Wat doe je met een kinderbroekje met kapotte knie? Maak je die? Of is het juist stoer om zo'n gat in je broek te hebben? Ik heb inmiddels steeds meer van die "open knietjes broeken". En als het gat 's morgens nog 1 of 2cm is, einde van de dag is dat 5 of 6cm. De kledingmaat is nog wel goed.
Tja, dat is ook een eeuwigdurende discussie tussen mij en mijn zoons. Ik vind het geen gezicht. Toen ze nog jonger waren, naaide ik er zo'n stuk overheen. Dat is wel een rotklus trouwens. Ik kan dat niet met de machine, dus het moet met de hand. En dan is zo'n opzetstuk + een laag spijkerstof best dik! Inmiddels hoef ik bij de oudste (groep 8) met opzetstukken niet meer aan te komen. En met name volgens mijn oudste zoon zijn spijkerbroeken pas mooi als er een gat in zit. En de jongste kopieert dat natuurlijk lekker. Dus tja. Vaak blijven ze er dus nog wel even mee lopen als er een gat in zit. En als het te gek wordt (hele knie steekt uit) doe ik ze weg. Of in deze tijd van het jaar, maak ik er ook wel eens een korte broek van. Misschien moet ik maar blij zijn dat ik kinderen heb in deze tijd. Want anders zou ik véél vaker broeken moeten repareren of weggooien. Maar eerlijk gezegd vind ik het geen gezicht.
Gaat hier gewoon weg. Ik vind dat zo armoedig staan de oudste plukt ook zo aan die gaten. Dus t is echt vreselijk haha. Maar hij vindt t ook niet erg dat ze weg gaan.
Ze gaan op de stapel met oude broeken. Die dragen ze alleen thuis als ze buiten spelen. Zelf vind ik met een broek met kapotte knieën naar school of opvang gaan niet zo netjes. Het is de reden dat ik ik de uitverkoop zo een stapel spijkerbroeken een maat te groot kan kopen gelukkig lijkt de fase hier wel een beetje achter de rug. Jongste zoon speelt weinig op zijn knieën en oudste zoon natuurlijk ook niet meer. Nu kunnen ze opeens langer dan 2 weken met een spijkerbroek doen
Ik koop altijd de hema spijkerbroeken,hij heeft maar 2 kleuren spijkerbroeken dus. Maar t scheelt gewoon in de prijs en zit ook goed. Hij heeft daarom ook best veel shorts voor de zomer, kan hij wel afwissen met kleur en model maar die slijten niet bij de knieen natuurlijk
Als het een klein beetje is en lijkt of het zo hoort, dan laat ik het. Als het me gaat storen, wordt het een broek voor de skatebaan (daar slopen ze een broek in een uurtje) of als ze vies gaan worden. En als het echt te gek wordt, dan gaan ze weg.
Ik heb er hier korte broeken van gemaakt, met zoom komt t dan precies boven de knie uit. Zijn wel de jeggings van h&m. Vol spijkerstof (die stugge) krijg je alleen onder een industriemachine door, gewone huishoudmachine is het niet goed voor (ongeacht wat je boekje zegt) tenzij het echt een jeans machine is dan zou je het nog kunnen overwegen. Stuk overzetten met de machine is een ramp, dan moet je toch die pijp in de naad open maken om er fatsoenlijk bij te komen in die kleine maatjes.
Blijven aanhouden. Vroeger deed ik dat niet en nu denk ik FOERT die broek is verder nog prima. In het middelbaar lopen er rond met meer gaten als broek, dus het is nog in de mode ook
Als het een kleintje is dat het net is alsof het zo hoort krijgen ze het nog wel eens aan. Is het groter dat ik denk nee dit kan op school niet meer dan blijft het liggen als buitenspeel broeken, voor bijvoorbeeld weekend of vakantie periode thuis.
Meestal laat ik het en gooi het weg als er echt een hele knie door komt weet je wel tenminste weggooien… ik leg m apart voor de volgende broek met gat, knip een stuk van de oude broek af en maak het dan met van dat strijkspul vast als ik alle broeken moet gaan weggooien dan raak ik failliet
Ik heb supernette kinderen die nooit hun kleding stukmaken als er al een gat in zit, is het gewoon omdat de stof versleten is en dan gaat t weg. Ik kan me voorstellen als je kinderen hebt die een nieuwe broek in een uur gesloopt hebben, je er makkelijker in wordt.. dus dan aanhouden of repareren.
Mijn zoon loopt daar gewoon in door. Meestal heeft hij een paar weken/maanden later toch een nieuwe maat nodig, dus ik ga echt niet mijn geld verspillen aan broeken die verder nog prima zitten om een gat. Meestal gebeurt dat hier ook vooral in het voorjaar als hij ook meer op de grond buiten gaat spelen. Dus kort daarna loopt hij weer vooral in korte broeken. Ik heb dus ook niet zo’n problemen met een gat in zijn spijkerbroek. Vind het niet echt boeiend.
Ik naai het netjes dicht op de naaimachine met een stuk van een oude andere kapot geknipte spijkerbroek ervoor of met zo een strijkplaatje ervoor (dan wel vastgenaaid anders is het binnen 1 dag weer los). Oudste heeft hier de broeken binnen 2 weken gaten in de knieën. Ook bij dure merken. En zodra er een gat in zit gaat hij peuteren tot het een heel groot gat is
Ze mogen ze van mij blijven dragen naar school en naar buiten. Gaan we op visite of uit eten dan moeten ze altijd een broek zonder gat aan
Mijn zoontje is een ramp met lange broeken, binnen de kortste keren zit er een gat in.. ik ga niet telkens nieuwe broeken kopen dus dan maar een tijdje met een gat in zijn broek naar school... voor netjes heb ik een paar broeken liggen die hij enkel voor netjes (bijv. verjaardagen) mag dragen,. Na verloop van tijd gooi ik de kapotte broeken weg, maar als je handig bent, kun je er ook korte broeken van maken...