Ik heb vorige week te horen gekregen dat ik inwendig de GBS bacterie heb. De gyn vertelde mij dat als ik voor de 37 weken beval (en die kans is heel erg groot) dat ik met/voor de bevalling een infuus krijg met antibiotica. Als ik na de 37 weken zou bevallen zou het niet nodig zijn en mag ik gewoon thuis bevallen. Ik ben morgen 33 weken zwanger. Nu lag ik van de week helaas weer in het ziekenhuis met weeën en daar zei een andere gyn dat ze mijn urine na wilde kijken of de bacterie daar ook in zit. Als dat zo is en ik zou de 37 weken redden mag ik niet thuis bevallen en moet ik zoiezo naar het ziekenhuis voor het infuus. Maar ze zei ook dat het infuus 4 uur duurt voordat het goed binnen is en bij de baby is. Maar mijn zoon is binnen 2 uur geboren dus de kans is aanwezig dat het deze keer weer snel gaat. Ik vraag me af wat ik kan verwachten als ik in het ziekenhuis beval. Moet de kleine dan een paar dagen blijven ter observatie? Worden er zoiezo testjes gedaan bij de kleine of is het afwachten of hij straks ziek gaat worden? Ik wil heel graag bv gaan geven, maar nu hoorde ik dat de antibiotica de bv misschien trager op gang kan brengen? Is dat zo of niet? Met welke dingen moet ik nog meer rekening houden? Welke antibiotica hebben jullie gekregen, want ik ben allergisch voor amoxicilline.
Ik heb vorige keer ook een infuus gekregen met ab ivm deze bacterie. Weet even niet meer welke ab het was. Als het goed is weten ze dat je niet tegen amox kunt en andere gewoon melden. Er zijn altijd andere opties en zeker daar weten ze wat goed samen kan met bv. Ik had uiteindekijk een ks en moest zowieso in het ziekenhuis blijven en mijn kindjes ivm vroeggeboorte ook. Anders is het volgens mij 24 uur om te kijken of er reacties zijn op de ab maar dat weet ik niet zeker.
mijn 2ling zus had ook deze bacterie. ze is met 39 bevallen en het moest zoiezo in het ziekenhuis gebeuren! ook aan infuus. alleen de bevalling was binnen 3 uur en het infuus was dus niet klaar. ze moest toen 2 dagen in zkh blijven zodat de kleine en zij goed in de gaten gehouden kon worden
De artsen denken dat ik deze bacterie ook bij mij droeg tijdens de zwangerschap van onze eerste. Hij is 24u na de bevalling overleden, achteraf gezien denken ze dus aan deze bacterie. Ik ben toen bevallen met 37+6 weken. Bij de bevalling van onze dochter daarna droeg ik de bacterie niet maar uit voorzorg wel de protocollen hiervoor gekregen. Dus ook de antibiotica tijdens de weeen. Dochter moest toen 2 dagen in het ziekenhuis blijven en ik ook. Ivm de antibiotica die ze binnen had gekregen. Ook hebben ze testjes gedaan, 48u lang haar zuurstof, bloedtoevoer en ademhaling in de gaten gehouden. Getest op suiker en de longen na gekeken. Alles was goed!