lage bloeddruk

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door ladyw, 4 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    hallo allemaal. vanavond had ik mijn eerste echo. En bij het bloeddruk meten zei de verloskundige dat die wel heel laag was. 110/60 (ik ben nu bijna 10 weken zwanger). Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben? Ik ben wel heel snel moe en regelmatig duizelig enz. Iemand goede tips ?

2. Rain

Rain Lid

21 sep 2015
    38
    0
    0
    Ik vind het wel meevallen. Ik zit altijd rond die bloeddruk.
    Ik heb nu zelfs 100/53.

De gynaecoloog zegt dat het juist goed is. Een hoge is gevaarlijk tijdens je zwangerschap.

Als je flauw bent mag je bouillon drinken of een zout dropje pakken.

3. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Oke, ja ik weet dat mn bloeddruk halverwege mn vorige zwangerschap rond 120/85 zat. Dus ik vond dit ook wel laag. Ja iets zouts pakken doe ik ook wel eens inderdaad ;) dankje

4. MarlousAnne

MarlousAnne Actief lid

8 nov 2012
    296
    94
    28
    Ik heb altijd 110/60 , is een keurige bloeddruk! Niet per se laag ofzo.

5. Poeliwoepi

Poeliwoepi Actief lid

9 dec 2014
    409
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind je bloeddruk ook prachtig, ja hij mag iets omhoog, daarom voel je je ook flauw waarschijnlijk. Maar zolang je regelmatig blijft eten, geen zorgen.

6. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    Ik heb altijd een lage bloeddruk, 90/60
    Het laagste in de zwangerschap was 80/40 daar was de gynaecoloog blij mee. Beter laag als te hoog.
    Inderdaad zoute drop of bouillon als je er last van hebt en uitkijken met opstaan. Niet te snel omhoog komen.

7. Whoopie

Whoopie Fanatiek lid

20 jul 2015
    1.488
    308
    83
    Ik zit op 85/60 en mij helpt het om regelmatig kleine beetjes (gezond) te eten en wanneer ik licht in mijn hoofd wordt eet ik zoute drop. Dat gaat prima!

8. moppie 1279

moppie 1279 Bekend lid

4 dec 2008
    886
    0
    16
    in de detail handel
    ergens in het noorden
    Ik heb ook een lage bloeddruk en mijn bijna vorige zwangerschap als ik duizelig werd nam ik 2 dubbel zoute drop (niet te vaak ) en dan ging het weer goed

9. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.835
    1.343
    113
    Veel drinken, daardoor worden je bloedvaten voller en heb je minder last van duizeligheid. Heb ook een lage bloeddruk (schommelt tussen de 90/50 en 80/45) en door veel te drinken had ik geen last meer. Verder inderdaad zoute dingen om me wat minder flauw te voelen.
    Verder is je bloeddruk niet heel laag hoor, in het begin van je zwangerschap is dit een redelijk normale waarde en gaat ie in de loop van de zwangerschap weer terug naar jouw normale bloeddruk. Maar als je normaal bijv. 120/75 hebt, kun je er wel last van hebben als het nu lager is.

10. Veera

Veera Niet meer actief

Hier was ie nog wel lager.. Zo laag dat de vk mij na het meten aankeek hoe t nog kon dat ik recht op een stoel zat :D heb behalve wat duizeligheid weinig last gehad en met de baby ging t altijd helemaal prima!

11. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Ik vind het niet laag om eerlijk te zijn.
    mijn bloeddruk Is standaard 100/50 en soms nog lager.
    Tijdens de zwangerschap van mijn zoontje Was hij de gehele zwangerschap niet hoger dan 110/60.

Wat je tegen de duizeligheid kunt doen, ik zou niet per definitie extra zout eten (ben een beetje anti zout, maar dat komt meer door wat ik voor werk doe) maar gewoon rekening houden met opstaan e.d.

12. Buurvrouw31

Buurvrouw31 Actief lid

4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Bij mij 90/60 en dat is het de afgelopen jaren ook geweest. Heb een rolletje zoute drop in mijn tas nu ik zwanger ben.

13. BBoom

BBoom Actief lid

24 jul 2015
    134
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nu 39 weken en nog steeds 55-100. Voor mij is het douchen en uit een warm bad stappen altijd een risico momentje ivm flauw vallen. Dus ga nu nooit meer de badkamer in zonder zoute drop;)

14. karlijn

karlijn Niet meer actief

Ik vind het ook wel meevallen. Prima bloeddruk. Zit zelf rond de 120/60.
    Beter een lagere bloeddruk dan een hoge bloeddruk.

15. Kaasschaaf

Kaasschaaf Actief lid

14 jun 2014
    328
    155
    43
    Mooie bloeddruk! Ik had onder de 20 weken ook een hele lage bloeddruk (80/50) maar vanaf week 20 stijgt het vaak weer.

Neem als je duizelig word zoute tuc. Dat werkt beter als een zout dropje. Vergeet daarna niet een tabletje druivensuiker te nemen. Als je bloeddruk daalt gaat je lichaam namelijk je suikers gebruiken om je bloeddruk omhoog te krijgen dus moet je deze ook aanvullen (dextro druivensuiker werkt daar snel voor).

16. Logan

Logan Niet meer actief

Ik zat op 102/60 en mocht een dropje nemen als ik duizelig werd. Beter te laag dan te hoog denk ik zo :)

17. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    Laatst hier 90 om 50

18. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Wat de meesten al zeggen..... 110/60 is eigenlijk geen lage bloeddruk. Laag normaal voor niet zwangeren. Eerste deel van de zwangerschap gaat de bloeddruk vaak wat omlaag. Hier kan je wat klachten van duizeligheid van krijgen, met name bij warmte, snel opstaan, lang staan. Dus dan even voorzichtig. Veel drinken en wat extra zout kan helpen de bloeddruk op peil te houden.

Zelf zit ik vaak veel lager en daar heb ik ook wel wat last van, maar gewoons rekening mee houden. Behoudens risico op flauwvallen, os een lage bloeddruk niet erg.

19. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Bedankt voor alle reacties!!! Zelf ben ik regelmatig echt flauw en duizelig en heel snel moe. Dus ik denk dat het voor mijn doen wel laag is. Ik kan me herinneren dat het bij m'n vorige zwangerschap 130/85 was. Maar goed, we zullen er wat zoute drop voor inslaan hihi

20. Sammie2017

Sammie2017 Fanatiek lid

14 feb 2014
    1.030
    10
    38
    Hier ook lage bloeddruk, vandaag 90/50, had in het begin dezelfde bloeddruk maar wel meer last.

De meeste tips zijn al gegeven, ik nam ook een tas vol kleine hapjes mee naar t werk. Na een paar weken was ik eraan gewend en ging het beter :)

Nu is hij nog steeds zo laag maar opzich niet zon last van, op sommige momenten als ik te lang niet eet of te snel op sta :) succes meis, beter lage bloeddruk!

Deel Deze Pagina