Lage bloeddruk

Discussie in 'Gezondheid' gestart door lizab, 15 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lizab

    lizab Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hallo Meiden,

    Ik kom net bij de VK vandaan, en die heeft een liets te lage bloeddruk gemeten. (100/60) (iedere controle is ie weer iets lager) Nu vertelde ze dat het in principe niet zoveel kwaad kan, maar dat je er wel wat duizelig van kan worden. Ook vertelde ze dat je bloeddruk in principe rond deze tijd van de zwangerschap op zijn laagst is.

    Ik maak me toch wel zorgen..

    Moet ik hier nu wat aan doen? En zijn er meer vrouwen die dit hebben? En wat doen jullie hieraan?
     
  2. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Niets aan doen, beter een wat lagere bloeddruk dan een hoge!

    Mijn bloeddruk was op zijn laagst 85/45 en zelfs daarover hoefde ik me geen zorgen te maken..af en toe cup-a-soup nemen en verder niets..
     
  3. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Hier dito ( nu niet meer hij is nu 120/60)
    Lekker veel zoute drop :)
     
  4. debbyvb

    debbyvb Actief lid

    26 apr 2007
    101
    0
    0
    rotterdam
    ik was gisteren bij de VK en had precies het zelfde 100/60
    mijn VK vond het juist een "quote"keurige bloeddruk!
    Dus prima toch! en idd beter te laag dan te hoog..
    en ik eet elke dag wel wat dropjes dus je hoort mij niet klagen :)
     
  5. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    100/60 is echt niet te laag hoor!
    Ik heb het nog wel lager gehad. Nu stijgt het weer een beetje.
     
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    ik had bij de vorige controle, 100/65 en dat vond ze juist erg netjes!
     
  7. Bij mij was 120/60 prima en bij 130/85 moest ik meteen een plasje inleveren en een week later nog een keer op controle om kijken of de stijging door zou zetten en of er geen eiwitten in m'n urine zaten wat kan duiden op pre-eclampsie.

    Dus liever te laag dan te hoog. Het kan alleen een beetje vervelend zijn voor jezelf. Het is in ieder geval niet schadelijk voor jou of de kliene.
     
  8. brabbel

    brabbel Lid

    27 jun 2007
    32
    0
    0
    Hi,

    Ik heb 100/50. Tis wat lastig ivm duizeligheid. Als je altijd dextro of iets anders te eten bij je hebt komt t wel goed hoor. Laag is altijd beter dan hoog. Rond de 20e week zou je bloeddruk het laagst zijn, dan heb je waarschijnlijk sneller last van duizelingen. Gewoon rustig opstaan dan is er niks aan de hand!
     
  9. esther79

    esther79 Actief lid

    4 mrt 2007
    146
    0
    0
    ziekenverzorgende
    hellevoetsluis
    Idd beter te laag dan te hoog! Die van mij is ook steeds erg laag, maar dat is vooral vervelend voor jezelf, kan verder niet echt kwaad. Een beetje op je zout letten..wat vaker zout eten kan helpen..
     
  10. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Inderdaad niets ergs aan lage bloeddruk, is zelfs 'gezond'. Duizeligheid is vervelend, ben zelf twee keer bijna flauwgevallen (één keer in supermarkt in Frankrijk en één keer bij de Prenatal). Voordeel is dat je lekker zout mag eten en dat maakt het ook wel minder.

    Verder opletten met snel opstaan ed. En als je duizelig wordt beter even gaan zitten...
     
  11. Meliske

    Meliske VIP lid

    29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    lage bloeddruk is niet erg.
    Je zou iets zouts kunnen eten als je denkt dat je je flauw/duizelig gaat voelen.
    Dus bijv. zorgen dat je altijd een zak dropjes in de buurt heb.
     
  12. lizab

    lizab Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hee meiden,

    Bedankt voor alle reacties.

    Heb idd lekker veel drop en zout gegeten. Heeft niet veel uitgehaald, maar het is wel erg lekker. :)

    En idd. Beter te laag dan te hoog..
     
  13. Ice

    Ice Fanatiek lid

    15 jun 2007
    1.510
    0
    0
    Hmmm als ik dit zo lees, zal ik ook wel een beetje een lage bloeddruk hebben. Ben ook snel duizelig met byv opstaan ofzo.
    Nu moet ik zeggen dat ik altyd al wel een beetje heb gehad (met periodes, byv als ik niet snel genoeg eet) dus het zal wel goedkomen ;)
     
  14. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik had de hele zwangerschap door een lage bloeddruk en vaak nog lager dan dat jij aangaf! Als ik duizelig werd at ik altijd wat zoute drop en vaak ging het dan wel iets beter, maar de lage bloeddruk bleef tot het einde! Tijdens de bevalling was die ineens hoger :D
     
  15. boterbloem

    boterbloem Actief lid

    20 apr 2007
    215
    0
    0
    Ik heb ook een lage bloeddruk 105/65, maar vandaag viel ik bijna flauw..
    Werd helaam wit en transpiteerde verschrikkelijk en moest er ook bij overgeven....en dat op de markt, wel lastig.

    Maar je kan er inderdaad weinig tegen doen. :confused:
     
  16. Samama

    Samama Niet meer actief

    Ik heb dezelfde bloeddruk als jou, in principe is dat een mooie bloeddruk voor een zwangere vrouw, maar je kan er inderdaad last van krijgen. Zo heb ik er een onregelmatige hartslag van kwamen ze gisteren achter toen mijn duizeligheid maar niet over ging, en heb ik een hartfilmpje moeten laten maken.. dan schrik je toch wel even, geloof me!
     
  17. Niet meer actief

    Volgens mij is mijn bloeddruk ook te laag, ben ook zo moe en misselijk, en heel erg duizelig, vooral in de avond.

    Maar ik moet de vk of ha nog bellen, om me bloeddruk te laten meten.
     

Deel Deze Pagina