kind(eren) en jou hobby/ sport?

Discussion in 'Zwangerschap' started by cyntje78, Jan 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Wat ik me afvraag....

Hoe doen jullie dat combineren?

Wij zijn nu bezig met zwanger te worden. Paardrijden is mijn lust en mijn leven... ik doe dat nu 2 a 3 x per week als bijrijdster.
    Daarnaast werk ik onregelmatige tijden in de zorg en heb ik zo'n 4 nagelklantjes thuis in de week (meestal savonds) Werken zal ik 20 uur per week blijven doen. En de nagelcentjes gebruiken we voor extra's zolals onze verbouwing nu en boodschapjes, vakantie enz....
    Daarnaast doen we samen nog aan Salsa dansen (op het moment 2 x per week).......... Jeetje.... wat ben ik sportief! hahaha! Maar ws zal dit gaan afvallen als we een kindje hebben (we kunnen dan natuurlijk nog wel eens naar een dansavond)

Mijn vriend werkt 38 uur per week van ma t/m vrijdag.

Hoe combineren jullie je hobby/sport als er kinderen zijn? Want mijn ouders gaan richting (in) de 60 dus als vaste oppas wil ik hun niet mee lastig vallen.

Groetjes Cynthia

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

wij doen een combinatie van ouderschapsverlof (mijn man) en gastouderbureau (die hebben flexibelere tijden) ik werk 3 dagen en mijn man nu nog 4 maar straks ook 3 dmv ouderschapsverlof, als hij sport pas ik op en als ik sport past hij op, daar hebben we goede afspraken over gemaakt.

ons geluk is dat we niet onregelmatig werken want dan zou ik het ook heel moeilijk vinden om dat te combineren.

3. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik heb mijn sport opgezegt maar puur omdat het teveel werd. mijn man sporte op maandag, woensdag en vrijdagavond en ik op dinsdag en donderdagavond kortom wij zagen elkaar niet zoveel meer. ik had ook dat ik er gewoon geen fut meer voor had s''avonds na een drukke dag met de kleine. nu heb ik een nintendo wii gekocht en hoef ik de deur niet meer uit, zodra ik bevallen ben ga ik dat elke avond even doen.

4. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    wij kunnen al deze dingen al niet doen omdat we zoiezo teveel werken (mijn man) en ik niet zoveel lichamelijk kan (ziek zijn) dus aanpassing hebben wij eerder gemaakt, ik denk dat je toch bepalde keuzes moet gaan maken je kan niet alles willen want het is nogal veel (vind ik)

5. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

Feb 15, 2008
    1,890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    ik heb zelf een paard, en geen bijrijder(s) vanwege heel slechte ervaringen in het verleden.

hij is nu mee op zwangerschapsverlof, hihi, en ik pak na de bevalling het rijden wel weer op. zal niet meer iedere dag kunnen, maar vriend en ik gaan er alles aan doen om het goed te kunnen regelen, dat we beiden kunnen genieten van onze zoon (wow! klinkt dát gaaf, zeg!) en daarnaast tijd overhouden voor leuke dingen samen en apart (zoals sporten).

soms maak ik me er wat 'zorgen' (groot woord) over, maar uiteindelijk komt het best allemaal goed. ik ben niet zo'n planner, maar moet dat nu wel worden. het is niet anders. ik krijg er denk ik, hoop ik, ook veel vor terug. :)

6. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

Mar 23, 2007
    1,783
    0
    0
    Ik rijd een avond in de week paard op een manege. Die avond is mijn vriend thuis.
    Ik rijd nu ook nog, veel te gezellig om niet te gaan!

7. krumeltje

krumeltje Actief lid

Dec 9, 2008
    185
    0
    0
    Hoi,

Ik ben nog niet zwanger, maar ben toch zo brutaal even mee te schrijven.

Ik heb ook een paard, en rijd fanatiek! Als ik zwanger raak, krijgt hij het een paar maanden lekker makkelijk, denk een paar maanden het land in.

Zodra er een kleine is, zal ik minder gaan werken. Nu full time, maar dan een dag of 3. Daarnaast nog wat uurtjes rijles geven. (paard moet ook gefinancierd worden) Verder blijf ik wel gewoon zo'n 4 keer in de week trainen, en verder lekker overdag in de wei.

Vriend is ook fanatiek sporter, vooral in de avonduren en het weekend, dus volgens mij met een kleine erbij niet zo'n groot probleem, want dan ben ik gewoon thuis.

Ik blijf even mee lezen, want ben ook benieuwd hoe anderen dit doen. Toch denk ik wel: er zijn miljoenen vrouwen voor mij geweest, die ook vast een hobby/sport hebben, daar zal ik me ook best in kunnen plannen.

8. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    weet je wat het alleen is? Op een gegeven moment, als je s avonds en snachts er vaak voor de kleine uitmoet, dan praat je amper echt meer met elkaar. Wij sporten dan niet zo veel -ook ik kan net als imd niet zoveel meer- maar de eerste maanden waren we zo moe dat ik op een gegeven moment echt 'ons' ging missen. We waren alleen nog maar papa en mama en dan af en toe wat voor onszelf, maar 'samen' leek ver weg... Mijn man is dus ook verandert van sport en minder voor de vereniging gaan doen en nu hebben we een fijne balans gevonden, ondanks dat we nog steeds in al die maanden, maar 2x samen wat uurtjes weggeweest zijn. Dat moet nog wat vaker (1x in de maand was de planning) .

9. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja die "ons" momenten vind ik erg belangrijk, ik zie mijn man niet erg veel hij komt vaak laat thuis tussen 19-22 uur en gaat rond 4-5 uur sochtends weg dus als hij thuis is genieten we samen van het thuis zijn, MAAR ik moet zeggen wij zijn allebei huismussen... dat maakt het wel makkelijker....

10. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Ik was al nooit zo sportief, maar nu komt het er helemaal niet meer van.
    Wel zingen mijn man en ik samen op maandagavond, dan komt mijn vader oppassen. Dinsdag moet vaak een van ons beiden werken. Woensdag en vrijdagavond sport mijn man en donderdagavond gaat een van ons twee naar de kerk. Alle avonden zijn dus bezet, geen tijd meer voor mij om te sporten.
    Ik ben nu net op de valreep met zwangerschapsyoga begonnen, daar heb ik oppas voor geregeld, omdat ik het toch wel belangrijk vind om iets te doen ter voorbereiding op de bevalling.

Maar straks ga ik echt geen vaste oppas regelen voor een avondje voor mezelf. Het is hier al zo'n bouwwerk met oppas, kdv, ouderschapsverlof, etc. in mijn vrije tijd heb ik geen zin in ook nog eens die stress erbij om zo nodig weg te zijn. Soms vind ik het wel jammer, vooral omdat er voor mijn man helemaal niks is veranderd. Hij gaat gewoon z'n gangetje en als ik ook nog wat wil, moet ik dat zelf maar regelen. Maar ja, dat is nou eenmaal zo gegroeid, en ik ben best wel een huismus, dus een heel groot drama vind ik het niet.

11. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ben dus niet de enige die zich daar zorgen over maakt.... nouja, zorgen...

Wij zijn ook best wel huismussen hoor. Heerlijk savonds op de bank...
    Nu op het moment ben ik zo'n 5 avonden in de week aan het werk. 1 a 2 in de zorg tot 23 uur en 2 a 3 nagelen tot ongeveer 21 uur. Deze avonden zou mijn vriend op kunnen vangen. Maar betreft het nagelen zal ik tzt een klantenstop in kunnen lassen. Ik heb nu dus vaak dagen dat ik sochtends en/of smiddags niets te doen heb. Die dagen doe ik nu wat poetsen (niet teveel... hahaha! En 2 x per week paardrijden met de bijbehorende klusjes in en om de stal. Dit zou ik dan kunnen gaan doen op de dagen dat ik een ochtend dienst heb. Tja... het Salsa dansen dat doen we samen. Maar of we het volhouden (het wordt steeds moeilijker).... 1 x per maand is er een dansavond en dan kunnen we toch nog even samen "uit"

Ik denk dat het tegen die tijd wel los zal lopen... eerst maar eens zwanger worden en een prachtkindje krijgen!

Groetjes Cynthia

12. MisssZ

MisssZ Bekend lid

Nov 20, 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    Ik rij nog steeds paard op de dinsdagavond en op de zondag. Mijn vriend dart op de donderdagavond en borrelt op de zondag. En hij zit op de dinsdagavond in de jacuzzi (in de achtertuin). Ontspanning genoeg en prima te combineren met ons meisje. Maar goed, het moeten ook niet meer dagen worden want het is ook wel fijn om samen bij elkaar te zijn.

13. jenneke 10

Sep 24, 2007
    22
    0
    0
    camping medewerker
    kootstertille
    Ik reed altijd erg fanatiek paard.
    nu lisanne er is is het wel iets minder geworden maar ik kan nog zeker 4 keer per week rijden.
    Nu werk ik maar 15 uur per week dat zal ook wel schelen denk ik.
    Als lisanne op bed licht s'middags dan heb ik twee uurtjes om met de paarden aan de gang te gaan.
    Ik mest dan eerst uit we hebben negen paarden op stal en daarna rij ik even.
    Ik heb de paarden aan huis dus dat is ook makkelijker natuurlijk de babyfoon heb ik altijd mee.
    Als ik naar les toe ga dan past mijn vriend op.
    Het zal voor iedereen anders zijn denk ik.

14. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    Ik heb mijn paard verkocht tijdens mijn vorige zwangerschap en rijdt nu het paard van een vriendin. Deze rijdt ik altijd gelijk na werkijd zodat niemand eronder te lijden heeft. Roos is dan nog bij 1 van haar oma's

15. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    Ik heb een paard (die momenteel vakantie heeft). Ze staat de hele dag met haar vriendjes op de wei, wordt binnen en buiten gezet en gevoerd. Kunnen we een dagje niet is er dus niets aan de hand!

Mijn vriend rijdt ook, dus we wisselen het een beetje af. Het is de bedoeling dat we dalijk ook regelmatig met de kleine erbij naar stal gaan.

16. krumeltje

krumeltje Actief lid

Dec 9, 2008
    185
    0
    0
    Ben ik met je eens hoor! We zullen echt een goede balans moeten zien te vinden. En beide wat minder moeten gaan sporten, zodat we ook lekker saampjes (of met z'n 3en) dingen kunnen doen. Lekker elk weekend naar het bos of strand met de hond doen we nu ook, heerlijk uitwaaien! Met een kleine erbij kunnen we dat gewoon nog blijven doen gelukkig, is juist leuk! :)

17. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Hoi,

een druk leventje hebben jullie :) Ik herken het wel. Voordat wij onze baby hadden was het een gekkenhuis. Geen avond waren we thuis. Alleen of samen weg of bezig met onze sporten/dansen.
    Je hoeft het echt niet allemaal gaan opgeven maar je kunt ook niet alles blijven doen.
    Wij hebben wel een vaste oppas en ook mijn ouders willen altijd oppassen. Daar maken we gebruik van als dat nodig is, maar niet om al onze hobbies uit te oefenen, want dan zijn wij elke avond weg. En dat is zeker niet de bedoeling met een kind.
    Ik dans nog steeds, maar dan ipv 2 x per week, 1x per week. En sport ook nog, maar dat doe ik in het weekend als mijn man thuis is met ons zoontje. Mijn man traint op 2 vaste avonden. En verder hebben we ook een druk sociaal leven (uiteraard minder druk dan voorheen). Oh en daarnaast werkt mijn man full-time en ik 3 dagen van huis en 1 dag thuis.
    Dus het is passen en meten, maar we hebben gelukkig een gezonde balans gevonden waarbij iedereen zich er zeer gelukkig bij voelt. En ons kind krijgt genoeg aandacht en liefde van ons. Hoe druk dit ook klinkt, we brengen nog steeds veel tijd met hem samen.
    Je kunt dus prima je hobbies etc blijven uitoefenen, maar wellicht in mindere mate.

Je nagelstudiotje aan huis moet volgens mij geen probleem zijn. Als het goed is, slaapt je kindje 's avonds en kun je lekker werken.

groetjes

Share This Page