Hoi, gisteren bij de controle bij de VK was mijn bloeddruk weer gezakt. Ik zat nu op 91/58. Ze noemde dat ik me daar waarschijnlijk niet zo lekker bij voel en dat klopt ook, maar dat de baby het hier juist bij doet. Toen ik naar huis fietste, bedacht ik me alleen: Wanneer is mijn bloeddruk TE laag en wat moet ik dan doen? Is er iets wat ik nu al kan doen? Behalve die lage bloeddruk heb ik sowieso ook al lage ijzerwaarden en ben ik sinds anderhalve week weer met een kuur begonnen. Ik heb veel last van hoofdpijn, ben kortademig (halverwege de trap al buiten adem), moe, duizelig als ik ga staan (ook vanaf een eetkamerstoel), misselijk en erg zweterig. Het weer van de afgelopen dagen vind ik momenteel vreselijk: blij dat het vandaag koeler moet gaan worden...
hoi rozemarijke, Je weet dat je bloeddruk net te laag word indien je je niet lekker voelt. En als het echt te ver dipt kan je flauwvallen. Je kan er helaas weinig aan doen dan naar je lichaam te luisteren en indien je niet lekker word te gaan zitten of liggen. Zorg dat je altijd iets te eten bij je hebt (iets zouts) daar knap je het snelst weer van op! regelmatig een bouillonnetje! Imke