje.
    Hoe t zit met vocht vasthouden en wat zouts eten daar kan ik je helaas niet bij verder helpen, ik heb daar gelukkig niet zoveel last van gehad. Hopenlijk kan iemand anders je daar antwoord op geven.
    Veel sterkte ermee ;)

    Groetjes Angela.
     
  3. Selmama

    Selmama Fanatiek lid

    20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik heb tijdens mijn zwangerschap ook regelmatig een lage bloeddruk gehad.
    Ik heb toen meer drop gegeten en dat werkte bij mij goed.
     
  4. Jodi

    Jodi Fanatiek lid

    17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    De vk zal er toch wel iets verstand van hebben.
    Je kan anders de volgende stenenkopen:

    Malachiet: helpt bij artritis, artrose, gewrichtsontstekingen en menstruatiestoornissen, werkt vochtafdrijvend, sterkt het hart, heeft een gunstige uitwerking op het gezichtsvermogen.

    Magnesiet: bevordert een goede stofwisseling, stimuleert de vochtafdrijving, sterkt het zenuwgestel.

    misschien een ideetje
     
  5. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Ik kan je helaas niet helpen...
    Mijn bloeddruk is juist te hoog (167/92) en heb ook medicatie...

    Het volgende over lage bloeddruk heb ik op de site van predictor gevonden;
     
  6. Sas

    Sas Actief lid

    12 jun 2005
    106
    0
    0
    Bedankt voor jullie reakties, ik ga dan toch maar wat meer zout aan mijn eten toevoegen en dan zie ik vanzelf wel of ik nog meer vocht ga vast houden of niet.

    (Toen de vk. het zei dacht ik er niet over na, maar eenmaal thuis ga je dan nadenken he...).

    Bedankt, sterkte met jullie eigen zwangerschap en wie dat nog niet zijn heel veel succes, ikhoop dat het snel een keer raak is!!

    Sas.
     
  7. grombeertje

    27 dec 2005
    52
    0
    0
    Hallo Sas,

    Ik heb ook last van een lage bloeddruk, 110/55. De verloskundige zei dat ik niet op drop hoefde te letten of bouillon. Ik zelf drink zoethout venkel thee. Venkel is goed voor de nieren en zoethout kan de bloeddruk iets verhogen.
     
  8. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    kheb 90/60 maar geen tips meegekregen van de gyn!

    gewoon afwachten, en voorzichtig zijn met opstaan et... meteen gaan zitten als je duizelig wordt.
     
  9. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Hoi Sas,

    Ik heb ook een te lage bloeddruk en ben ook regelmatig duizelig, buiten adem etc.
    Ten eerste, je kindje merkt er niets van. Beter een te lage bloeddruk dan een te hoge wat dat betreft!

    In ijs zit veel zout en is ook zeker geen straf om te eten (vind ik) en drop wil ook nog wel 's helpen (maar slecht voor je tanden).

    Sterkte
     
  10. Veertje14

    Veertje14 Actief lid

    30 sep 2005
    392
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Spijkenisse
    Mijn bloeddruk was afgelopen donderdag 100/60, heb echter geen advies gekregen, maar dat zal wel komen omdat ik nergens last van heb.

    Het is voor mij heel bijzonder dat mijn bloeddruk zo laag is want ik heb al bijna mijn hele leven last van een te hoge bloedruk.

    Veel liefs Vera
     
  11. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Hey Sas,

    Ook ik heb een lage bloeddruk 100/40 en de vk raadde mij aan om, als ik duizelig werd, een zout dropje te eten of een bouillon te drinken, ook schijnt idd zoethout thee goed te werken.
    Wees wel voorzichtig met zout vooral als je al last hebt van vochtvasthouden.
     
  12. Sas

    Sas Actief lid

    12 jun 2005
    106
    0
    0
    Tot nu toe heb ik telkens als ik duizelig of flauw werd een zoethoudertje (dropje met zoethout) genomen, maar of het echt werkt weet ik niet.
    Ik hou nu nog wel meer vocht vast dus ik pas er toch maar een beetje mee op.

    Ik ben toch bed gebonden dus dan doe ik gewoon wat langzamer als ik op wil staan... heb eigenlijk ook geen zin om straks olifantenpoten te hebben door het vocht hahahahaha.

    Bedankt voor jullie tips en meeleven, ik ga de zoethoutwortelthee trouwens nog wel even proberen daar zit geen zout in.

    Sas.
     
  13. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Even een tip voor je vochthuishouding.

    Komkommer en bleekselderij werken vochtafdrijvend met andere woorden daar ga je meer van plassen.

    Groetjes
     
  14. Sas

    Sas Actief lid

    12 jun 2005
    106
    0
    0
    Dat is fijn om te horen, ik ben stapel op komkommer en bleekselderij zal er ook wel ingaan.
    Bedankt voor de TIP!

    Sas.
     
  15. Nadje

    Nadje Actief lid

    7 okt 2005
    335
    0
    0
    Die van mij was laatste controle 90/55, verloskundige zei dat het verhaal dat van zout je bloeddruk omhoog gaat inmiddels achterhaald is en dat dus weinig zin heeft. Nu eet ik vrij zout, dus dat dat niet klopt zou gezien mijn bloeddruk en zoutconsumptie best wel eens kunnen kloppen. Maar beter een te lage dan een te hoge bloeddruk! Gewoon zorgen dat je niet lang hoeft te staan in bv een winkel. Ik had bij mijn vorige zwangerschappen net zo'n lage bloeddruk en ben eens flauwgevallen bij de AH toen ik lang in de rij stond te wachten. Probeer nu te vermijden dat ik lang moet (stil)staan.
     
  16. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ik heb ook een lage bloeddruk en ze krijgen de bloeddruk niet omhoog. Ik heb er inderdaad ook last van als ik lang moet stil staan. Ben al eens flauw gevallen bij de HEMA en ook bij de AH, ook op mijn werk. Inderdaad ook tijdens de afwas (lang stilstaan)... Heel erg vervelend.
     

Deel Deze Pagina