Hi! Ik ben 23 weken zwanger en 1,5 weken geleden ben ik voor het laatst bij de vk geweest en mijn bloeddruk was vrij laag: 92/47. Ik ben ook veel moe, vaak duizelig en heb veelal een licht gevoel in mijn hoofd. De vk zei dat ik er weinig aan kon doen. Afgelopen weekend ben ik 's nachts wakker geworden met het gevoel van flauwvallen terwijl ik in bed lag. Kan dit wel? Ik voelde mij heel licht in mijn hoofd, had lichte hoofdpijn en kreeg het gevoel dat ik als ik mijn ogen dicht deed, buiten bewustzijn raakte. Ik heb toen het licht moeten aandoen, snoepjes gegeten en een koud washandje tegen mijn hoofd gelegd. Hoort dit bij de lage bloeddruk? En kun je, terwijl je in bed ligt, flauwvallen door de lage bloeddruk? Dit gevoel heeft overigens zo'n half uur aangehouden.
Hoi, Het is een aardige lage bloeddruk ja. Je kan er inderdaad niet veel aan doen naast wat je al doet. Het is niet gevaarlijk gelukkig. Probeer iets rechterop te slapen, misschien helpt dit. Of wat met je benen omhoog Groeten Evelien