Help: verbrand!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bo20, 26 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Nou, gisteren had ik een vraag of ik ook onder de zonnebank mocht.. Dus dat heb ik gedaan.. 20 minuutjes.. Buik wel direct afgedekt, want vond het wel erg warm...

Maar nu is de rest van m'n lichaam ongeloofelijk verbrand! :-& :pale: AUW! Ik heb vannacht geen oog dichtgedaan.. Ik sliep al niet goed meer ivm m'n dikke buikje maar nu ook nog eens met die verbranding.. Ik had ook geen after sun meer in huis..
    Werd er zelfs een beetje misselijk van en had de neiging om te spugen...

Het gekke is, is dat ik nog nooit verbrand ben in m'n hele leven.. Misschien toch gevoeliger door de zwangerschap..

Maar nu: wat kan ik er aan doen om die pijn te verzachten (echt ondraaglijk..) enne.. wat kan ik er het beste op smeren? Ga zo even naar de drogist..

2. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Je hebt after sun met aloë vera, een soort gel, het merk heet No Ad, misschien verkoopt jouw drogist dat ook wel.... Zoiets is heerlijk om in te smeren!

Dat je nu verbrand bent en anders nooit kan wel kloppen. Ze waarschuwen niet voor niets dat je een zwangerschapsmasker kan krijgen door zonnebaden, je hormonen gooien ook je pigment overhoop! Voorzichtig aan dus!

Maar, zo'n gel zou moeten werken, vraag daar maar naar, die verkoelt het beste!

3. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Oké, ga ik zeker doen.. Want ook m'n billen zijn verbrand! :oops: Dat voelt dus momenteel er onprettig, zo zittend op de bureaustoel.. haha

4. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    meid je mag wel onder de zonnebank, maar weet je het risico van een zwangerschapsmasker?

Wat betreft ter verzachting een goede aftersun doet wonderen!

5. Ik weet het niet zeker maar volgens mij is aloe vera heel slecht in de zwangerschap dus ik zou het even navragen bij de huisarts of op internet kijken voor je het gaat gebruiken.

6. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Is dat zo? nooit van gehoord! Nog even en we mogen helemaal niets meer als je zwanger bent......

7. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Zo werken sommige Aloë Vera-producten bijvoorbeeld laxerend bij inwendig gebruik. Ze mogen daarom niet langdurig worden gebruikt en worden afgeraden tijdens de zwangerschap.

Gevonden op internet....is het dan niet zo dat het alleen bij inwendig gebruik geldt, zoals die drankjes en capsules enzo? Op de huid smeren zou dan toch geen kwaad kunnen?

8. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Op de huid kan het inderdaad geen kwaad

9. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    pas maar op dat je geen blijvende pigmentvlekken krijgt

10. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Tja dames, heb me inderdaad even laten voorlichten enne.. Aloë Vera moet kunnen. Heb ook even die No-Ad groene gel gehaald.

Ik weet één ding wel: ik ga niet meer tijdens de zwangerschap onder de zonnebank. De pijn wordt minder, maar m'n benen zijn er helemaal gezwollen door.. en nog steeds rood/ paars.. terwijl ik normaal gesproken olijfkleurig ben.. :S

11. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Nou gelukkig maar Bo, ik hoop dat het helpt! Ik vond het altijd heerlijk spul, maar, heb het niet nodig gehad tijdens mijn zwangerschap, was zo bang voor vlekken dat ik de volle zon gemeden heb....

Deel Deze Pagina