Hier ook lage bloeddruk. Alleen maar prima, kan ik tenminste al die lekkere thee met zoethout gewoon drinken. Verloskundige vond het alleen maar goed, zeker gezien hoge bloeddruk in de familie zit. Wel snel last van duizeligheid en veel behoefte aan zoute dingen trouwens.
Hier ook een lage bloeddruk. Bij de vorige twee ook gehad. Tips..de meeste zijn al genoemd. Een bouillon, zoute dropjes, regelmatig eten enz. Moet eerlijk zeggen dat het bij mij niet helpt. Voel me regelmatig echt heel duizelig en moet dan even zitten. De vkundige vind het wel prima zo die lage bloeddruk maar ja ik vind het knap vervelend. Niet dat een hoge gewenst is maar een normale zou ik wel fijn vinden.
Ik had bij m'n eerste zwangerschap een bloeddruk van 90/50 Dat was laag zeiden ze. En dat merkte ik ook (bijna flauwvallen etc) Nu is mijn bloeddruk 110/70 en ik voel me prima.
Hier ook lage bloeddruk Heb ik altijd, nu nog iets lager in de zwangerschap. Sneller duizelig. Lekker zout eten. T is niet altijd fijn, maar tien keer beter dan hoge bloeddruk met alle risico's die daarbij horen.
Ik vind dat helemaal niet laag, ik heb ook altijd zoiets. Soms wat hoger soms wat lager. Is juist super goed volgens mij
Dit is een prima bloeddruk,en zeker niet te laag. Ik vind het ook heel vreemd dat je verloskundige zegt dat dit heel laag zou zijn. De klachten die je omschrijft komen hoogstwaarschijnlijk niet van je bloeddruk,want met 110/60 hebben de meeste mensen geen klachten door de bloeddruk.
De verloskundige zei ook niet dat hij heel laag was, maar dat het aan de lage kant was. Toen die bloeddruk is gemeten had ik al iets minder klachten dus wellicht is hij nog wel lager geweest. Ik weet zeker dat het wel door m'n bloeddruk komt, want verder heb ik nergens last van en bij m'n vorige zwangerschap was m'n bloeddruk hoger
Mijne is nog lager was vorige week 80/45 ik ben er af en toe heel naar van maar ik probeer elke 2 uur wat te eten. Ik neem 1 x per dag of als ik me naar voel vaker een bouilion.... En ik zorg dat ik steeds zoute drop bij me heb.
Is dit niet persoonlijk? Ik heb van mezelf een bloeddruk van 125/85 (het meeste van de tijd). Maar toen mijn bloeddruk halverwege de zwangerschap ineens kelderde naar 110/60, voelde ik me toch belabberd. Ik was duizelig, moe, slap en zo verder. Nu had ik ook een laag HB (6.8, terwijl ik normaal over de 9 zit. Waardoor ik dus ook waarschijnlijk meer en sneller last had dan de gemiddelde persoon), maar het is maar net wat je lichaam gewend is en wat voor jou normaal is. Toch?
Gister bij de verloskundige en ik had 90/60 keurig zei ze ..denk dat het heel persoonlijk is en hoe je je voelt
Een bloeddruk is geheel afhankelijk van je uitgangsbloeddruk (voor je zwangerschap) als jouw pols gewoon rustig is bij een bloeddruk van 100/60, dan heb je normaal waarschijnlijk niet een hogere bloeddruk dan dat (als je bloeddruk ineens laag wordt gaat je hartslag namelijk omhoog om dat te compenseren). 100/60 is in de medische wereld niet extreem laag. Tenzij je normaal een bloeddruk van 160/100 hebt. Ik zou me er niet te veel zorgen om maken als ik jou was. Je kan evt een zout dropje nemen mocht je veel last hebben van de duizeligheid.
Hier ook ervaring met "lage" bloeddruk 95/60 met 14 weken. Heb er gelukkig niet veel last van. Misschien helpt het als je een bouillonetje drinkt of wat zoute dropjes eet. Zorg dat je goed drinkt. Rustig opstaan om duizelingen te voorkomen.