He dames, Ik ben 4,5 week zwanger vandaag. Over 1,5 week mag ik op vervroegde echo komen (dit ivm een miskraam de vorige keer). Ben op dit moment zo onzeker over mijn zwangerschap, wat hws ook komt door mijn miskraam de vorige keer. Ben zo voorzichtig blij.... durf nog niet te geloven of zo. Kan niet wachten op de echo straks, dat er in ieder geval bevestigd wordt dat het er toe nu toe goed uit ziet. Ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen met een 6weken echo!! Wat zie je? En voelde jullie je dankzij deze echo geruster en/of zekerder over de zwangerschap?
Als eerst gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik had mijn eerste echo met 5 weken en 1 dag. Het enige wat er bij mij zichtbaar was, was een mooie zak met een klein wit puntje. Er werd ook gezegd tegen mij dat ik niet teveel moest verwachten. Was in ieder geval blij dat ik ook daadwerkelijk zwanger was aangezien ik ook niet veel zwangerschaps kwaaltjes had. Nu inmiddels ruim over de helft met enorm veel beweging. Ik hoop dat je na je echo wat meer kunt gaan genieten want ik moet eerlijk zeggen dat het heel snel kan gaan allemaal.
Ik heb op 6+6 ongeveer m'n eerste echo gehad, we dachten dat ik al verder was, en bij 8 weken doet deze praktijk al de eerste vitaliteitsecho als je wilt. Het was gewoon een uitwendige echo waarop een mooi kloppend hartje te zien was. Je kunt er nog niet veel van maken dan, het hartje ziet eruit als een paar "knipperende pixels", maar oh zo bijzonder! Maar doordat het nog zo klein is, en ik bepaald niet heel mager ben, moest ze wel flink duwen voor een goed beeld, dat voelde onprettig. Maar ze kon alles perfect zien! Maar het was echt een enorme geruststelling, al komt alle spanning langzaam weer terug in de aanloop naar echo 2, omdat het natuurlijk allemaal nog zo pril is, en er nog van alles kan gebeuren...
We hebben er toch voor gekozen een weekje te wachten. Echo staag nu gepland op 7 weken. Even geduld nog.... Maar dan zien we ook iets meer. Kan niet meer wachten!!!